روش ساخت کلاف مبل راحتی [نحوه تشخیص کیفیت]

به گزارش دوست داشتنی ها، یکی از لوازم مهم و تأثیرگذار در دکوراسیون و زیبایی خانه، مبلمان است. مبلمان خوب، قیمت بالایی دارند و باید با دقت انتخاب و خریداری شوند. یکی از موارد مهم در معین کیفیت مبل، کلاف آن است. نوع چوب استفاده شده در کلاف، نحوه اتصال درست و محکم و استفاده از دستگاه های پیشرفته، همگی در معین کیفیت کلاف مهم هستند. در این مطلب قصد داریم تا درباره روش ساخت کلاف مبل راحتی صحبت کنیم.

روش ساخت کلاف مبل راحتی [نحوه تشخیص کیفیت]

کلاف در واقع استخوان بندی مبل محسوب شده و در زیر پارچه مبل قرار می گیرد و دیده نمی گردد. از آنجایی که جنس کلاف در مبل های راحتی از چوب است، چوبی که در ساخت کلاف مبل راحتی استفاده می گردد باید خوب و باکیفیت باشد. معمولاً چوب سفید مانند چوب صنوبر و تبریز برای این کار استفاده می گردد؛ هر چند که چوب هایی با کیفیت بهتر مانند راش و روسی هم به این منظور وجود دارند.

نکات کلیدی

  • شنیده شدن صدای غژغژ از کلاف، نشانه بی کیفیت بودن آن است.
  • برش چوب، چسباندن چوب، تراز کردن کلاف، سمباده کشی و رنگ کاری از مراحل اصلی ساخت کلاف مبل به شمار می فرایند.

سرهم بندی در ساخت کلاف مبل راحتی

همان طور که گفته شد مبل راحتی از دو بخش کلاف و رویه تشکیل می گردد که جنس کلاف از چوب و جنس رویه از پارچه مبلی یا چرم است. نکته ای که باید در روش ساخت کلاف مبل راحتی بدانید این است که معمولاً از چوب سبک اما مقاوم در ساخت کلاف ها استفاده می گردد تا جابه جایی و حمل و نقل آن راحت تر باشد. توجه داشته باشید که استفاده از چوب مقاوم باعث خواهد شد تا شما در آینده به تعمیرات مبلمان احتیاجمند نشوید.

در ادامه با استفاده از دستگاه های برش، چوب را به قطعات دلخواه و مورداحتیاج برش می دهند و با چسب به هم متصل می نمایند. سپس تا زمان خشک شدن چسب ها، با گیره های محکمی به آن ها فشار وارد نموده و بعد از چند ساعت با میخ نقاط چسب خورده را محکم می نمایند تا نتیجه نهایی متعادل و تراز و بدون نقص باشد و هیچ سر و صدایی فراوری نکند. با استفاده از این روش ساخت کلاف مبل راحتی، کلاف آماده خواهد شد.

رنگ کاری

بعد از این که کلاف آماده و قطعات آن به خوبی محکم شدند، باید رنگ گردد. قبل از آغاز مرحله رنگ کردن در ساخت کلاف مبل راحتی و برای ساخت یک کلاف خوب، ابتدا به طور کامل کلاف را آنالیز نموده و سمباده کشی می نمایند تا صاف و یکدست گردد. در صورت وجود هر نوع ترک خوردگی و مسئله ای در کلاف، باید آن را رفع نمایند. سپس با توجه به احتیاج، کلاف را رنگ نموده و در نهایت از پلی استر مات یا براق، استفاده می گردد. پلی استر رنگ را روی چوب تثبیت خواهد نمود.

برای تعمیرات مبلمان در خانه از برترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

محاسبه قیمت برای شما

نحوه تشخیص کیفیت کلاف مبل راحتی

یکی از مواردی که نشان دهنده کیفیت پایین کلاف است، شنیدن صدای غژغژ از آن است. در صورتی که در ساخت کلاف مبل راحتی قطعات به درستی و محکمی به هم متصل نشوند، این مشکل پیش می آید. همین طور ممکن است که پایه ها هم سطح و تراز نباشند. در صورتی که کلاف مبل صدا بدهد، هیچ راهی جز برداشتن رویه ها و اصلاح کردن کلاف ها وجود نحواهد داشت.

منبع: آچاره
انتشار: 14 شهریور 1401 بروزرسانی: 14 شهریور 1401 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1373

به "روش ساخت کلاف مبل راحتی [نحوه تشخیص کیفیت]" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش ساخت کلاف مبل راحتی [نحوه تشخیص کیفیت]"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید