نخستین نیروگاه فتوولتائیک در دانشگاه علوم پزشکی گرگان طراحی و نصب شد

به گزارش دوست داشتنی ها، شرکت دانش بنیان مستقر در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان توانست اولین نیروگاه فتوولتائیک مبتنی بر فناوری نانو را طراحی و در این دانشگاه نصب کند.

نخستین نیروگاه فتوولتائیک در دانشگاه علوم پزشکی گرگان طراحی و نصب شد

به گزارش گروه استان های خبرنگاران، پژوهشگران شرکت دانش بنیان فناوران پایدار انرژی یاشار مستقر در مرکز رشد دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، پس از تکمیل مراحل مطالعاتی و تحقیقاتی طرح های تجدیدپذیر خود پیروز به طراحی، ساخت و اجرای نخستین نیروگاه فتوولتائیک - حرارت خورشیدی متمرکز (CPV/T) مبتنی بر فناوری نانو در کشور در فاز صنعتی بر روی بام مجتمع نظری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان شدند.

این سامانه ترکیبی خورشیدی برای اولین بار در خاورمیانه طراحی می شود که می تواند به طور همزمان از مواد تغییر فازدهنده مبتنی بر نانو ذرات به منظور مدیریت دمای ماژول فتوولتائیک استفاده کند.

به کارگیری این فناوری دانش بنیان در احداث نیروگاه های خورشیدی به ویژه در مناطقی با اقلیم گرم که روز های آفتابی زیادی ندارند، مانند استان گلستان مورد استفاده قرار گیرد و علاوه بر به دست آوردن حرارت خورشیدی، عمر مفید سیستم را هم افزایش می دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 شهریور 1400 بروزرسانی: 24 شهریور 1400 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1031

به "نخستین نیروگاه فتوولتائیک در دانشگاه علوم پزشکی گرگان طراحی و نصب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین نیروگاه فتوولتائیک در دانشگاه علوم پزشکی گرگان طراحی و نصب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید