روسیه خواهان پرهیز از حدس درباره حادثه نطنز شد

به گزارش دوست داشتنی ها، معاون وزیر امور خارجه روسیه خواهان پرهیز از حدس و قضاوت های شتابزده در مورد حادثه نطنز شد.

روسیه خواهان پرهیز از حدس درباره حادثه نطنز شد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری روسی تاس، سرگئی ورشینین معاون وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه در تبادل نظر با خبرنگاران تأکید کرد که حادثه نطنز یک مسئله بسیار جدی است و نباید عجولانه درباره آن نتیجه گیری کرد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه در مورد حادثه ای که بامداد پنج شنبه در محوطه باز سایت هسته ای نطنز رخ داد، اظهار داشت: چنین حوادثی مستلزم آنالیز های دقیق هستند. من فکر می کنم آخرین کاری که باید در این موارد انجام داد، برآورد است.

این دیپلمات بلندپایه روس اضافه کرد: مسئله بسیار جدی است. این موارد و چیزی که ایران را نگران می نماید، بسیار جدی هستند.

صبح روز پنج شنبه بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد که به دنبال وقوع حادثه ای که چگونگی آن در دست آنالیز است یکی از سوله های محوطه باز سایت نطنز دچار آسیب شده است.

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی روز پنج شنبه در شرح وقوع حادثه در یکی از سوله های محوطه باز سایت نطنز گفت: یکی از سوله ها که بامداد امروز دچار حادثه شد، سوله ای است که در فضای باز و فاقد مواد هسته ای بود که در واقع آلودگی هم ندارد.

کمالوندی اظهار داشت: متأسفانه بعضی شایعات از سوی رسانه های معاند در ارتباط با مسئله آلودگی مطرح شده است که به هیچ وجه صحت ندارد. تیم های کارشناسی در محل حضور دارند و در حال آنالیز علت حادثه هستند. علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی هم در اینجا حضور داشتند؛ دوستان و همکاران موضوع را آنالیز می نمایند.

آژانس بین المللی انرژی اتمی روز آدینه در بیانیه ای تکمیلی در مورد حادثه اخیر در سایت هسته ای نطنز خاطرنشان کرد که آژانس تأیید می نماید که در محل وقوع آتش سوزی در سایت هسته ای نطنز هیچ گونه ماده هسته ای وجود نداشته است.

آژانس در این بیانیه با اشاره به اینکه برای اطمینان حاصل کردن از اینکه حادثه سایت هسته ای نطنز به اثرات نامطلوب [نشت مواد هسته ای] منجر نخواهد شد به طور دائم با مقامات ایرانی در تماس بوده، تأکید کرد: آژانس می تواند تأیید کند که به هنگام وقوع آتش سوزی هیچ یک از بازرسان پادمانی آژانس در محل حضور نداشته اند و در محلی که حادثه اتفاق افتاده است، هیچ ماده هسته ای نگهداری نمی شده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 345

به "روسیه خواهان پرهیز از حدس درباره حادثه نطنز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه خواهان پرهیز از حدس درباره حادثه نطنز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید