راهی برای کنترل قند خون در بچه ها زیر 6 سال

به گزارش دوست داشتنی ها، مطالعات نشان می دهد بچه ها خردسال مبتلا به دیابت نوع 1، از این به بعد با خیال راحت می توانند از لوزالمعده مصنوعی که یک فناوری پیشرفته در دانشگاه ویرجینیا (UVA) است، استفاده نمایند.

راهی برای کنترل قند خون در بچه ها زیر 6 سال

به گزارش خبرآنلاین، سیستم پانکراس مصنوعی Control-IQ در یک کارآزمایی بالینی در بچه ها 2 تا 6 ساله مورد آزمایش نهاده شد. طبق آزمایشات صورت گرفته بچه های که با نظارت پزشک، از این فناوری استفاده کردند (نسبت به گروه کنترل یا بچه ها دیابتی که از سیستم پانکراس مصنوعی استفاده نمی کردند) قند خونشان بیشتر از 3 ساعت از روز در محدوده طبیعی و نرمال قرار داشت. این آزمایش شامل 102 کودک بود که 68 نفر از آن ها به مدت 13 هفته از سیستم پانکراس مصنوعی استفاده کردند و 34 کودک دیگر در گروه کنترل نهاده شدند تا نتایج نهایی مقایسه گردد.

علاوه بر این، این فناوری کار پزشکان محقق در این زمینه را، چه برای تکمیل مطالعات و چه برای ویزیت، راحت می نماید و می توان این قبیل امور را به صورت مجازی انجام داد.

مارک برتون، نویسنده این مطالعه، می گوید: فناوری Control-IQ عملکرد موفقی در گروه سنی 6 سال به بالا داشته است. با در نظر گرفتن این نتایج، می توان گفت ما اکنون داده های سال ها اعتبارسنجیِ این فناوری را در تمام گروه های سنی در دست داریم و مشتاقانه منتظریم که این فناوری به عرضه انبوه برسد و سلامت میلیون ها بیمار را به آن ها برگرداند.

عملکرد لوزالمعده مصنوعی به چه نحو است؟

سیستم Control-IQ به طور اتوماتیک سطح قند خون را کنترل و تنظیم می نماید. بر اساس این مطالعه، لوزالمعده مصنوعی دارای یک پمپ انسولین است که از الگوریتم های کنترلیِ پیشرفته بر اساس اطلاعات نظارت بر گلوکزِ فرد برای تنظیم دوز انسولین در صورت احتیاج استفاده می نماید.

این سیستم قبلاً به وسیله سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای افراد دیابتیِ 6 سال به بالا تأیید شده بود و طبق نتایج مثبت این مطالعات، مجوز استفاده از آن در بچه ها زیر 6 سال نیز صادر می گردد.

منبع: healthday

منبع: فرارو
انتشار: 29 اسفند 1401 بروزرسانی: 29 اسفند 1401 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1464

به "راهی برای کنترل قند خون در بچه ها زیر 6 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهی برای کنترل قند خون در بچه ها زیر 6 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید