تور کوبا ارزان: تدوین 34 زمینه برای ارتقای مراودات تجاری ایران با کوبا ، فرصت های متنوعی برای افزایش مراودات تجاری مشترک وجود دارد

به گزارش دوست داشتنی ها، وزیر صنعت، معدن و تجارت در ملاقات با معاون نخست وزیر کوبا از تدوین 34 فرصت و زمینه برای همکاری های مشترک تجاری و مالی میان ایران و کوبا اطلاع داد.

تور کوبا ارزان: تدوین 34 زمینه برای ارتقای مراودات تجاری ایران با کوبا ، فرصت های متنوعی برای افزایش مراودات تجاری مشترک وجود دارد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کوبا ارزان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کوبا از هاوانا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، سیدرضا فاطمی امین گفت: در حوزه هایی ازجمله صنایع دارویی، معدن و لوازم خانگی پیشرفت های خوبی داشتیم که می تواند زمینه ساز فعالیت های مشترک میان دو کشور گردد.

وی بعلاوه با اشاره به همکاری کوبا با موسسه پاستور کشور در حوزه واکسن نیز گفت: علاوه بر این حوزه درزمینه لوازم خانگی نیز کار های خوبی برای تعمیق ساخت داخل آغاز نموده ایم که می توان از این دستاورد ها برای ارتقای مراودات تجاری دو کشور استفاده کرد.

بیش از 100 میلیارد دلار تجارت خارجی غیرنفتی با استفاده از تهاتر در سال گذشته

وزیر صمت بعلاوه دستاورد های تجاری کشور به وسیله تهاتر در دوران تحریم را موردتوجه قرارداد و توضیح داد: سال گذشته تجارت کشور بدون نفت بیش از 100 میلیارد دلار بوده که بخش قابل توجهی از آن به وسیله تهاتر (بدون سوئیفت) صورت گرفته است.

فاطمی امین در ادامه، اعلام کرد: در حوزه معدن (فولاد، مس، آلومینیوم و..) نیز می توانیم مبادلات تجاری را افزایش دهیم.

ارتباط کسب وکار های ایران و کوبا

وی، بعلاوه بر ارتباط کسب وکار ها و شرکت های بخش خصوصی دو کشور تأکید کرد و این نوع ارتباط را از پیروز ترین ارتباطات برای ارتقای مراودات تجاری دو کشور دانست و ابراز امیدواری کرد که این سفر نقطه عطف توسعه مراودات دو کشور گردد.

معاون نخست وزیر کوبا: لزوم فعال سازی همکاری های دوجانبه در زنجیره های اقتصادی دو کشور ایران و کوبا

ریکاردو کابرسیاس، معاون نخست وزیر کوبا نیز بر لزوم فعال سازی همکاری های دوجانبه در زنجیره های اقتصادی ایران و کوبا تأکید کرد و گفت: این همکاری ها باید در قالب هجدهمین نشست کمیسیون مشترک دو کشور، فعال گردد.

استفاده از همکاری های ایران درزمینه فراوری و استخراج معدنی

وی بعلاوه تهاتر، موارد پولی و بانکی و موضوعات مرتبط با معدن و صنایع معدنی و زمین شناسی را از دیگر جنبه های همکاری دانست و اعلام کرد: ایران درزمینه فراوری و استخراج مواد معدنی (مانند نیکل، آهن، سرب و طلا)، بسیار می تواند به کشور ما یاری کند.

لازم به ذکر است ریکاردو کابرسیاس معاون نخست وزیر کوبا نیز در رأس هیئتی از مقامات اقتصادی و شرکت های بزرگ کوبایی برای شرکت در هجدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و کوبا به تهران سفرنموده است. این نشست کمیسیون مشترک اقتصادی 25 تا 27 اردیبهشت 1401 در تهران برگزار خواهد شد.

در حاشیه برگزاری این نشست، ملاقات های دوجانبه ای بین شرکت های بزرگ کوبایی با شرکت ها و همتایان ایرانی انجام خواهد شد. در این کمیسیون مقرر است 21 کمیته تخصصی در حوزه های مختلف ازجمله تجارت، سرمایه گذاری، ترانزیت و حمل ونقل، برق و انرژی، نفت و گاز، گمرک، بانکی و اقتصادی، استاندارد، بهداشت و موارد مهم دیگر، برگزار گردد.

بعلاوه قرار است در حاشیه برگزاری این اجلاس، اسنادی درزمینه دارویی، کشاورزی، گمرکی، مواد غذایی و واکسن به امضای طرف ها برسد.

لازم به ذکر است که هفدهمین نشست کمیسیون مشترک دو کشور در دی ماه 1397در هاوانا برگزارشده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 خرداد 1401 بروزرسانی: 4 خرداد 1401 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1286

به "تور کوبا ارزان: تدوین 34 زمینه برای ارتقای مراودات تجاری ایران با کوبا ، فرصت های متنوعی برای افزایش مراودات تجاری مشترک وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور کوبا ارزان: تدوین 34 زمینه برای ارتقای مراودات تجاری ایران با کوبا ، فرصت های متنوعی برای افزایش مراودات تجاری مشترک وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید