عجیب ترین خواص خرمالو که احتمالا نمی دانستید

به گزارش دوست داشتنی ها، خرمالو چربی و پروتئین بسیار کمی دارد و غنی از ویتامین ها و مواد معدنی است. این میوه شامل اندازه قابل توجهی از ویتامین A، B6 و C، منگنز، فسفر، پتاسیم، کلسیم و فیبر رژیمی است که هم قابل حل و هم غیرقابل حل بوده و ادرار آور خوبی است و همچون ملین طبیعی عمل می نماید.

عجیب ترین خواص خرمالو که احتمالا نمی دانستید

خواص باورنکردنی و عجیب خرمالو را در این مطلب بخوانید.

خرمالو هرچند دنیایی از زیبایی و رنگ است، اما به نسبت دیگر میوه ها هوادار کم تری دارد؛ علت آنهم بیشتر به خاطر گس بودن و جمع شدن دهان بعد از خوردن آن است؛ اما برای فرار از این حس ناخوشایند می توان انواع فرآورده ها را با این میوه پاییزی درست کرد و از خوردنش لذت برد بدون اینکه ذره ای گس بودنش را حس کنیم.

این میوه دقیقا مناسب روز های سرد پاییزی است که بیشتر مردم کمی احساس خستگی و بی حالی می نمایند. خرمالو به واسطه خواص و ویتامین های زیادی که دارد به میزان زیادی انرژی زا است و به موازات آن کالری زیادی را هم به بدن شما اضافه می نماید؛ پس در خوردن آن زیاده روی نکنید.

خرمالو چربی و پروتئین بسیار کمی دارد و غنی از ویتامین ها و مواد معدنی است. این میوه شامل میزان قابل توجهی از ویتامین A، B6 و C، منگنز، فسفر، پتاسیم، کلسیم و فیبر رژیمی است که هم قابل حل و هم غیرقابل حل بوده و ادرار آور خوبی است و همچون ملین طبیعی عمل می نماید.

اما خرمالو ها چند نوع هستند؟ خرمالو ها دو نوع هستند: گس و غیرگس. خرمالو های گس قابل خوردن نیستند، چون حاوی سطح بالایی از تانین هستند؛ در حالی که غیرگس آن، به هنگام رسیدن تانین را از دست می دهند.

این میوه، اما چه خواصی دارد؟

دانلود

فیلم اصلی

کد ویدیو

ادرار آور:

این میوه بسیار غنی از کلسیم و پتاسیم است. آن هایی که مبتلا به مسائل کلیوی هستند باید هر روز یک میوه خرمالو مصرف نمایند، چون به کاهش حفظ آب یاری می نماید.

خرمالو برای پیشگیری از سرماخوردگی و آنفلوآنزا:

بسیاری از مسائل التهابی، عفونت، سرماخوردگی و آنفلوآنزا را می توان با مصرف منظم خرمالو پیشگیری کرد. به خاطر این است که میوه خرمالو شامل میزان غنی ویتامین ث است که بدن را برای مبارزه با این عفونت ها مصون می نماید.

خرمالو برای پاکسازی و سلامت کبد:

پاکسازی بدن بسیار مهم است و خرمالو به طور موثر این کار را انجام می دهد. این میوه حاوی میزان بالایی آنتی اکسیدان است که می تواند سموم بدن، به ویژه کبد را پاکسازی و سلامتی کبد، را حفظ کند. رادیکال های آزاد با یاری این آنتی اکسیدان ها از بدن جدا می شوند.

خرمالو برای کنترل فشار خون:

خرمالو برای کنترل فشار خون بالا و در نتیجه جلوگیری از بیماری ها موثر است. میزان بالای پتاسیم این میوه به عنوان گشادنماینده عروق عمل می نماید و در نتیجه جریان خون در بدن را افزایش می دهد؛ بنابراین فشار خون کاهش می یابد.

خرمالو برای درمان یبوست:

آن هایی که به یبوست مبتلا هستند، می توانند به شدت از خرمالو بهره مند شوند. این میوه دارای میزان بسیار غنی فیبر محلول در آب است. به عنوان ملین طبیعی عمل می نماید و در نتیجه، آن ها که مسائل شکمی دارند می توانند خرمالو بخورند.

خرمالو برای سلامت قلب:

با فشار خون خوب، تعدادی از بیماری های قلبی عروقی کنترل می شوند. سطح فشار خون پایین به حفظ سیستم قلبی عروقی یاری می نماید و در نتیجه از بیماری های قلبی جلوگیری می نماید. علاوه بر حفظ فشار خون، این میوه نیز به جلوگیری از بیماری های قلبی با محتوای فیبر محلول در آب بالا یاری می نماید.

خرمالو هم مانند هر میوه پرخاصیت دیگر، عوارضی دارد که باید آن ها را جدی گرفت:

- خرمالو حاوی تانین است از این رو، اگر این میوه با معده خالی خورده گردد، منجر به اسهال می گردد. بعلاوه باید در میزان محدودی مصرف گردد.

- کسانی که فشار خون پایین دارند نباید این میوه را بخورند، چون می تواند فشار خون را کاهش دهد و منجر به بیماری های مرتبط با فشار خون پایین گردد.

- میزان قند این میوه واقعا بالا است و از این رو، کسانی که از دیابت دارند باید از خوردن آن اجتناب نمایند.

- بسیاری از مردم اشتباه می نمایند که معتقدند خوردن میوه با پوست منجر به تاثیرات مفید خواهد شد. در مقابل، واقعیت این است که بیشتر تانیک اسید در پوست میوه متمرکز است. در نتیجه، پوست آن هرگز نباید خورده گردد؛ در غیر این صورت، منجر به تشکیل سنگ در معده می گردد.

- اگر دچار اضافه وزن هستید در خوردن خرمالو زیاده روی نکنید.

- کسانی که اختلالات روده ای دارند یا عمل جراحی روده انجام داده اند یا به بیماری ھای قلبی و سل مبتلا ھستند باید در خوردن خرمالو احتیاط نمایند.

منبع: رکنا

منبع: فرادید
انتشار: 25 آذر 1401 بروزرسانی: 25 آذر 1401 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1418

به "عجیب ترین خواص خرمالو که احتمالا نمی دانستید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین خواص خرمالو که احتمالا نمی دانستید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید