سایپا 441p به فراوری می رسد ، مونتاژ چانگان CS55 پلاس به وسیله سایپا

به گزارش دوست داشتنی ها، سایپا 441p در واقع همان چانگان CS55 پلاس است که ظاهرا قرار است در شرکت سایپا به فراوری برسد. این خودرو برای نخستین بار در دی ماه 1402 با قیمت یک میلیارد و 400 میلیون تومان برای فروش در سامانه یکپارچه نهاده شد. تعدادی از خودروها نیز به مشتریان تحویل داده شدند. CS55 پلاس تا کنون به صورت تمام وارداتی عرضه شده ، و حالا قرار است در سایپا فراوری گردد. بعلاوه شرکت پارس خودرو هم مونتاژ خودروی چانگان CS35 پلاس را در دستور کار خود قرار داده است. هر دو این خودروها در کلاس کراس اوورهای جمع و جور قرار دارند.

سایپا 441p به فراوری می رسد ، مونتاژ چانگان CS55 پلاس به وسیله سایپا

خبرنگاران - مجتبی اسماعیلی: شرکت سایپا کمی پیشتر از مونتاژ خودورهای شرکت چانگان در ایران خبر داده بود و حالا به نظر می رسد این اتفاق در شرف وقوع است. هنوز اطلاعات تایید شده ی رسمی از سوی شرکت های سایپا و پارس خودرو درباره مونتاژ خودروهای چانگان منتشر نشده است. اما انتشار تصاویری از چانگان CS55 پلاس با آرم سایپا در فضای مجازی، برآورد ها را به واقعیت نزدیک نموده است. سایپا 441p یک کراس اوور جمع و جور است که از موتور 1.5L توربوشارژ و گیربکس هفت سرعته اتوماتیک استفاده می نماید.

لازم به ذکر است که این خودرو رقیب مستقیم محصولاتی مانند چری تیگو هفت پرو، فیدلیتی، KMC ایکس 5 و… محسوب می گردد. خودروهای چانگان جزو برندهای خوب و پر فروش بازار چین به شمار می روند.

تاریخچه سایپا 441p

چانگان CS55 پلاس (سایپا 441p) اولین بار در نمایشگاه Shanghai Auto Show سال 2017 رونمایی شد. این خودرو برای نخستین بار در ایران، در نمایشگاه خودرو مشهد 1402 به نمایش عایدی. سپس در دی ماه همان سال نیز با قیمت یک میلیارد و 400 میلیون تومان برای فروش در سامانه یکپارچه فروش خودرو نهاده شد. تعدادی از این خودروها به مشتریان تحویل داده شدند و بعضی دیگر از مشتریان این خودرو نیز از تحویل نگرفتن به موقع این خودرو گله داشتند. به هر حال سایپا حالا برنامه مونتاژ این خودرو با نام سایپا 441p را در دستور کار خود قرار داده است.

مشخصات فنی

سایپا 441p یا همان چانگان CS55 پلاس مونتاژی، از موتور JL473ZQ2 چهار سیلندر توربو GDi به حجم 1494 سی سی بهره می برد. موتور 1/5 لیتری توربو این خودرو می تواند 185 اسب بخار (188 PS) قدرت در 5500 دور در دقیقه فراوری کند. گشتاور خروجی این موتور هم به 300 نیوتن متر می رسد که در میان دورهای 1250 تا 3500 در دسترس راننده واقع شده است.

تعلیق جلوی این کراس اوور از نوع مک فرسون است و در محور عقب هم شاهد بازوهای مولتی لینک هستیم. ترمزها در تمامی چرخ ها دیسکی است و در محور جلو از نوع خنک شونده استفاده شده است.

امکانات رفاهی و ایمنی

هر چند هنوز اطلاعاتی از سطح امکانات سایپا 441p منتشر نشده است، اما نمونه های وارداتی چانگان CS55 پلاس همگی تیپ سه هستند و به امکانات کاملی مجهز اند. مهم ترین امکانات ایمنی نسخه های وارداتی این خودرو شامل چهار ایربگ، ترمز پارک برقی با اتوهلد، سیستم های کنترل کشش، کنترل پایداری، کمکی حرکت در سربالایی، کنترل سرعت در سرازیری، رادار هشدار تصادف از جلو و… هستند.

رینگ 19 اینچی آلومینیومی، آنتن کوسه ای، صندلی برقی راننده با تنظیم 6 حالته، چراغ بدرقه و دی لایت، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، سانروف پانوراما و… نیز جزو امکانات رفاهی چانگان CS55 هستند. شرکت سایپا باید با توجه به امکانات کامل رقبای هموطن اش در کشور، این امکانات را در سایپا 441p هم جای دهد.

موقعیت سایپا 441p در بازار چین و ایران

چانگان CS55 پلاس نسل دوم به محض ورود به بازار خودرو چین 12/400 مشتری داشت. این کراس اوور چانگان حتی به رکورد فروش نزدیک به 30 هزار دستگاه در ماه هم رسید که البته پایدار نبود. این کراس اوور چینی اکنون بیست و هشتمین SUV کامپکت پرفروش در بازار خودرو چین است.

در میان رقبای چینی نیز چانگان CS55 پلاس نوزدهمین کراس اوور پرفروش بازار خودرو چین است. حضور مداوم در میان بیست کراس اوور پرفروش بازار خودرو چین، پیروزیتی نیست که بتوان آن را دست کم گرفت. این پیروزیت زمانی پر رنگ می گردد که بدانیم محصولاتی چون تویوتا کرولا کراس، نیسان قشقایی، هوندا CR-V، آئودی Q3 و… در میان بیست کراس اوور پرفروش بازار خودرو چین هستند. CS55 پلاس در طول دوازده ماه گذشته، نزدیک به 180 هزار دستگاه فروش در بازار خودرو چین داشت.

با استناد به این آمار و اطلاعات باید گفت که این خودرو در چین پیروز عمل نموده است. سایپا 441p در بازار بدون تنوع ایران، می تواند به خوبی بدرخشد. قطعا در میان خودروهایی مانند فیدلیتی XB1 یا چری تیگو 7 پلاس، سایپا 441p انتخاب بهتری است.

چانگان CS55 پلاس در بازار فعلی کشور قیمتی در حدود دو میلیارد و 200 میلیون تومان دارد. اما با آزاد شدن واردات خودروهای کارنموده، سایپا 441p باید با قیمتی نزدیک به قیمت جهانی آن که حدود یک میلیارد تومان است عرضه گردد. علاوه بر این باید خدمات پس از فروش خوبی برای این خودرو در نظر گرفته گردد تا بتواند در بازار بماند.

منبع: بیت ران
انتشار: 7 شهریور 1403 بروزرسانی: 7 شهریور 1403 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1562

به "سایپا 441p به فراوری می رسد ، مونتاژ چانگان CS55 پلاس به وسیله سایپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سایپا 441p به فراوری می رسد ، مونتاژ چانگان CS55 پلاس به وسیله سایپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید