مقایسه جامع تیگو 5 و تیگو 7 را از زبان همراه مکانیک بشنوید

به گزارش دوست داشتنی ها، رپرتاژ آگهی- شاسی بلند یا همان خودروهای کراس اوور این روزها ورد زبان مردم عادی شده اند تا آنجا که تمامی شرکت های خودروسازی دنیا حداقل چند خط تولید خود را به این خودروها اختصاص داده اند. چینی ها نیز که از تمایل مردم به داشتن این ماشین های بزرگ بو بردند شروع به تولید آن ها کرده و هر کدام در تلاش بوده تا گوی سبقت را از دیگری بدزدند. یکی از این شرکت های چینی چری (Cherry) بوده عملکرد خوب آن در زمینه تولید این محصولات زبانزد است. از جمله تولیدات این شرکت دو خودروی چری تیگو 7 و 5 هستندکه در کشور ما نیز به خوبی از آن ها استقبال شده است. به همین سبب این مقاله را به مقایسه این دو محصول پرفروش از شرکت چری اختصاص داده ایم تا با هم به بررسی آنها بپردازیم.

مقایسه جامع تیگو 5 و تیگو 7 را از زبان همراه مکانیک بشنوید

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

معرفی تیگو 7

شرکت مدیران خودرو جهت کسب سهم بیشتری از بازار خودروهای نسبتا لوکس، در سال 96 از کراس اوور تیگو 7 رونمایی کرد. این خودرو تحت برند چری و در سگمنت کراس اوورهای واقعی به بازار ایران عرضه شد و شاید بتوان گفت تیگو 7 جزء گران قیمت ترین چینی های بازار است. اما در عین حال می شود گفت که این قیمت بالا دلایلی دارد که شاید همین دلایل باعث می شود که این خودرو نسبت به سایر محصولات چینی بازار متمایز شود. شرکت مدیران خودرو جهت کسب سهم بیشتری از بازار خودروهای نسبتا لوکس، در سال 96 از کراس اوور تیگو 7 رونمایی کرد. این خودرو تحت برند چری و در سگمنت کراس اوورهای واقعی به بازار ایران عرضه شد و شاید بتوان گفت تیگو 7 جزء گران قیمت ترین چینی های بازار است. اما در عین حال می شود گفت که این قیمت بالا دلایلی دارد که شاید همین دلایل باعث می شود که این خودرو نسبت به سایر محصولات چینی بازار متمایز شود. در بازار کشور ما، موفقیت های چشمگیر چری تیگو 5 باعث شد تا شرکت مدیران خودرو به عنوان نماینده رسمی برند چری در ایران، اولین نمونه چری تیگو 7 را در سال 1396 به بازار داخلی عرضه کند. استقبال خریداران بازار کشور از یک سو و تصمیم قطعی مدیران خودرو برای رویارویی با کراس اوورهای بنام موجود در بازار کشور، باعث شد تا در سال 1397 پای تیپ IE چری تیگو 7 نیز به بازار کشورمان باز شود. چری تیگو 7 IE نمونه فول آپشن این خودرو بوده و به عنوان یکی از مجهزترین کراس اوورهای چینی موجود در بازار کشور شناخته می شود.

موتور تیگو 7 اما با 4 سیلندر 16 سوپاپه خود از نوع توربوشارژ بوده و قادر به تولید 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور است. با جعبه دنده ای 6 سرعته است. موتور تیگو 7 قادر است در 9/10 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسیده و تا 185 کیلومتر در ساعت سرعت را ایجاد کند.

معرفی تیگو 5

در زمستان 95 بود که مدیران خودرو بهار تازه ای در عرصه خودروسازی بر پا کرد که آن عرضه نسخه فیس لیفت چری تیگو 5 از شرکت چینی چری بود. دو سال بعد یعنی در سال 97 نیز نسخه جدیدتری از تیگو 5 در دو تیپ اکسلنت (IE) و لاکچری (IL) با تغییراتی جرئی نسبت به نمونه قبلی خود به ایران آمد و مورد استقبال عمومی خوبی قرار گرفت. تا اینکه نوبت به نسخه جدیدتری از آن یعنی تیگو 7 رسید.

تیگو 5 یک کراس اوور شهری به حساب می آید که طراحی ظاهری جذاب را می توان بارزترین مزیت آن به حساب آورد و همین موضوع باعث شده تا بسکمک از مشتریان ایرانی به فکر خریدن آن باشند. بازار دست دوم آن نیز در ایران به شدت داغ است. اگرچه در چند سال اخیر تغییراتی در ظاهر ایجاد شده، اما به لحاظ فنی و سایر موارد تغییر چندانی به خود ندیده است. در حال حاضر این خودرو در مدل های مختلف IE و LE توسط مدیران خودرو به بازار روانه می شود. این محصول چینی در بازار ایران رقبای خاص خود را دارد که از جمله آنها می توان به جک s5، هایما s7، بیسو T3 و برخی نمونه های دیگر اشاره کرد. با این حال، به نظر می رسد چنانچه شرایط مختلف را در نظر بگیریم، خرید تیگو 5 منطقی تر به نظر می رسد.

مانند اغلب کراس اوورهای شهری چری تیگو 5 نیز دارای موتوری 4 سیلندر با 1971 سی سی حجم و از نوع تنفس طبیعی است. موتور این خودرو قادر به تولید 139 اسب بخار قدرت و 182 نیوتن متر گشتاور است. تیگو 5 دارای جعبه دنده ای 7 سرعته از نوع CVT بوده که با کمک آن تا 165 میلومتر سرعت در یک ساعت را می توان تجربه کرد و با فشار دادن پدال گاز تنها در 13 ثانیه از ثبات کامل به سرعت 100 کیلومتر رسید. دیگر مشخصات و ویژگی ها و تصاویر تیگو 5 را در https://www.hamrah-mechanic.com/carprice/modirankhodro/tiggo5/ ببینید.

آپشن ها و تجهیزات خودروهای تیگو

از جمله قابلیت های ایمنی که در هر دو خودرو به کار رفته است شامل: ترمزهای ABS، EBD، ESP، HAS و کروز کنترل است. سیستم تعلیق هر دو خودرو از نوع مک فرسون با سیستم ترمز جلو و عقب دیسکی است. در هر دو خودرو کیسه های هوای راننده، سرنشین و جانبی به کار رفته که در تیگو 7 کیسه هوای پرده ای و پیش کشنده کمربند ایمنی نیز تعبیه شده است.

وجود سیستم ورود و خروج بدون کلید در هر دو خودرو به کار رفته که امنیت خودرو را نیز ارتقاء داده است. با کمک سیستم هشدار دهنده باد لاستیک ها و سنسور پارک عقب در هر دو خودرو با خیال آسوده تری می توان رانندگی کرد که البته تعبیه سنسور پارک جلو در تیگو 7 نیز این شرایط را بهتر کرده است. در هر دو خودرو سیستم استارت دکمه ای به کار رفته شده که امتیازی مثبت برای خودروهای به روز است.

از دیگر تجهیزات رفاهی که در هر دو خودرو به کار رفته می توان به سانروف و صندلی های چرم آن که مجهز به سیستم گرم کننده هستند اشاره کرد که اوقات لذت بخشی را به سرنشینان خواهد داد. با استفاده از گرم کن آینه و دماسنج و البته سیستم تهویه مطبوع در هر دو خودرو نیز می توان لحظات خوبی در این خودرو را تجربه کرد.

تولید خودروهای تیگو تحت عنوان چری را انقلابی در زمینه تولید کراس اوورها می دانند. در ایران به محض آوردن نام این شرکت دو محصول آن یعنی چری تیگو 5 و 7 به ذهن ها رسیده که هر کدام در زمان رونمایی و رسیدن به کشورهای مختلف از جمله ایران صف های خرید زیادی تشکیل دادند. چری تیگو 5 در سال 95 خود را به ایران رساند و با امکانات و ماهیت جذابش در مدت زمانی کوتاه خود را در دل مردم جا کرد. تیگو 7 نیز رویه تیگو 5 را رفت و به محض رسیدن به ایران در سال 96 بازار بسکمک دیگر از کراس اوورهای چینی از جمله خود تیگو 5 را شکست داد؛ البته با رسیدن تیپ اکسلنت آن در سال 97 بازار تیگو 7 داغ تر از قبل شد. اگر به دنبال یک کراس اوور حرفه ای هستید حتما چری تیگو را نیز امتحان کنید.

برای دریافت اطلاعات جامع در مورد خودروهای مختلف از جمله تیگو 7 و تیگو 5 و خرید و فروش خودرو کارشناسی شده می توانید به وبسایت همراه مکانیک (hamrah-mechanic.com) مراجعه کنید.

آدرس دفتر مرکزی همراه مکانیک: تهران، شهرک غرب، خیابان دادمان، خیابان درختی، خیابان نورانی، پلاک 116

ضمناً همکاران ما از طریق تلفن گویا 02145612000 همواره پاسخ گوی شما هستند.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 1 آبان 1399 بروزرسانی: 1 آبان 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 446

به "مقایسه جامع تیگو 5 و تیگو 7 را از زبان همراه مکانیک بشنوید" امتیاز دهید

24 کاربر به "مقایسه جامع تیگو 5 و تیگو 7 را از زبان همراه مکانیک بشنوید" امتیاز داده اند | 3.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه جامع تیگو 5 و تیگو 7 را از زبان همراه مکانیک بشنوید"

1 دیدگاه

Mehrsa 28 دی 1401

کدام بهتر است؟

پاسخ به Mehrsa
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید