تور روسیه ارزان: مسکو: داشتن رابطه با ناتو به دلیل اقدامات خصمانه اش مقدور نیست

به گزارش دوست داشتنی ها، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، الکساندر گروشکو معاون وزیر خارجه روسیه امروز آدینه اعلام نمود که روابط عادی دیپلماتیک با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی موسوم به ناتو در بحبوحه اقدامات خصمانه این ائتلاف برضد روسیه غیرممکن است.

تور روسیه ارزان: مسکو: داشتن رابطه با ناتو به دلیل اقدامات خصمانه اش مقدور نیست

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

گروشکو در این باره گفت که در حال حاضر دیگر هیچ لحظه مثبتی در روابط روسیه و ناتو وجود ندارد که بتوان از آن صحبت کرد.

وی بعلاوه به فعالیت فزاینده ناتو در مرزهای روسیه از جمله استقرار یک سازه راهبردی اشاره نمود که به گفته وی واقعیت های نظامی جدیدی ایجاد می نماید.

گروشکو اضافه کرد که ناتو به سرعت به سمت تدابیر و طرح های جنگ سرد می رود و چنین اقداماتی مستقیما بر روابط با روسیه تاثیر می گذارد.

گروشکو بعلاوه تاکید نمود که روسیه به حمایت از تماس های عادی با کشورهای ناتو در موضوع امنیت اروپا ادامه خواهد داد.

پیشتر سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز در همین زمینه اعلام نموده بود که مدت هاست تبادل اطلاعات میان روسیه و مقر ناتو وجود ندارد.

وی در این باره گفت که این ناتو بود که ایده مشورت با مسکو را دفن کرد. وی بعلاوه اضافه کرد که کرملین و ائتلاف غربی از مدت ها قبل از تصمیم روسیه مبنی بر قطع ارتباطات دو جانبه در 18 اکتبر (دوشنبه 26 مهر)، مبادله ای با یکدیگر نداشتند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین نیز در این باره اعلام نمود: وضعیتی که عملا و به طور غیر رسمی وجود داشت، اکنون رسما قانونی شده است. هیچ رابطه ای (بین روسیه و ناتو) وجود نداشت. ما از این مسئله آسیب نخواهیم دید.

وزیر خارجه روسیه پیشتر عملیات تعلیق هیئت نمایندگی دائمی این کشور در ناتو و بعلاوه فعالیت های هیئت نمایندگی رابط نظامی ناتو و دفتر اطلاعات ناتو در مسکو را اعلام نموده بود.

ناتو از این پس در صورت داشتن هر گونه موضوع فوری باید به سفیر روسیه در بلژیک مراجعه کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1100

به "تور روسیه ارزان: مسکو: داشتن رابطه با ناتو به دلیل اقدامات خصمانه اش مقدور نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه ارزان: مسکو: داشتن رابطه با ناتو به دلیل اقدامات خصمانه اش مقدور نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید