عروس دریایی اصلاح شده کاوشگر اقیانوس می گردد

به گزارش دوست داشتنی ها، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، محققان به عروس دریایی قدرت های خارق العاده داده اند.

عروس دریایی اصلاح شده کاوشگر اقیانوس می گردد

گروهی از محققان دانشگاه کل تک پروتز میکروالکترونیکی طراحی نموده اند که افزودن آن به این موجود آبزی سبب می گردد 3 بار سریع تر از همتایان اصلاح نشده خود شنا و همزمان انرژی متابولیکی کمتری مصرف کند.

این پروتز حدود دو سانتی متر قطر دارد و با یک میله چوبی کوچک به بدنه وصل می گردد. محققان این پروژه قصد دارند حسگرهایی در بدن عروس های دریایی نصب نمایند تا بتوانند اطلاعاتی درباره اقیانوس جمع آوری نمایند. دستگاه مذکور پالس های الکتریکی به عروس دریایی منتقل می نماید. در حقیقت عملکرد آن شبیه تحریک قلب از طریق دستگاه تنظیم نماینده ضربان قلب انسان(pacemaker) است. این پروتز 3 بار سریع تر از حالت عادی به بدن عروس دریایی پالس الکتریکی وارد می نماید و در نتیجه آبزی با3 برابر سرعت معمول (معادل 4تا6 سانتی متر در هر ثانیه) شنا می نماید.

انرژی عروس دریایی در این آزمایش فقط 2برابر انرژی بیشتر مصرف کرد. این فرایند نشان می دهد پروتز در مصرف انرژی نیز صرفه جویی می نماید. محققان به دقت عروس دریایی را کنترل کردند تا مطمئن شوند به حیوان آسیبی نمی رسد.

پس از انجام این آزمایش محققان به دنبال راهی هستند تا جهت شنای عروس دریایی را نیز شناسایی نمایند تا بتوانند در ماموریت های تحقیقات دریایی از این حیوان استفاده نمایند.

به گفته پژوهشگران عروس دریایی های مجهز به پروتز مذکور هزار بار کارآمدتر از ربات های شناگر هستند. علاوه بر آن این موجودات سوختشان را خود تامین می نمایند و می توانند به اعماق تنگه های زیر آب سفر نمایند.

این تحقیق در ژورنال Science Advances منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 14

به "عروس دریایی اصلاح شده کاوشگر اقیانوس می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عروس دریایی اصلاح شده کاوشگر اقیانوس می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید