واکنش سخنگوی دولت به افزایش قیمت خودرو ، مدت باز بودن سایت پیش فروش خودرو

به گزارش دوست داشتنی ها، سخنگوی دولت در نشست خبری به شرایط بازار خودرو پرداخت و گفت: چند سایت هستند که قیمت سازی می کنند البته برخی از این سایت ها بسته و به عده ای دیگر اخطار داده شد و در صورت تداوم، مراجع قضایی به این موضوع رسیدگی خواهند کرد.

واکنش سخنگوی دولت به افزایش قیمت خودرو ، مدت باز بودن سایت پیش فروش خودرو

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به شرایط بازار خودرو گفت: قرار شد یک بسته کنترل قیمت با توجه به جلسات ستاد تنظیم بازار، شورای رقابت و کمیته خودرو تهیه شود که فکر می کنم این بسته ساماندهی بازار خودرو در این هفته آماده شود. تولید خودروی ما کم نشده و روزانه 4 هزار دستگاه در سایپا و حدود همین عدد نیز در ایران خودرو تولید داریم که حدودا به 8 هزار خودرو می رسد.

وی با اشاره به باز بودن یک هفتگی سایت پیش فروش خودرو گفت: سعی می کنیم سایت های فروش خودرو باز باشد تا این شگردی که یک عده سریع تر وارد این سایت شوند و خرید را انجام دهند، وجود نداشته باشد و اگر ثبت نام ها زیاد شد با روش هایی مانند قرعه کشی، به شفاف سازی این بازار می پردازیم.

  • از بهمن 97 هیچ افزایش رسمی قیمت خودرو نداشتیم

سخنگوی دولت در خصوص افزایش قیمت خودرو اظهار کرد: افزایش قیمت در خودروهای مختلف متفاوت است اما سعی شد توسط کمیته ای که اعلام کردیم و بر اساس یک فرمول ثابت یعنی تورم سالانه، قیمت پایه و با در نظر دریافت سایر پارامترها از جمله کیفیت خودرو، قیمت خودروها مشخص شود که یک افزایش طبیعی را خواهد داشت اما قطعاً متفاوت است از آن چیزی که امروز شاهد آن هستیم.

ربیعی ادامه داد: ما از بهمن 97 هیچ افزایشی به طور رسمی نداشتیم اما چند سایت هستند که قیمت سازی می کنند. البته برخی از این سایت ها بسته و به عده ای دیگر اخطار داده شد و در صورت تداوم، مراجع قضایی به این موضوع رسیدگی خواهند کرد.

سخنگوی دولت شرح داد: با مجموع این تصمیمات فکر می کنم بتوانیم با آنچه امروز شاهد آن هستیم در قیمت خودرو که هیچ منطقی هم ندارد و قیمت ها در فضای مجازی بالا می رود، مقابله کنیم البته شاید افزایش تولید نیز بتواند به کنترل قیمت خودرو کمک کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 19 دی 1400 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 238

به "واکنش سخنگوی دولت به افزایش قیمت خودرو ، مدت باز بودن سایت پیش فروش خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش سخنگوی دولت به افزایش قیمت خودرو ، مدت باز بودن سایت پیش فروش خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید