آنالیز گلکسی اسمارت تگ سامسونگ؛ گجتی ساده برای مقابله با فراموشی

به گزارش دوست داشتنی ها، اگر فراموش کردن جای وسایل گوناگون برای شما هم بارها پیش آمده است و از گوشی سامسونگ هم استفاده می کنید، شاید تهیه اسمارت تگ سامسونگ راهکار خوبی برای این مشکل باشد.

آنالیز گلکسی اسمارت تگ سامسونگ؛ گجتی ساده برای مقابله با فراموشی

با توجه به زیست بوم گسترده سامسونگ، عجیب نیست که یکی از کاربردی ترین تگ های هوشمند متعلق به این شرکت باشد. به همین علت در این مطلب به آنالیز گجت پرکاربرد سامسونگ، گلکسی اسمارت تگ (Galaxy SmartTag) می پردازیم.

تگ ردیاب هوشمند مدل ash-2021

79,000

تومان

تگ ردیاب هوشمند ویوو مدل Silicon Loop

299,000

تومان

خرید تگ هوشمند از خبرنگاران

مشاهده همه

طراحی

گلکسی اسمارت تگ با وزن 13 گرمی و شکل مربعی دارای اضلاع 39 میلی متری است و ضخامتی 10 میلی متری دارد. مدل پلاس هم با ضلع 40.9 میلی متری دارای ضخامت 9.9 میلی متری است. یک حلقه جاسوییچی هم بالای گجت وجود دارد که می توان از آن برای اتصال ردیاب به وسایل گوناگون استفاده کرد.

به نوشته SamMobile، اسمارت تگ که از پلاستیک نرم ساخته شده است، هرچند به آسانی در جیب جای می گیرد، اما با توجه به ضخامتش شاید برای قرارگیری در کیف پول خیلی مناسب نباشد.

این گجت کوچک، بسته به بازار هدف، در رنگ های مشکی، سبز، صورتی و کرم طراحی شده است و اسمارت تگ پلاس هم در رنگ های مشکی و آبی کدر عرضه می گردد.

این گجت بعلاوه دارای استاندارد IP53 برای مقاومت در برابر آب است و بنابراین به خوبی با استفاده در فضای باز سازگار است. SmartTag بعلاوه از باتری سکه ای CR2032 بهره می برد که به آسانی قابل تعویض است.

باتری سکه ای تیانکیو مدل CR2032 بسته 5 عددی

26,060 تومان

مشاهده و خرید

کارایی

Galaxy SmartTag یک محصول بسیار ساده با یک هدف مهم است: اینکه به شما در یافتن چیزهایی که جایشان را فراموش نموده اید، یاری کند و خوشبختانه گجت سامسونگ، در انجام این کار بسیار هم خوب عمل می نماید اما یک محدودیت دارد: اینکه در حال حاضر فقط با گوشی های هوشمند سامسونگ سازگار است. برخلاف ردیاب های بلوتوث محبوب دیگر مانند تایل (Tile)، گلکسی اسمارت تگ با گوشی های اندرویدی دیگر، و البته گوشی های آیفون قابل استفاده نیست.

بدین ترتیب واضح است که ردیاب بلوتوث سامسونگ فقط برای کسانی است که از گوشی های هوشمند این شرکت استفاده می نمایند. پس اگر یک گوشی هوشمند سامسونگ دارید، این گجت برای شماست و در غیر این صورت، احتیاج به تهیه یک گوشی سامسونگ هم در کنار SmartTag خواهید داشت.

فرآیند راه اندازی این گجت هوشمند بسیار آسان است. با استفاده از برنامه اسمارت تینگز (SmartThings) سامسونگ، آن را به عنوان یک دستگاه نو اضافه کنید تا به طور اتوماتیک شناسایی گردد. اکنون برای پیدا کردن وسایل گم شده، کافی است به وسیله برنامه، ردیاب را به صدا درآورید. حتی برعکس، اگر تلفن خود را جایی گذاشته باشید و SmartTag را در اختیار داشته باشید، می توانید با دو بار ضربه زدن روی دکمه آن، گوشی را به صدا درآورید و آن را پیدا کنید.

با توجه به اینکه راه حل اصلی این گجت برای پیدا کردن وسایل متصل به آن، پخش یک صدای بلند است، سامسونگ امکان انتخاب از میان 10 صدای مختلف را برای آن فراهم نموده است و صدای آن می تواند به 89 دسی بل برسد. این صدای SmartTag به طور قابل توجهی بلندتر از صدای گجت مشابه یعنی Tile Mate است و بنابراین در صورتی که نزدیک ردیاب باشید، به راحتی می توانید آن را بیابید.

حتی اگر صدا را نمی شنوید، هنگامی که در محدوده بلوتوث هستید، می توانید از سنجش قدرت سیگنال برای یافتن محل اشتباه قرارگیری خود بهره ببرید. با نزدیک تر شدن به ردیاب، قدرت سیگنال افزایش می یابد، اما گاهی ممکن است اندکی کاهش یابد یا از دست برود.

هنگامی که از فاصله تقریبا 20 متری و سیگنال دهی بلوتوث خارج شد، برنامه SmartThings با نمایش یک تایمر پنج دقیقه ای، همچنان به جست وجوی سیگنال ادامه می دهد.

ویژگی ها

برنامه SmartThings می تواند آخرین مکان ثبت شده تگ هوشمند را روی نقشه نشان دهد. هیچ ردیابی لحظه ای وجود ندارد و بنابراین مانند فیلم ها نیست که بتوانید نقطه آبی را با دقت بسیار بالایی ببینید.

سامسونگ از شبکه گسترده کاربران گوشی های هوشمند خود برای شناسایی موقعیت ردیاب گمشده استفاده می نماید. SmartTag یک سیگنال بلوتوث کم انرژی منتشر می نماید که دیگر دستگاه های گلکسی نزدیک با برنامه SmartThings Find می توانند آن را تشخیص دهند.

بنابراین اگر مثلا کوله پشتی خود را با اسمارت تگ متصل به آن روی نیمکت پارک فراموش نموده اید، مکان آن حتی زمانی که شخص دیگری با گوشی سامسونگ از کنار آن می گذرد، در حساب شخصی شما در SmartThings به روز می گردد. طبق اعلام سامسونگ، تمام داده های کاربر در این بخش SmartThings Find رمزگذاری شده است و به طور ایمن محافظت می گردد تا شخص دیگری قادر به دستیابی به آن ها نباشد.

یکی دیگر از ویژگی های سودمند SmartTag که بسیاری از ردیاب های دیگر از آن بی بهره اند، توانایی آن برای عمل به عنوان یک کنترل از راه دور برای ابزارهای متداول اینترنت اشیاء است. دکمه روی اسمارت تگ یک عملکرد قابل برنامه ریزی دارد که می تواند برای راه اندازی بسیاری از دستگاه های اینترنت اشیا و خانه های هوشمند مانند چراغ های هوشمند و ترموستات ها تنظیم گردد. این قابلیت منحصربه فرد به عنوان یک کنترل از راه دور IoT کوچک، باعث می گردد تا SmartTag کاملا ارزش خرید داشته باشد.

اسمارت تگ پلاس

علاوه بر اسمارت تگ که برای اتصال به آن باید از یک گوشی با سیستم عامل اندروید 8 به بالا استفاده گردد، نسخه اسمارت تگ پلاس (+Galaxy SmartTag) هم وجود دارد که طبق اعلام Tech Radar با استفاده از گوشی از اندروید 11 دارای پشتیبانی از فناوری فراپهن باند (ultra-wideband) می توان آن را بسیار بهتر ردیابی کند و موقعیت کاملا دقیق آن را نشان دهد.

تفاوت اصلی بین نسخه پایه و گلکسی اسمارت تگ پلاس این است که SmartTag Plus در کنار اتصال بلوتوث، دارای فناوری فراپهن باند است و بعلاوه از دوربین پشتی تلفن شما استفاده می نماید تا شما را به سمت خود هدایت کند.

نتیجه گیری

گلکسی اسمارت تگ سامسونگ با وجود کوچک بودن، مزیت های زیادی دارد. ظاهر خوبی دارد، دارای باتری قابل تعویض است، می تواند به عنوان یک کنترل از راه دور اینترنت اشیا عمل کند و صدای بسیار زیادی دارد. اما از سویی برد آن در نسخه پایه به مقدار رقیبی مانند Tile عالی نیست.

با این حال بعضی کمبودها در نسخه پیشرفته تر یعنی گلکسی اسمارت تگ پلاس رفع شده است. این تگ هوشمند با پشتیبانی از فناوری فراپهن باند، موقعیت دقیق تری نسبت به نسخه پایه ارائه می دهد و هنگامی که با دستگاه سازگاری مانند Galaxy S22 استفاده گردد، می تواند دقیقا به شما نشان دهد که +SmartTag در چه جهتی قرار گرفته است.

هر چند هر دو گجت یک محدودیت دارند و فقط با دستگاه های سامسونگ قابل استفاده هستند. بنابراین اگر از گوشی سامسونگ استفاده می کنید گزینه مطلوبی برای شماست اما اگر تمایل دارید خیلی زود بین سازندگان مختلف جابه جا شوید، تهیه ردیاب هوشمندی که شما را به یک زیست بوم محدود نمی نماید، منطقی تر خواهد بود.

نقاط قوت تگ هوشمند گلکسی اسمارت تگ سامسونگ

  • قیمت مناسب با توجه به کارایی
  • طراحی ساده و کم جا
  • اتصال آسان به گوشی
  • دقت زیاد در مدل پلاس

نقاط ضعف تگ هوشمند گلکسی اسمارت تگ سامسونگ

  • سازگاری فقط با گوشی های سامسونگ
  • رنگ بندی محدود

گجت ردیاب اشیاء سامسونگ مدل Smart Tag

895,000 تومان

مشاهده و خرید

پرسش های متداول درباره تگ هوشمند سامسونگ

گلکسی اسمارت تگ سامسونگ چگونه کار می نماید؟

این گجت هوشمند از فناوری بلوتوث کم انرژی و در مدل پلاس، علاوه بر بلوتوث از فناوری فراپهن باند استفاده می نماید.

عمر تگ هوشمند سامسونگ چقدر است؟

اسمارت تگ از یک باتری سکه ای ساده استفاده می نماید که تا یک سال آن را فعال نگه می دارد. پس از آن هم به آسانی امکان تعویض باتری وجود دارد.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 بهمن 1401 بروزرسانی: 14 بهمن 1401 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1446

به "آنالیز گلکسی اسمارت تگ سامسونگ؛ گجتی ساده برای مقابله با فراموشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز گلکسی اسمارت تگ سامسونگ؛ گجتی ساده برای مقابله با فراموشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید