بیانیه تروئیکای اروپا در مورد لغو اجرای پروتکل الحاقی

به گزارش دوست داشتنی ها، به گزارش خبرنگاران، در بیانیه مشترک منتشر شده انگلیس، آلمان و فرانسه آمده است: ما وزرای خارجه انگلیس، آلمان و فرانسه عمیقا از اینکه ایران اعلام نموده از امروز اجرای پروتکل الحاقی و اقدامات شفاف ذیل برنامه جامع اقدام مشترک را متوقف خواهد نمود، متاسف هستیم. اقدامات ایران نقص بیشتر تعهداتش ذیل برجام بوده و به میزان حائز اهمیتی نظارت های پادمانی توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی را کاهش می دهد.

بیانیه تروئیکای اروپا در مورد لغو اجرای پروتکل الحاقی

با ما سفر کنید و با اروپا لحظه آخری از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

در ادامه این بیانیه نوشته شده است: تروئیکای اروپا در زمینه ماهیت خطرناک این تصمیم متحد و هم نظر هستند. این کار به میزان حائز اهمیتی دسترسی آژانس بین المللی انرژی اتمی به سایت ها و اطلاعات مرتبط به مسائل پادمانی را محدود می نماید. این کار همچنین توانایی آژانس بین المللی انرژی اتمی در نظارت و راستی آزمایی برنامه و فعالیت های مرتبط هسته ای ایران را محدود می سازد.

سه کشور اروپایی همچنین در بیانیه نوشته اند: ما از مدیرکل و دبیرخانه آژانس اتمی برای کوشش شان درخصوص انجام فعالیت های راستی آزمایی ضروری و نظارت بر تعهدات هسته ای ایران ذیل برجام به طور کامل حمایت و از آن ها تقدیر می کنیم. ما نتیجه تفاهم موقت دوجانبه میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی که تا سه ماه امکان دسترسی به اطلاعات مشخصی را حفظ می نماید، مدنظر داریم.

در بند پایانی بیانیه آمده است: ما از ایران می خواهیم که تمام اقداماتی که باعث کاهش شفافیت می گردد را متوقف کند و از آن ها بازگردد و از همکاری کامل و به موقع با آژانس بین المللی انرژی اتمی اطمینان حاصل کند. هدف ما حفظ برجام و حمایت از کوشش های دیپلماتیک جاری برای رسیدن به راه حلی مذاکره محور است که امکان بازگشت ایران و آمریکا به پایبندی کامل به تعهدات برجامی شان را ممکن می سازد.

منبع: ایسنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 21 اسفند 1399 بروزرسانی: 21 اسفند 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 724

به "بیانیه تروئیکای اروپا در مورد لغو اجرای پروتکل الحاقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه تروئیکای اروپا در مورد لغو اجرای پروتکل الحاقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید