الاعرجی با سفیر انگلیس در بغداد ملاقات کرد

به گزارش دوست داشتنی ها، به گزارش خبرنگاران به نقل از الفرات، قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق با استفان هیکی سفیر انگلیس در بغداد ملاقات و تبادل نظر کرد.

الاعرجی با سفیر انگلیس در بغداد ملاقات کرد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

در جریان این ملاقات روابط میان دو کشور انگلیس و عراق و تحولات کنونی و همکاری مشترک میان لندن و بغداد در زمینه های امنیتی و مبارزه با تروریسم مورد بحث و گفتگو نهاده شد.

همچنین در این ملاقات درباره کرونا و نیز کوشش ها برای تقویت ثبات منطقه و دنیا رایزنی شد. الاعرجی در این ملاقات تاکید نمود: دولت عراق بر اقدامات در زمینه ثبات، حفظ امنیت اصرار دارد.

سفیر انگلیس هم ابراز امیدواری کرد که رابطه انگلیس و عراق شاهد گسترش و توسعه روز افزون در راستای تأمین منافع دو کشور باشد. هیکی گفت که لندن بر حمایت عراق در همه زمینه ها تاکید دارد. این درحالی است که امروز قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق با متیو تولر سفیر واشنگتن در بغداد ملاقات و گفتگو نموده بود.

بر اساس این گزارش، دو طرف در جریان این ملاقات در مورد آخرین تحولات عراق و روابط دوجانبه بحث و گفتگو کردند. الاعرجی در این ملاقات ابراز امیدواری نموده بود که هرچه سریع تر در منطقه و دنیا صلح و ثبات برقرار گردد.

این ملاقات در حالی انجام شد که پیشتر خبرهای ضد و نقیضی پیرامون خروج سفیر آمریکا از بغداد و استقرار وی در کنسولگری واشنگتن در شهر اربیل، منتشر شده بود. همچنین قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق با برهم صالح رئیس جمهوری این کشور در کاخ صلح در بغداد ملاقات نموده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 آبان 1399 بروزرسانی: 12 آبان 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 468

به "الاعرجی با سفیر انگلیس در بغداد ملاقات کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الاعرجی با سفیر انگلیس در بغداد ملاقات کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید