تهدید عاملان حمله سایبری توسط رئیس آینده کارکنان کاخ سفید

به گزارش دوست داشتنی ها، رئیس کارکنان کاخ سفید در دولت آینده آمریکا، تاکید نمود دولت جو بایدن تحریم هایی علیه عاملان حملات اخیر سایبری علیه آمریکا اعمال خواهد نمود.

تهدید عاملان حمله سایبری توسط رئیس آینده کارکنان کاخ سفید

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از صداوسیما، شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد ران کلین، رئیس کارکنان کاخ سفید در دولت جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا گفت دولت آینده نه فقط تحریم هایی را علیه عاملان جاسوسی سایبری از وزارتخانه ها، سازمان ها، آژانس های دولتی و شرکت های آمریکایی اعمال خواهد نمود، بلکه گام هایی برای محدود کردن قدرت عاملان برای تکرار این قبیل حملات بر خواهد داشت.

کلین اضافه نمود: باید شرح روشنی از طرف کاخ سفید و سازمان های اطلاعاتی بشنویم. آن ها مسئول هستند و باید پیغام های روشنی بدهند و مسئولیت پذیر باشند. به جای آن، شاهد طرح یک روایت از طرف وزارت امور خارجه و پیغام های متناقض از طرف کاخ سفید و پیغام های دیگری از حساب شخصی دونالد ترامپ در توئیتر بودیم.

رئیس کارکنان کاخ سفید خاطر نشان کرد: ما گزارشی در این باره دریافت کردیم، اما پیغام برای همه باید از طرف دولت فعلی باشد و پیغام روشنی باشد.

در همین حال، جنیفر گرانهولم، مقام پیشین آمریکایی در مصاحبه با شبکه ای بی سی، گفت: دولت آینده، آنچه را که درباره حملات اخیر سایبری رخ می دهد، جدی خواهد گرفت. بایدن پاسخ قوی به آنچه رخ داد، خواهد داشت.

گرانهولم اضافه نمود: خوشبختانه کارشناسان جدی در داخل وزارت وجود دارند که این موضوع را پیگیری می نمایند. ما به شدت نگران نفوذ در اطلاعات محرمانه مربوط به زرادخانه هسته ای هستیم. ما هنوز به این اطلاعات دست پیدا ننموده ایم، اما باور کنید که بایدن پاسخ قوی به آنچه رخ داد، خواهد داد.

پیش از این اعلام شد مقامات کاخ سفید قصد داشتند بیانیه ای ارائه دهند و ادعا نمایند روسیه در حمله هکری علیه سیستم های رایانه ای دولت آمریکا نقش داشته است، اما در آخرین لحظه به آن ها دستور داده شد که آن را منتشر ننمایند.

بنا به گزارش رسانه های آمریکا، یکشنبه گذشته یک گروه هکری حملات سایبری گسترده ای را با پشتیبانی یک قدرت خارجی به نهاد های آمریکایی صورت داده و داده های چندین سازمان دولتی را به سرقت بردند.

گفته می گردد طی هفته اخیر ده ها حمله سایبری علیه نهاد های حساس آمریکا از جمله وزارت خزانه داری، وزارت امنیت داخلی و مراکز هسته ای این کشور اجرا شده که مقامات آمریکا را به شدت نگران نموده و احتمالا در این حملات اطلاعات بسیار مهمی به سرقت رفته است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 638

به "تهدید عاملان حمله سایبری توسط رئیس آینده کارکنان کاخ سفید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهدید عاملان حمله سایبری توسط رئیس آینده کارکنان کاخ سفید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید