توصیه جدید درباره ماسک زدن

به گزارش دوست داشتنی ها، خبرنگاران: یک پژوهش نشان می دهد در هنگام صحبت کردن اگر ماسک را بردارید خطر انتقال ویروس بیشتر می گردد.

توصیه جدید درباره ماسک زدن

یک آنالیز جدید منتشر شده در مجله پزشکی نشان می دهد صحبت کردن بدون ماسک در فضا های محدود بیشترین خطر را برای انتشار سارس-کوو 2، ویروس عامل کووید19 به دیگران دارد.

تمرکز این آنالیز بر روی رابط بین فیزیک و پزشکی است و توصیف می نماید چگونه قطره های مختلف تنفسی منتشر شده هنگام صحبت در یک اندازه پیوسته وجود دارند و می توانند مقادیر مختلف ویروس را حمل نمایند. بیشترین موارد مربوط به قطرات متوسط هستند که برای چند دقیقه در هوا معلق مانده و می توانند به وسیله جریان های هوای همرفت در مسافت قابل توجهی منتقل شوند.

دکتر آدریان باکس از انستیتوی ملی دیابت و بیماری های گوارشی و کلیوی آمریکا گفت: همه ما قطرات تنفسی را هنگام صحبت مردم مشاهده نموده ایم، اما هزاران قطعه دیگر وجود دارد که بسیار کوچک تر از آن است که بتوان با چشم غیرمسلح آن ها را دید. هنگامی که آب از چنین قطرات مولد گفتار و بالقوه غنی از ویروس تبخیر می گردد، مانند دود برای دقایقی در هوا شناور شده و دیگران را در معرض خطر قرار می دهد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 16 تیر 1400 بروزرسانی: 16 تیر 1400 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 931

به "توصیه جدید درباره ماسک زدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه جدید درباره ماسک زدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید