قیمت دستوری خودرو منجر به شکست است

به گزارش دوست داشتنی ها، معضلات و مسائلی که قیمت گذاری دستوری طی سال های گذشته در بازارهای مختلف ایجاد کرده، نشان دهنده آن است که استفاده از مکانیزم عرضه و تقاضا و ایجاد رقابت در تعیین قیمت محصولات، تنها راهی است که می تواند شفافیت اقتصادی به وجود بیاورد. در قیمت دستوری خودرو و برخی کالاها و محصولات دیگر که طی سال های گذشته انجام شده است، هم حقوق سهام داران را نادیده گرفته اند، هم باعث ضرر و زیان تولیدکنندگان شده اند و هم مسائل اقتصادی زیادی را به بار آورده اند.

قیمت دستوری خودرو منجر به شکست است

سید البرز حسینی نماینده خدابنده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قیمت دستوری خودرو و نقش شورای رقابت در این زمینه گفت: اگر در ساختار اقتصاد قیمت دستوری باشد، قطع یقین منجر به شکست است.

وی تأکید کرد: در هر موضوع اقتصادی ازجمله خودرو قیمت باید حاصل یک رقابت باشد. عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشی از قطعات برای تولید خودرو از خارج وارد کشور می شود و بخشی هم در داخل تولید می شود، گفت: درنهایت یک محصول به نام خودرو باید قیمت گذاری شود.

حسینی با بیان اینکه شورای رقابت برای قیمت دستوری خودرو اطلاعات را از خودروسازان می گیرد، اضافه نمود: شورای رقابت باید باتوجه به ذائقه درون کشور و اقتضائات روز اقتصادی به یک منطقی برای قیمت خودرو برسند. وی با اشاره به عرضه خودرو از طریق قرعه کشی گفت: قرعه کشی یک رانت برای عده ای است و باید حذف شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: باید شرایط و بستر برای خرید خودرو به گونه ای فراهم شود تا فرد بتواند در یک فضای سالم خودرو خریداری کند. حسینی با اشاره به معایب فروش خودرو از طریق قرعه کشی گفت: سؤال این است که چرا با قرعه کشی عده ای خودروهای زیادی می گیرند، اما مردم عادی نمی توانند حتی یک خودرو بخرند.

وی با تأکید بر اینکه این سیستم ناسالم و فساد زاست، گفت: وزیر صمت باید بازار را شفاف و حوزه نظارتی را به نفع مردم و نه به نفع سودجویان تقویت کند. عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید زوایای پنهان بازار خودرو آشکار شود، اضافه نمود: باید شرایطی فراهم شود تا خودرو مستقیم به دست مصرف کننده برسد نه دلال.

***

شما می توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1347

به "قیمت دستوری خودرو منجر به شکست است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت دستوری خودرو منجر به شکست است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید