خطر موج دوم شیوع کرونا در آلمان

به گزارش دوست داشتنی ها، شروع بکار تدریجی فعالیت های تجاری، فروشگاه های عظیم و حتی رستوران ها در آلمان نگرانی ها درباره موج دوم شیوع ویروس کرونا در این کشور را افزایش داده است.

خطر موج دوم شیوع کرونا در آلمان

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

روزنامه گاردین گزارش داد، در حالی که معترضان محدودیت های اجتماعی در آلمان خواهان لغو قرنطینه هستند، دانشمندان درباره احتمال شیوع دوباره ویروس هشدار داده اند.

با گذشت سه ماه از همه گیری کووید-19 در اروپا، آلمان به این نتیجه رسیده که مدیریت ناکارامد بحران در مراحل اولیه، در مراحل بعدی فشار وارد خواهد نمود.

هرچند فشارها بر بخش خدمات بهداشتی ایتالیا و اسپانیا در آلمان هرگز تحقق نیافت، سیاستمداران این کشور کوشش نموده اند مردم را نسبت به احتیاج به پایبندی به طرح فاصله گیری اجتماعی قانع نمایند. اکنون این پدیده که کریستین دراستن ویروس شناس آلمانی پارداکس پیشگیری توصیف نموده نگرانی ها درباره موج دوم شیوع همه گیری را برانگیخته است.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان چهارشنبه هفته پیش بازگشایی تدریجی فروشگاههای عظیم، مدارس، مهدکودک ها و حتی رستوران ها و کافی شاپ ها را بیان کرد که به نظر می رسید به نوعی تسلیم شدن درمقابل افزایش تحمل ناپذیری محدودیت های قرنطینه است که در فشارهای سیاسی سران 16 ایالت فدرال، روزنامه بیلد آلمان و تئوری های فزاینده توطئه ناشی از اعتراضات در شهرهای عظیم بروز نموده است.

در بعضی از شهرهای آلمان از جمله مونیخ و اشتوتگارت، معترضان از جمله راست افراطی و مخالفان واکسیناسیون روز شنبه گردهمایی های هزاران نفری را تشکیل دادند و مخالفت خود را با محدودیت های قرنطینه که به سرعت در حال کاهش است، ابراز کردند.

بازگشایی کلیساها در آلمان

تارنمای دویچه وله گزارش داد: مسیحیان سراسر آلمان همزمان با لغو محدودیت ها در برگزاری گردهمایی ها، در کلیساهای این کشور گردهم آمدند.

این گزارش اضافه کرد، پس از گذراندن عید پاک در قرنطینه، بسیاری از مسیحیان آلمان روز یکشنبه همزمان با لغو محدودیت های خدمات مذهبی به کلیساها هجوم بردند.

مرکل پیش تر گفته بود مرحله اول همه گیری در کشورش به خاتمه رسیده است. با این حال وی هشدار داد که دولت فدرال و مقام های ایالتی درباره توقف اضطراری در صورت افزایش چشمگیر شمار مبتلایان توافق نموده اند.

طبق آخرین آمار در آلمان 171,879 مبتلا شده اند که از این تعداد 7,569 نفر فوت شده اند. ،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 207

به "خطر موج دوم شیوع کرونا در آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر موج دوم شیوع کرونا در آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید