مقایسه نیسان ماکسیما دنده دستی با دنده اتوماتیک و هیوندای آزرا 2009

به گزارش دوست داشتنی ها، ورود نیسان ماکسیما به ایران در شرایطی رخ داد که نه چیزی به نام تنوع در بازار ایران وجود داشت و نه خبری از خودروهای لوکس و شیک بود. انگار در آن موقع خودروها فقط وظیفه حمل ونقل انسان ها و بار را داشتند و نیازی به تجهیز خودروها به آپشن های روز دیده نمی شد. خب، طبیعی بود که در این فضا ماکسیما، در هر دو مدل دنده ای و اتوماتیک، از بیشتر خودروهای موجود در آن مقطع به سرعت پیشی بگیرد و بی رقیب بماند. اما این وضع به همین روال باقی نماند و دیری نپایید که رقبا یک به یک ظاهر شدند.

مقایسه نیسان ماکسیما دنده دستی با دنده اتوماتیک و هیوندای آزرا 2009

اما پیش از پرداختن به مقایسه این رقیبان، پاسخ به این سؤال ها گریزناپذیر است؛ این دو نوع دنده دستی و دنده اتوماتیک ماکسیما چه تفاوتی باهم دارند؟ اصلاً کدام یک را باید ترجیح داد؟ انتخاب درست بین این دو مدل کدام است؟ پس از مقایسه این دوقلوهای یکسان، نگاهی خواهیم داشت به مقایسه نیسان ماکسیما با هیوندای آزرا 2009 و تفاوت های هر کدام را برجسته می کنیم.

مقایسه نیسان ماکسیما دنده دستی با دنده اتوماتیک

خیلی ها معتقدند که در بین مدل های موجود ماکسیما که فراوری داخل هستند، تفاوت چندانی به چشم نمی خورد و انتخاب شما بستگی به این دارد که اساساً به رانندگی با خودروهای با جعبه دنده اتوماتیک عادت دارید و یا همچنان رانندگی با خودروهای دنده دستی برای شما راحت تر و جذاب تر است.

به طورکلی، ویژگی های خودروهای دنده دستی در مقایسه با نمونه های دنده اتوماتیک را می توان در مواردی خلاصه کرد که در خصوص خودروی ماکسیما نیز صدق می نمایند؛ قیمت خودروهای دنده دستی به مراتب پایین تر است و اگر بودجه کم تری داشته باشید، احتیاج نیست به سراغ خودروی سطح پایین تری بروید، ماکسیما دنده دستی با قیمتی مقرون به صرفه تر هزینه های سرسام آوری تعمیر و نگهداری نمونه های دنده اتوماتیک را ندارد.

کافی است یک بار جعبه دنده خودروی دنده اتوماتیک شما دچار مشکل گردد تا متوجه شوید که به راحتی نمی توانید مکانیک و قطعات آن را بیابید. حتی گاهی اوقات تعویض جعبه دنده دستی ارزان تر از تعمیر جعبه دنده اتوماتیک تمام می گردد! حالا شما این نکته را به موارد فوق اضافه کنید که برای تعمیر جعبه دنده دستی عمدتاً احتیاج به تعویض صفحه کلاچ است و معمولاً با همان صفحه کلاچ معیوب هم مدت ها می توان رانندگی کرد که شما این امکان را در گیربکس های اتوماتیک نخواهید داشت.

تمامی کارشناسان صنعت خودرو با توجه به آمارهای به دست آمده از پژوهش های اجرا شده، اذعان دارند که مصرف سوخت خودروهای اتوماتیک در مقایسه با خودروهای دنده دستی بالغ بر 16 درصد بیش تر است. این رقم خصوصاً درمورد ماکسیما بیش تر صدق می نماید و درباره خودروهای مدل بالاتر و به روزتر، میزان مصرف مدل های دنده اتوماتیک کاهش چشم گیری پیدا نموده است و به مدل های دنده دستی نزدیک شده است.

یکی از ویژگی های مهم جعبه دنده های دستی تعامل بیش تر راننده با خودرو است. این ویژگی برجسته باعث شده که رانندگان حرفه ای و شرکت نمایندگان مسابقات اتومبیل رانی نیز جعبه دنده دستی را انتخاب نمایند.

همچنین، لذت کنترل کامل خودرو و شرایط دنده ها، چیزی نیست که به راحتی بتوان از کنار آن گذشت. هرچند، بیشتر رانندگان، خصوصاً آن هایی که در شهرهای عظیم زندگی و رانندگی می نمایند، از آزاردهنده بودن استفاده پی درپی از پدال کلاچ در ترافیک های سنگین در عذاب هستند، ولی در جاده های با ترافیک مناسب یا جاده های کوهستانی پرپیچ وخم، لذتی که تعویض دنده های دستی و بازی کردن با دور موتور به راننده می دهد، زمان های خسته نماینده و ملال آور در ترافیک شهری را قابل تحمل می نماید.

در نهایت باید گفت که اگر شما به صورت هم زمان دو خودروی ماکسیمای دنده اتوماتیک و دنده دستی را در یکی از سایت های معتبر و پربازدید خودروهای کارنموده آگهی کنید، بی شک عمده تماس ها در رابطه با خرید مدل دنده دستی خواهد بود و مدل دنده اتوماتیک به مراتب سخت تر به فروش خواهد رفت.

این عوامل می تواند موجب فزونی نسبی نیسان ماکسیما دنده دستی فراوری داخل نسبت به نمونه اتوماتیک آن باشد؛ هرچند بسیاری از این نکات به شخصیت فرد، کیفیت و تجربه رانندگی، سبک زندگی و نوع مسافرت های درون شهری یا برون شهری و سلیقه افراد بستگی دارد. با این حال، از نظر ما در مقایسه نیسان ماکسیما دنده دستی با مدل اتوماتش فزونی از آن مدل دستی است.

مقایسه نیسان ماکسیما دنده دستی با هیوندای آزرا 2009

نیسان ماکسیما در ظاهر همانند هیوندای آزرا یک خودروی لوکس است، اما اِلِمان های طراحیِ اسپرت و هیجان انگیز به مقدار بیش تری در چهره نیسان ماکسیما دیده می گردد و می توان نیسان ماکسیما را خودروی خشن تر و باجذبه تری دانست.

به طورکلی، در این مقایسه سطح طراحی هر دو خودرو را می توان برابر دانست و درون کابین هم نیسان ماکسیما از نظر ظاهر و طراحی و … با هیوندای آزرا در یک سطح قرار می گیرد، ولی هر دو بااین که کمی قدیمی به نظر می رسند، ارگونومی، کیفیت و جذابیت خاص خود را دارند که در طول زمان خسته نماینده و تکراری نمی شوند.

با مقایسه نیسان ماکسیما دنده دستی با هیوندای آزرا 2009 متوجه می شوید که درون کابین نیسان ماکسیما احساس تسلط بیش تری به ابعاد خودرو دارید و زیبایی و رنگ بندی بهتری هم در اختیارتان است. کابین هیوندای آزرا فضای خوب و گسترده ای دارد که در آن از جایگاه های بسیار راحت استفاده شده و امکانات بسیاری نیز در آن قرار داده شده تا سرنشینان در بهترین شرایط ممکن زمان خود را در خودرو سپری نمایند که امتیاز هیوندای آزرا در بخش آپشن کاملاً در شرایطی بهتر از نیسان ماکسیما است. از نظر فضای صندوق بار هم هیوندای آزرا کمی فضای بیش تری در اختیار شما می گذارد.

در بحث امکانات رفاهی و ایمنی هم شاید نتوان نیسان ماکسیما را به کاملی هیوندای آزرا دانست که در زمان خود از فول آپشن ترین خودروها به شمار می رفت، اما امکانات ماکسیما نیز مناسب و قابل قبول است. پیشرانه نیسا ن ماکسیما دنده دستی می تواند در دور موتور 6000 دور در دقیقه به حدبیشتر قدرت 227 اسب بخار و در دور موتور 3600 دور در دقیقه به حدبیشتر گشتاور 291 نیوتن متر دست پیدا کند که با توجه به وزن و ابعاد خودرو ارقام خوبی است. پیشرانه نیسان ماکسیما از هیوندای آزرا شتاب گیری بهتری در سرعت های پایین دارد.

در سینه هیوندای آزرا یک موتور V6 3300 سی سی است که با 234 اسب بخار قدرت و 304 نیوتن متر گشتاور در حرکت اولیه کشش چندانی از خود نشان نمی دهد اما شتاب ثانویه هیوندای آزرا بسیار عالی است و اعداد فوق گواه فزونی محدود محصول هیوندای هستند.

جعبه دنده 5 سرعته تیپ ترونیک هیوندای آزرا عملکرد خوبی را از خود نشان می دهد اما در بعضی مواقع تأخیر دارد و در کل کمی ناهماهنگ با پیشرانه خودرو جلوه می نماید.

البته ماکسیما در عوض این موتور پرتوان، مصرف سوخت تقریباً بالایی دارد ولی از نظر استهلاک و تعمیرات و … از هیوندای آزرا کم دردسرتر است. سواری نیسان ماکسیما به لطف سیستم تعلیق خوب و فرمان دقیق بسیار لذت بخش است و فرمان پذیری بسیار بالایی دارد و در مانورها و حرکات ناگهانی و … مانند یک خودروی اسپرت خوب و رام شده رفتار می نماید.

در بحث فرمان پذیری و سواری هیوندای آزرا خودروی بسیار نرمی است که در آن احساس می کنید بر روی موج های دریا قرار دارید که این نرمی بیش ازحد سیستم تعلیق ماشین به فرمان پذیری هیوندای آزرا آسیب زده و در بعضی مواقع در سرعت های بالا می تواند برای راننده خودرو دردسر ایجاد کند؛ مسئله ای که در ماکسیما کم تر با آن روبرو می شوید.

همچنین، استهلاک و هزینه های نگهداری نیسان ماکسیما دنده معمولی از هیوندای آزرا کم تر است. درکل، و با آنالیز جمیع جهات و در نظر دریافت سلیقه ای بودن بعضی موارد، خودرو برتر در این میدان رقابت نیسان ماکسیما دنده دستی است.

این بود مقایسه نیسان ماکسیما دنده دستی با همتای اتوماتیک خود و هیوندای آزرا مدل 2009. امیدواریم که این مقایسه توانسته باشد اطلاعات مفید و سودمندی را در اختیارتان قرار دهد.

درباره نیسان ماکسیما دنده دستی بیشتر بخوانید:

  • معرفی نیسان ماکسیما دنده دستی مونتاژ داخل و آنالیز بازار ایران
  • تجربه رانندگی با ماکسیما دنده دستی
منبع: دیوار
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 348

به "مقایسه نیسان ماکسیما دنده دستی با دنده اتوماتیک و هیوندای آزرا 2009" امتیاز دهید

3 کاربر به "مقایسه نیسان ماکسیما دنده دستی با دنده اتوماتیک و هیوندای آزرا 2009" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه نیسان ماکسیما دنده دستی با دنده اتوماتیک و هیوندای آزرا 2009"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید