شیوع آنفلوانزای مرغی H5N6 در چین

به گزارش دوست داشتنی ها، وزارت کشاورزی و امور روستایی چین بیان کرد شیوع آنفلوانزای مرغی H5N6 در یکی از استان های این کشور چین گزارش شده است.

شیوع آنفلوانزای مرغی H5N6 در چین

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران، وزارت کشاورزی و امور روستایی چین گفت شیوع آنفلوانزای مرغی H5N6 در شهر شنیانگ، در شمال شرقی استان لیائونینگ چین گزارش شده است.

آنفلوانزای مرغی که گاهی اوقات به آن آنفلوانزای پرندگان هم گفته می گردد، یک عفونت ویروسی است که نه تنها پرندگان بلکه انسان و حیوانات دیگر را نیز آلوده می نماید، اما بیشتر اشکال ویروس آن محدود به پرندگان است.

آنفلوانزای فوق حاد پرندگان H5N6 در پرندگان وحشی در یک پارک جنگلی محلی پیدا شد. یازده مورد از 291 پرنده به دلیل آنفولانزا مردند، در حالی که 280 پرنده به جامانده دیگر پس از شیوع به عنوان اقدام به واکنش اضطراری از بین رفتند.

تا به امروز هیچ عفونت انسانی یا مرغی در شیوع گزارش نشده است.

بخش کنترل بیماری این شهر تحقیقات اپیدمیولوژیکی اضطراری از مرغداران در سطح شهر را شروع نموده است؛ همچنین تیم ضد عفونی منطقه مستقر شده است.

H5N6 یک سویه آنفلوانزای مرغی است. مشابه H5N1 و H7N9، بسیار بیماری زا است و برای اولین بار در سال 2008 در این کشور شناسایی شد.

طبق گزارشات سازمان دنیای بهداشت دنیای، H5N1 اولین بار در سال 1997 در انسان کشف شد و تقریباً 60 درصد مبتلایان به آن جان خود را از دست داده اند.

عفونت انسانی ویروس آنفولانزای مرغی H5N6 بسیار نادر است. تا خاتمه مارس 2021، فقط 25 عفونت پراکنده در سطح دنیا گزارش شده است.

ویروس آنفلوانزای مرغی به گرما حساس است و با حرارت دادن در 65 درجه سانتیگراد به مدت 30 دقیقه یا جوشاندن در 100 درجه سانتیگراد به مدت بیش از دو دقیقه غیرفعال می گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1400 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 832

به "شیوع آنفلوانزای مرغی H5N6 در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوع آنفلوانزای مرغی H5N6 در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید