سامانه راداری خلیج فارس از فرار تمام هواپیماهای رادارگریز جلوگیری می نماید

به گزارش دوست داشتنی ها، رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: توانستیم در باند فرکانس خیلی پایین، رادار راهبردی خلیج فارس را بسازیم که هیچ هواپیمای رادارگریزی نتواند از تور کشف این رادار، فرار کند.

سامانه راداری خلیج فارس از فرار تمام هواپیماهای رادارگریز جلوگیری می نماید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم صمد آقامحمدی درباره رونمایی از دو سامانه جدید راداری خلیج فارس و مراقب اضافه نمود: این سامانه ها با بردهایی که دارند ویژگی متمایز و خاصی را برای جهان و صنایع نظامی، ترسیم کردند.

وی ادامه داد: در رادار خلیج فارس در فاصله 800 کیلومتر، هیچگونه هواپیمای رادارگریز و حتی موشک های بالستیک که از جو خارج و وارد می شوند نمی توانند از تور کشف این رادار فرار کند.

امیر سرتیپ آقا محمدی افزود: در حوزه رادار مراقب هم با توجه به اینکه این رادار، سامانه راداری کشف، شناسایی و رهگیر است با استفاده از فناوری های نوین و کشف سه بُعدی و قابلیت های ویژه این رادار در برد 400 کیلومتر با دقت و سرعت می توانیم 300 هدف را در آن واحد، با تجزیه و تحلیل کامل به شبکه پدافندی کشور ارائه دهیم.

رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: پس از رونمایی از این دو رادار می توانیم به صراحت اعلام کنیم که نیروی پدافند هوایی ارتش که قطب پژوهشی آن در سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی است به عنوان سازمانی است که در لبه های دانش در حوزه مخابرات و رادار، در حرکت است.

وی اضافه نمود: با رونمایی از رادارهای خلیج فارس و مراقب می توانیم عنوان کنیم در حوزه نظامی هیچ گونه محدودیتی برای فراوری هیچ گونه راداری نداریم.

امیر سرتیپ آقا محمدی افزود: رادار خلیج فارس مشابه خارجی ندارد، زیرا کشورهایی که در حوزه فرکانس پایین ورود نموده اند پیروز نبوده اند.

وی با بیان اینکه با استفاده از توانمندی شرکت های دانش بنیان و متخصصان نیروی پدافند هوایی ارتش آن ها را فراوری کردیم، اضافه نمود: سازمان جهاد خودکفایی ارتباط تنگاتنگی با شرکت های دانش بنیان و دانشگاه های تراز اول کشور و استادان خبره دارد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 195

به "سامانه راداری خلیج فارس از فرار تمام هواپیماهای رادارگریز جلوگیری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه راداری خلیج فارس از فرار تمام هواپیماهای رادارگریز جلوگیری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید