تور ارزان ترکیه: حمل و نقل عمومی در آنکارا؛ ترکیه

به گزارش دوست داشتنی ها، آنکارا مرکز و دومین شهر بزرگ ترکیه، یکی از شهرهای تازه و مدرن این کشور به شمار می رود. این شهر تاریخی پربار دارد و در زمان هیتی ها یکی از مهم ترین مراکز قدرت بود. حمل و نقل عمومی آنکارا پیشرفت قابل توجهی داشته و مترو این شهر یکی از برترین وسیله ها برای جابه جایی در آنکارا است.

تور ارزان ترکیه: حمل و نقل عمومی در آنکارا؛ ترکیه

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

آنکارا، مرکز و دومین شهر بزرگ ترکیه پس از استانبول است، شهری با تاریخی دوهزار ساله که امروز به یکی از مدرن ترین مرکز های جهان تبدیل شده است و از مقاصد مهم در تور ترکیه به شمار می آید. آنکارا مساحتی برابر با 24,521 کیلومتر مربع دارد و به عنوان یک کلان شهر شناخته می گردد. اگر قصد سفر به این شهر زیبا و مدرن را دارید و در پی برترین وسیله برای جابه جایی در شهر هستید، با ما همراه باشید تا وسایل حمل و نقل عمومی و کیفیت حمل و نقل در آنکارا را آنالیز کنیم.

در آنکارا می توانید با مترو، اتوبوس، تاکسی و دولموش تردد کنید، تقریبا تمام وسایل حمل و نقل در آنکارا از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند، ولی یکی از برترین وسایل حمل و نقل در این شهر مترو است که هم سرعت بالایی دارد و هم مجبور نیستید برای رسیدن به مقصد ترافیک را تحمل کنید.

اتوبوس

اتوبوس یکی از مقرون به صرفه ترین وسایل حمل و نقل عمومی در آنکارا است، ولی در ساعات پیک به شدت شلوغ می گردد. در آنکارا دو نوع اتوبوس در سطح شهر تردد می نمایند و به افراد سرویس می دهند، اتوبوس های متعلق به شهرداری و دولت، اتوبوس هایی که با نام بلدیه اتوبوس مشهور هستند. این اتوبوس ها با رنگ های قرمز تیره، آبی یا آبی تیره در سطح شهر تردد می نمایند. برای سوار شدن به اتوبوس باید بلیط الکترونیک تهیه کنید و با هر بلیط می توان 5 سفر داخل شهری داشت.

نوع دوم اتوبوس ها، با نام هالک شناخته می شوند که متعلق به بخش خصوصی است و به رنگ سبز و آبی هستند. برای سوار شدن نیازی به تهیه بلیط الکترونیک نیست، در اتوبوس های بخش خصوصی فقط پول نقد پذیرفته می گردد. هزینه این اتوبوس ها با اتوبوس های بخش عمومی یکسان است و تنها تفاوت در فضای داخلی اتوبوس است. بعضی از اتوبوس های خصوصی از کیفیت بسیار بهتری نسبت به اتوبوس های بخش عمومی برخوردار هستند.

مترو

متروی آنکارا شش خط فعال دارد و درمجموع 23 کیلومتر طول دارد. از خطوط متروی آنکارا می توانیم به خط مترو آنکارای، خط قیزیل آی-باتی کنت، خط متروی اریامان، قیزیل آی-چای یولو و کچی ارن اشاره کنیم. برای استفاده از مترو باید بلیط الکترونیکی تهیه کنید و ساعات کاری مترو به گونه ای است که می توانید در ساعات پایانی شب هم از آن بهره ببرید.

دولموش

دولموش نوعی مینی بوس است که در ترکیه فعالیت دارد و در جهتهای خاصی حرکت می نمایند. دولموش ها در جهتهای متفاوتی حرکت می نمایند و شما می توانید در هر جای جهت که خواستید، پیاده شوید؛ این یکی از نکات مثبت دولموش است. کرایه دولموش مقرون به صرفه و در دسترس است. اگر با آنکارا آشنایی ندارید، زمانی که سوار دولموش شدید به راننده بگویید که به کجا می روید. شخصی که در جلوی دولموش می نشیند کرایه را جمع آوری می نماید و در خبری از بلیط الکترونیکی نیست. قیمت کرایه دولموش بر اساس مسافتی که طی می کنید فرق دارد، ولی در کل این وسیله حمل و نقل را می توان در دسته وسایل حمل و نقل مقرون به صرفه دانست.

تاکسی

تاکسی ها تقریبا در همه جای آنکارا در دسترس هستند و با رنگ زرد شناخته می شوند. همه تاکسی های با مجوز در ترکیه و آنکارا با حرف تی در سطح شهر تردد می نمایند. کرایه تاکسی با تاکسی متر محاسبه می گردد و نرخ کرایه در روز و شب فرق دارد.

اگر زبان ترکی بلد نیستید و راننده تاکسی هم انگلیسی بلد نیست، بهتر است تا چند جمله زیر را در یاد داشته باشید تا در صورت ضرورت بهره ببرید:

  • موسیقی را خاموش کنید: muzigi kapatın
  • پنجره را ببندید: camı kapatın
  • پنجره را بازکنید: camı açın
  • اینجا توقف کنید: burada durum
  • تاکسی متر را روشن کنید: taksimetreyi çalıştırın
  • لطفا صبر کنید: lütfen bekleyin

قطارهای حومه شهر

قطارهایی که در حومه شهر فعالیت می نمایند، یکی از برترین گزینه ها برای جهتهای طولانی مدت است. برای طی کردن مسافت های طولانی یکی از مقرون به صرفه ترین و سریع ترین راه ها، قطارهای حومه شهر هستند. بلیط این قطارها را باید از ایستگاه های مخصوص به قطارهای حومه شهر تهیه کنید و گاهی هم این بلیط شامل تخفیف ماهیانه می گردد.

منبع: کجارو / avto-nomer.ru
انتشار: 31 فروردین 1401 بروزرسانی: 31 فروردین 1401 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1259

به "تور ارزان ترکیه: حمل و نقل عمومی در آنکارا؛ ترکیه" امتیاز دهید

2 کاربر به "تور ارزان ترکیه: حمل و نقل عمومی در آنکارا؛ ترکیه" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ترکیه: حمل و نقل عمومی در آنکارا؛ ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید