روز ادبیات کودک و نوجوان زمان شناخت نیازهای کودک است

به گزارش دوست داشتنی ها، سرویس استان های خبرنگاران - ابراهیم زره ساز، مدیرکل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان خراسان رضوی: هجدهم تیرماه مقارن با سالروز درگذشت مهدی آذریزدی نویسنده و بازنویس خوب کشورمان به عنوان روز ملی ادبیات کودک و نوجوان در کشور اعلام شده است. مهدی آذریزدی را همه کتاب خوان ها و کتاب دوست ها می شناسند و چه کسی است که با مجموعه دلنشین قصه های خوب برای بچه های خوب، خاطره نداشته باشد.

روز ادبیات کودک و نوجوان زمان شناخت نیازهای کودک است

آذریزدی همان هویت ایرانی اسلامی را که امروز شعار آن سرلوحه کار ماست در مجموعه بازنویسی های خود رعایت نموده است. توجه به آئین جوانمردی و صداقت و راستی و توجه به اصالت و هویت، بن مایه عمده داستان های بازنویسی شده به وسیله آذریزدی است.

روز ادبیات کودک و نوجوان پاسداشت همه نویسندگان و شاعران و فعالان حوزه ادبیات کودک است.

پاسداشت و گرامیداشت فعالیت ارزنده آن ها و نقش مهمی که در تربیت عمیق بچه ها و نوجوانان خواهند داشت. روز ادبیات کودک روز پاسداشت کتابخوانی و کتاب برای کودک و نوجوان است و تاثیری که این فعالیت بر پرورش فکر بچه ها و نوجوانان خواهد داشت. روز توجه به تهیه خوراک های فکری سالم و اصیل برای بچه ها و نوجوانان است.

در این روز باید به توسعه مفهوم ادبیات که به واسطه پیشرفت های روز رخ داده است توجه داشته باشیم. اپ ها، بازی ها، نرم افزارها و انیمیشن ها احتیاج کودک و نوجوان امروز است. حرکتی که آذریزدی در سال 1335 شروع کرد متناسب با احتیاج روز آن زمان بود.

روز ادبیات کودک و نوجوان، روز شناخت احتیاجهای روز و آماده کردن کودک برای شناختن، دوست داشتن و ساختن محیط خود است. این روز را به همه فعالان و نویسندگان و دوستداران ادبیات کودک و نوجوان تبریک می گویم و امیدوارم با همت بلند همه این علاقمندان گام های موثری در اعتلای مدام بچه ها این سرزمین برداریم.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 18 تیر 1402 بروزرسانی: 18 تیر 1402 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1510

به "روز ادبیات کودک و نوجوان زمان شناخت نیازهای کودک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روز ادبیات کودک و نوجوان زمان شناخت نیازهای کودک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید