تصاویر جدید گوگل پیکسل 4a اطلاعات سخت افزاری آن را لو داد!

به گزارش دوست داشتنی ها، در تصاویر جدیدی که از گوشی میان رده و به اصطلاح مقرون به صرفه گوگل پیکسل 4a منتشر شده، بعضی از مشخصات سخت افزاری مهم این گوشی قبل از معارفه رسمی لو رفت.

تصاویر جدید گوگل پیکسل 4a اطلاعات سخت افزاری آن را لو داد!

اگر به خاطر داشته باشید، گوشی های سری پیکسل 4 چندین ماه قبل از اینکه به صورت رسمی معرفی شوند، مورد آنالیز کاربران مختلف قرار گرفتند! ظاهرا این اتفاق مجددا اتفاق افتاده اما این بار شاهد گوشی پیکسل 4a هستیم که قرار است به عنوان نسخه ارزان قیمت تر و به صرفه تر سری پیکسل 4 راهی بازار گردد.

اخیرا تعدادی تصویر از این گوشی منتشر شده بود که از کیفیت چندان خوبی هم برخوردار نبودند. وب سایت tecnolikecuba اما یک ویدئوی تقریبا 7 دقیقه ای از آنالیز این گوشی به زبان اسپانیایی منتشر کرد و خب خیلی جالب است در حالی که هنوز هیچ خبری از تاریخ معارفه این محصول در اختیار نداریم، آنالیز آن منتشر می گردد!

طبق آنالیز، جنس پنل پشتی این محصول از پلاستیک است که یک حسگر سخت افزاری اثر انگشت نیز در قسمت مرکزی آن تعبیه شده و این خبر بسیار خوبی است که شاهد حسگر درون نمایشگر نیستیم. همچنین یک ماژول مربعی شکل با طراحی نه چندان زیبا در قسمت چپ-بالای گوشی قرار گرفته است که تنها یک دوربین 12 مگاپیکسلی با قابلیت فیلم برداری 4K و لرزش گیر دیجیتال تصویر به همراه فلش در آن قرار گرفته است و معین نیست چرا برای یک دوربین، چنین ماژول بزرگی در نظر گرفته شده تا نمای پنل پشتی را بهم بزند!!

این امکان وجود دارد که به همراه دوربین 12 مگاپیکسلی، یک سنسور مدت پرواز هم برای پیکسل 4a در نظر گرفته شده باشد که خب حداقل در این ویدئوی اسپانیایی حرفی از آن به میان نیامد. گفته می گردد کیفیت این دوربین بسیار خوب است که خوشبختانه از صحت چنین ادعایی می توانیم مطمئن باشیم چون کیفیت بالای دوربین یکی از ویژگی های شاخص گوشی های پیکسل بوده و احتمالا خواهد بود!

گوشی میان رده گوگل پیکسل 4a را در تصاویر جدید ببینید

درون نمایشگر یک حفره در سمت چپ قرار گرفته که محل قرارگیری دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی است. از کیفیت تصویر آن آگاه نیستیم و متاسفانه چیزی در این رابطه گفته نشده. خود نمایشگر با سایزی 5.81 اینچی همراه است و از وضوح تصویر 1080 × 2340 بهره می برد. رفرش ریت این نمایشگر مطابق انتظار 60 هرتزی است و چگالی تصویر در آن به 443 پیکسل بر هر اینچ می رسد.

در بخش زیرین نمایشگر یک پورت USB-C تعبیه شده و کلید پاور و کنترل صدا هم در سمت راست دستگاه قرار گرفته اند. خوشبختانه گوگل تصمیم گرفته جک 3.5 میلی متری را در این گوشی مورد استفاده قرار دهد و کاربران می توانند به وسیله بخش فوقانی، به آن دسترسی داشته باشند.

به لطف برنامه بنچمارک، از معینات سخت افزاری پیکسل 4a نیز آگاه شدیم! اینطور که به نظر می رسد، وظیفه پردازش این گوشی بر عهده اسنپدراگون 730 است که یکی از بهترین پردازنده های میان رده کوالکام محسوب می گردد. همچنین 6 گیگابایت رم در کنار 64 گیگابایت حافظه داخلی نیز این گوشی را همراهی می نمایند تا مسئله ای از بابت کندی یا هنگ در گوشی گوگل حس نکنیم. ظرفیت حافظه داخلی به وسیله حافظه جانبی قابل افزایش نیست چون دستگاه هیچ محلی برای تعبیه کارت حافظه ندارد. از آن جایی هم که پیکسل 3a تنها با یک نسخه 64/4 راهی بازار شد، بعید به نظر می رسد شاهد نسخه دیگری از پیکسل 4a باشیم!

نخستین رندر پیکسل 4a منتشر شد؛ بهره گیری از نمایشگر حفره دار

پیکسل 4a دو سیم کارته بوده و از اینترنت 4G پشتیبانی می نماید. البته برای این محصول 3 اسم رمز Sunfish، Redfin و Bramble در نظر گرفته شده که طبق گفته وب سایت Gsmarena، ممکن است دو مدل Bramble و Redfin از اینترنت 5G بهره ببرند چون برای آن ها پردازنده اسنپدراگون 765 در نظر گرفته شده! این وب سایت معتقد است گوشی های این سری با نام های پیکسل 4a 4G، پیکسل 4a 5G و پیکسل 4a XL 5G روانه بازار خواهند شد! با این اوصاف در رابطه با این ادعای آخر هیچ خبر موثقی منتشر نشده و باید آن را در حد یک شایعه در نظر بگیریم. اما گوشی پیکسل 4a با نام رمز Sunfish همین محصولی است که در رابطه با آن حرف زدیم و وجود آن تقریبا قطعی خواهد بود.

البته روی پنل پشتی هیچ لوگویی دیده نمی گردد و این یعنی این محصول ممکن است فراوری اولیه باشد و شاید در نسخه نهایی شاهد اعمال یک سری تغییرات هم باشیم. تصاویری که از پیکسل 4a منتشر شده، این گوشی را با اندروید 10 و بروزرسانی امنیتی 5 آوریل نشان می دهد ولی خب این مسئله اصلا بدان معنا نیست که گوشی در آن تاریخ معرفی خواهد شد.

از آن جایی که شرکت مورد نظر گوگل است، مسلما در روزهای آینده خبرهای بیشتری نیز به گوشی خواهد رسید و به زودی متوجه خواهیم شد در چه زمانی این شرکت از گوشی های جدید خود رونمایی می نماید. همچنین برای آن دسته از عزیزانی که تمایل دارند، ویدئوی یاد شده در انتهای این خبر قرار گرفته است.

منبع: gsmarena androidpolice

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 86

به "تصاویر جدید گوگل پیکسل 4a اطلاعات سخت افزاری آن را لو داد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر جدید گوگل پیکسل 4a اطلاعات سخت افزاری آن را لو داد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید