خبرنگاران ادارات خمین 50 میلیارد ریال به شهرداری بدهکار هستند

به گزارش دوست داشتنی ها، خمین - خبرنگاران - شهردار خمین از بدهکاری 50 میلیارد ریالی ادارات این شهر بابت عوارض به شهرداری اطلاع داد و گفت: این مبلغ 25 درصد مطالبات شهرداری خمین است.

خبرنگاران ادارات خمین 50 میلیارد ریال به شهرداری بدهکار هستند

ابوالفضل مرتضیان روز سه شنبه در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران خمین افزود: شهروندان خمینی پارسال پنج میلیارد و 680 میلیون ریال عوارض کسب و پیشه پرداخت کردند که این رقم 135 درصد رشد داشته است.

شهردار خمین با اشاره به رشد 37 درصدی پرداخت عوارض نوسازی در سال گذشته ادامه داد: شهروندان خمینی پارسال پنج میلیارد و 187 میلیون ریال عوارض نوسازی پرداخت کردند.

مرتضییان، عوارض پسماند را هشت میلیارد و 671 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: پرداخت این عوارض در خمین 43 درصد رشد داشته است.

وی گفت: 39 میلیارد و 117 میلیون ریال پارسال در قالب جرائم به شهرداری خمین پرداخت شد.

شهردار خمین، عوارض شهرداری را یکی از اصلی ترین و مهم ترین منابع درآمدی شهرداری دانست و گفت: پرداخت عوارض شهری باعث خدمت رسانی بهتر و بیشتر شهرداری به شهروندان می گردد.

وی ادامه داد: 173 هزار و 330 متر مربع از املاک شهر خمین پارسال تملک و تفکیک شده است و 113 هزار و 341 مترمربع از آن تفکیک اراضی است.

شهردار خمین توضیح داد: 54 هزار و 318 مترمربع از این املاک در طرح تعریض خیابان های تهران، شریعتی، خیابان احمدآباد واقع هستند که 53 هزار و 361 مترمربع از آن برای بهبود محیط بافت های قدیمی شهر تملک شده است.

مرتضیان افزود: 200 میلیارد ریال در 2 سال اخیر به منظور تملک ها توسط شهرداری خمین هزینه شده است.

وی گفت: تملک اراضی به منظور تعریض خیابان یا احداث بلوار و خیابان جدید یکی از هزینه های مهم شهرداری است که برای طرح های عمرانی و خدمات دهی به شهروندان انجام می گردد.

شهردار خمین با اشاره به تهیه 20 سند تک برگی برای املاک شهرداری در سال گذشته افزود: 56 فقره پرونده حقوقی در شهرداری خمین مطرح شد که 25 فقره پرونده مختومه شده است.

مرتضیان با اشاره به اینکه 520 میلیارد ریال از بودجه شهرداری خمین به طرح ها و فعالیت های عمرانی اختصاص داده شده گفت: تهیه نقشه هوایی شهری، طرح مطالعاتی ساماندهی ترافیک شهری، احداث ساختمان موتوری، ساماندهی آدینه بازار و رودخانه خمین از طرح های عمرانی شهرداری در امسال است.

وی یادآور شد: شهرداری ها سالانه باید 200 نوع خدمت در زمینه های ایجاد و نگهداری فضای سبز شهری، حمل و نقل عمومی، آسفالت معابر، تنظیف و تسطیح معابر و خیابان ها، جمع آوری زباله و فرهنگ سازی شهروندی به شهروندان ارائه دهند.

شهردار خمین گفت: برگزاری اولین جشنواره ملی عسل و دومین جشنواره بازی های بومی و محلی در این شهر پس از شکست کامل بیماری کرونا از اقدامات مهم مدیریت شهری در امسال است.

مرتضیان افزود: عملیات اجرایی پیست اسب سواری خمین شروع شده و سه میلیارد ریال برای احداث آن برآورد هزینه شده است.

وی با بیان اینکه 80 کارگر فصلی در خمین شناسایی شده، افزود: ساماندهی این کارگران در خانه کار گر این شهر و تهیه بانک اطلاعاتی از تخصص آنها در دستور کار اداره فرهنگی خمین است.

شهردار خمین گفت: مدیریت شهری در روزهای نخست پارسال درگیر سیل و در روزهای پایانی سال که زمان خوبی برای وصول مطالبات شهرداری بود، درگیر ویروس کرونا شد.

مرتضیان افزود: به منظور گندزدایی و ضدعفونی کردن خیابان ها و اماکن عمومی شهر 150 هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده مصرف شده و هفت هزار ساعات کارگر در این اقدام مشارکت کردند.

وی، برون سپاری فعالیت های شهرداری را از اقدامات امسال مدیریت شهری خمین اعلام کرد و افزود: شهرداری خمین بخش های بازیافت، فضای سبز و خدمات شهری، آرامستان و پسماند را به بخش خصوصی واگذار نموده است.

خمین در جنوب استان مرکزی با 70 هزار نفر جمعیت شهری است.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 218

به "خبرنگاران ادارات خمین 50 میلیارد ریال به شهرداری بدهکار هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ادارات خمین 50 میلیارد ریال به شهرداری بدهکار هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید