بارندگی شدید 488 میلیارد ریال به آزادشهر خسارت زد

به گزارش دوست داشتنی ها، فرماندار آزادشهر گفت: بارش شدید باران و جریان یافتن سیلاب در سه شنبه هفته جای 488 میلیارد و 400 میلیون ریال به بخش های از زیرساخت های شهرستان از جمله کشاورزی، مسکن، منابع آب و راهداری خسارت زد.

بارندگی شدید 488 میلیارد ریال به آزادشهر خسارت زد

سیدجواد کریمی فرماندار آزادشهر گفت: آزادشهر به 2 بخش چشمه ساران و مرکزی تقسیم شده که 90 درصد خسارت بارندگی اخیر مربوط به روستا های بخش چشمه ساران بود.

وی اضافه کرد: بیشترین خسارت بارندگی سه شنبه شب که باعث مسدودی چند ساعته راستا خوش ییلاق به سمت شاهرود به علت آبگرفتگی و ریزش کوه و بعلاوه تخریب راه های دسترسی تعدادی از روستا ها شده بود مربوط به حوز راهداری به اندازه 200 میلیارد ریال است.

فرماندار آزادشهر ادامه داد: بعلاوه این بارندگی رگباری 180 میلیارد ریال به جاده بین مزارع، ادوات و زمین های کشاورزی مردم، 70 میلیارد ریال به منابع آبی، یک میلیارد و 400 میلیون ریال به شبکه برق، 2 میلیارد ریال به کانال های گازکشی و 5 میلیارد ریال به مخازن و شبکه آب و فاضلاب این شهرستان خسارت زد.

شهرستان آزادشهر با حدود 100 هزار نفر جمعیت شامل 2 بخش مرکزی و چشمه ساران در شرق استان گلستان واقع است.

فعالیت 6 ساعته سامانه بارشی در روز سه شنبه موجب بارش بیش از 100 میلیمتری باران در بعضی منطقه ها استان شد و خسارت هایی را نیز به بار آورد.

این بارندگی علاوه بربسته شدن جاده خوش ییلاق آزادشهر به شاهرود به ده ها باب واحد مسکونی در غرب گلستان خسارت زد و برق بعضی نواحی استان را برای ساعاتی قطع کرد و موجب خسارت به 170 هکتار از اراضی زراعی و تلف شدن 150 راس دام سبک در سطح استان گلستان شد.

مدیرکل هواشناسی گلستان نیز گفت: با ورود سامانه سرد و بارشی از شامگاه فردا (آدینه)، علاوه بر کاهش 12 درجه ای دما، بارش باران همراه با رعد و برق، وزش باد شدید تا 60 کیلومتر بر ساعت و مواج شدن دریا در استان مورد انتظار است.

نوربخش داداشی پیش بینی کرد: فعالیت یک روزه این سامانه موجب بارش 10 تا 25 میلی متر باران در اغلب منطقه ها استان گردد که حجم بارش ها در بعضی منطقه ها به 40 میلی متر هم خواهد رسید.

خبرنگاران گلستان گرگان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 مهر 1401 بروزرسانی: 28 مهر 1401 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1397

به "بارندگی شدید 488 میلیارد ریال به آزادشهر خسارت زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارندگی شدید 488 میلیارد ریال به آزادشهر خسارت زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید