بورل: به رغم اختلافات روابط اتحادیه اروپا و روسیه باید حفظ گردد

به گزارش دوست داشتنی ها، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به پایین ترین سطح تاریخی روابط با روسیه، شروطی را برای بهبود روابط نامید و گفت: مشارکت بروکسل و مسکو در بسیاری از جهت گیری ها ضروری و کانال ارتباطی با مسکو باید حفظ گردد.

بورل: به رغم اختلافات روابط اتحادیه اروپا و روسیه باید حفظ گردد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا گفت که با وجود اختلافات موجود با روسیه، این سازمان باید کانالی را برای گفت وگو با این کشور باز بگذارد. به گفته وی، روابط اتحادیه اروپا با روسیه در حال حاضر در پایین ترین سطح تاریخی واقع شده است و حتی نمی توان وخامت بیشتر اوضاع را بعید دانست، ولی دو طرف در جهت گیری های زیادی می توانند با یکدیگر همکاری داشته باشند.

این مقام اروپایی ادامه داد: ما می خواهیم از آمادگی خود برای همکاری با روسیه در زمینه بعضی مسائل مشترک بگوییم و این بخشی از سیاست ما در قبال این کشور است. ما باید کانال ارتباطی را باز بگذاریم. و اگر مقامات مسکو آمادگی داشته و ارزش ها و اصول اروپایی را رعایت نمایند، اتحادیه اروپا هم آمادگی بهبود روابط با مسکو را خواهد داشت.

به عقیده وی، روابط با روسیه باید بر اساس سه مفهوم کلیدی پایدار باشد: بازدارندگی، رویارویی و مشارکت.

جوزپ بورل همچنین یادآور شد که اتحادیه اروپا در ابزار لازم برای اعمال فشار بر مسکو محدودیت دارد، ولی کشورهای عضو این سازمان باید سیاست واحدی را در این رابطه اتخاذ نمایند، چرا که بروکسل سعی دارد خط مشی سیاست خارجی واحدی را به اجرا بگذارد و در این رابطه رهبران کشورهای اروپایی نباید در بروکسل یک حرف زده و بعد در بازگشت به پایتخت های خود حرف دیگری بزنند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین درباره درخواست بعضی دیپلمات های مجلس اروپا در مورد حذف روسیه از سیستم پرداخت بین المللی سوئیفت و توقف ساخت خط لوله گاز جریان شمالی-2 نیز شرح داده و گفت: سوئیفت یک شرکت خصوصی بین المللی است و اتحادیه اروپا صلاحیت مداخله در عملکرد آن را ندارد.

وی همچنین یادآور شد که دیدگاه ها درباره طرح ساخت خط لوله گاز جریان شمالی-2 متفاوت است و بعضی کشورهای اروپایی در تحقق این طرح منافع مشخصی دارند.

کشورهای غربی جرأت قطع روابط روسیه با سیستم سوئیفت را ندارند

در این رابطه آندری کروتسکی نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در مسائل مربوط به همکاری های بین المللی در عرصه امنیت اطلاعاتی و مدیر اداره امنیت اطلاعات بین المللی وزارت امور خارجه این کشور گفت که کشورهای غربی بعید است تصمیم به قطع روابط روسیه با سیستم بین المللی سوئیفت بگیرند، ولی در غیر این صورت، مسکو قطعاً این اقدام آنها را بدون پاسخ رها نخواهد کرد.

وی در تبادل نظر با خبرنگاران گفت: بگذارید کشورهای غربی شانس خود را امتحان نمایند. البته در مورد مسائل فنی و بیمه ای چنین اقدامی باید از کارشناسان سئوال گردد. ولی من می توانم این را بگویم که خودروهای زرهی روسیه در راستا غرب آماده ایستاده ند و مطمئناً ما به توان و قدرت پاسخ گویی خود به چنین اقدامات خصمانه ای اطمینان داریم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 خرداد 1400 بروزرسانی: 3 خرداد 1400 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 864

به "بورل: به رغم اختلافات روابط اتحادیه اروپا و روسیه باید حفظ گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورل: به رغم اختلافات روابط اتحادیه اروپا و روسیه باید حفظ گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید