سیل در کره شمالی جان 133 نفر را گرفت

به گزارش دوست داشتنی ها، اخبار دریافتی از وقع سیل در کره شمالی نشان می دهد که 133 جان خود را از دست داده اند، هزاران خانه مسکونی و ساختمان ویران شده و هم اکنون از سرنوشت نزدیک به 395 نفر دیگر خبری نیست.

سیل در کره شمالی جان 133 نفر را گرفت

بر اساس تازه ترین گزارش های منتشر شده، بارندگی و سیل اخیر در کره شمالی که گفته می گردد شدیدترین سیل طی چند دهه گذشته بوده تا به امروز جان 133 نفر را گرفته است.

پیشتر بعضی گزارش ها از کشته شدن 60 نفر حکایت داشت اما در گزارش هایی که امروز سه شنبه منتشر شد، تعداد تلفات انسانی 133 نفر اعلام شده است.

بر این اساس و به علت تلفات قابل توجه سیل ویرانگر، مقام های کره شمالی از همه مردم خواسته اند به یاری مصیبت دیدگان بشتابند.

این اخبار در حالی منتشر می گردد که کره شمالی در یک هفته گذشته سه موشک بالستیک پرتاب کرد، یک آزمایش هسته ای انجام داد و اعلام نموده است که این اقدامات برای رویارویی با آمریکا اهمیت دارد.

اخبار دریافتی نشان می دهد که سیل مذکور هزاران خانه مسکونی و ساختمان را در کره شمالی ویران کرد و هم اکنون از سرنوشت نزدیک به 395 نفر دیگر خبری نیست.

خبرگزاری کره شمالی در گزارشی نوشت: سیل در اطراف رودخانه تومین اتفاق افتاده و در پی آن بیش از 100 هزار نفر مجبور به ترک خانه هایشان شده اند.

از سوی دیگر دولت از سیل بسیار شدید و بی سابقه در منطقه شمال شرق این کشور و در مرز با چین و روسیه اطلاع داد که زندگی ده ها هزار نفر را در این منطقه ها مختل نموده است.

کره شمالی اصولاً کشوری بسیار آسیب پذیر در برابر بلایای طبیعی است و به علت ساختار ضعیف ساختمانی، در چنین مواقع ای متحمل تلفات زیادی می گردد.

این کشور در سال 2012 میلادی به علت بارش سنگین باران و جاری شدن سیل شاهد کشته شدن ده ها نفر و ویران شدن هزاران خانه بود.

گفته می گردد که سیل اخیر 35 هزار واحد مسکونی را به طور کلی از بین برده و به بیش از هشت هزار ساختمان عمومی آسیب جدی وارد نموده است. بعلاوه علام شده که 140 هزار نفر در حال حاضر به یاری های فوری در این کشور احتیاج دارند.

پیونگ یانگ چند روز پیش اعلام نموده بود که در جریان جاری شدن سیل و مصائب وارده از چین درخواست یاری نموده است.

منبع: کجارو / ایرنا
انتشار: 25 بهمن 1400 بروزرسانی: 25 بهمن 1400 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1200

به "سیل در کره شمالی جان 133 نفر را گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیل در کره شمالی جان 133 نفر را گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید