مکرون: دوستی نصفه و نیمه انگلیس فایده ای ندارد

به گزارش دوست داشتنی ها، رئیس جمهوری فرانسه هشدار داده است که دولت بوریس جانسون باید متحدانش را تعیین کند و تاکید کرد که دوستی نصفه و نیمه راه به جایی نمی برد.

مکرون: دوستی نصفه و نیمه انگلیس فایده ای ندارد

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه در مصاحبه با گاردین و گروه کوچکی از دیگر رسانه ها گفت: بریتانیا قصد دارد چه سیاستهایی را برگزیند؟ بریتانیا نمیتواند بهترین متحد آمریکا، بهترین متحد اتحادیه اروپا و سنگاپور جدید باشد... باید مدلی را انتخاب کند.

ماکرون ادامه داد: اما احساس من این است که رهبران این کشور همه این مدل ها را به مردمشان ارائه کرده اند. اگر بریتانیا برای یک سیاست ترانس آتلانتیک کامل نظر دارد، پس باید برای اتحادیه اروپا شفاف سازی کند چون اختلافاتی درباره قوانین و دسترسی به بازارها وجود خواهد داشت.

او تاکید کرد: اگر بریتانیا تصمیم دارد تا سنگاپور جدید شود، که یکبار هم چنین نظریه ای به میان آمد، خب نمیدانم چه بگویم. تصمیم گیری بر عهده من نیست اما من خواهان روابط خوب و مسالمت آمیز هستم. سرنوشت ما بهم پیوسته است، رویکرد فکری ما بهم پیوسته است، محققان و صنعتگران ما با هم کار می کنند... من به یک قاره مستقل و دولت ملت ها اعتقاد دارم؛ من به نئو ناسیونالیسم اعتقادی ندارم.

رئیس جمهوری فرانسه تاکید کرد: من طرفدار آرزوی مشترک و یک سرنوشت مشترک هستم. امیدوارم بوریس جانسون هم چنین نظری داشته باشد چون فکر میکنم مردم انگلیس اینطور فکر میکنند. ما متحد باقی می مانیم. تاریخ و جغرافیا تغییری نمیکند، بنابراین فکر نمیکنم که مردم انگلیس سرنوشت متفاوتی از ما داشته باشند.

مکرون در پاسخ پرسشی درباره سرزنش های طرف مقابل، نه فقط در بحث واکسن بلکه بریگزیت و کنترل کرونا که معمولا شخص خودش را هدف میگیرد، با تمسخر گفت: هر زمان که مسئله ای با اتحادیه اروپا باشد، انگلیسی ها فقط دوست دارند از فرانسه و من متنفر باشند و بگویند که ما مسوول هستیم. من این نقش را پذیرفته ام. گاهی اوقات وقتی تنش وجود دارد، می پرسم که چرا من؟ شاید این باعث شود که من از اهمیتی بیشتر از آنچه دارم، برخوردار شوم!

امانوئل مکرون با لحنی کاملا جدی ادامه داد: من خیلی کشور شما را دوست دارم اما همانطور که گفتم، فکر میکنم بریگزیت یک اشتباه بود. من به استقلال این مردم و افرادی که رای داده اند، احترام میگذارم و بنابراین چنین کاری باید انجام شود اما معتقدم که آن رای بر پایه دروغهای بیشمار بود و اکنون ما شاهد هستیم که چطور اوضاع از بسیاری جهات سخت تر شده است.

ماکرون در جمع خبرنگاران همچنین به موضوعات دیگری از مداخله نظامی فرانسه در ساحل تا تئوری های توطئه، قانون جنجالی فرانسه علیه تجزیه طلبی مذهبی و اینکه چطور فرانسه با گذشته استعماری خود کنار می آید، پرداخت.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 اسفند 1399 بروزرسانی: 10 اسفند 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 704

به "مکرون: دوستی نصفه و نیمه انگلیس فایده ای ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکرون: دوستی نصفه و نیمه انگلیس فایده ای ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید