آمریکا و سعودی مانع از سفر حسان دیاب به عراق شدند

به گزارش دوست داشتنی ها، به گزارش خبرنگاران به نقل از بغداد الیوم، علی فاهم کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی عراق به لغو سفر حسان دیاب نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان به بغداد واکنش نشان داد.

آمریکا و سعودی مانع از سفر حسان دیاب به عراق شدند

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: ایالات متحده آمریکا و عربستان سعودی مانع از انجام سفر مذکور شدند. در واقع، این ریاض و واشنگتن هستند که مانع از برقراری روابط متقابل و سودمند بین عراق و لبنان می شوند.

این کارشناس عراقی همچنین یادآور شد: هدف ایالات متحده آمریکا و عربستان سعودی این است که لبنان را تسلیم نموده و آن را از لحاظ مالی متلاشی نمایند. روز گذشته روزنامه الاخبار در مطلبی اظهار داشت: طبق اطلاعاتی که از منابع مطلع به دست آوردیم، طی روزهای اخیر عربستان سعودی و سعد الحریری فشارهای فراوانی را به دولت بغداد برای لغو سفر حسان دیاب به عراق، اعمال کردند. دولت بغداد نیز در نهایت تسلیم فشارهای مذکور شد و به طرف لبنانی خبر داد که در حال حاضر آمادگی میزبانی از او را ندارد.

در ادامه مطلب روزنامه الاخبار آمده است: مخالفت عربستان سعودی و سعد الحریری با سفر قریب الوقوع دیاب به عراق، دلایل مختلفی داشته است. واقعیت آن است که عربستان سعودی به هیچ وجه خواستار حل و فصل مسائل کنونی لبنان به ویژه در عرصه مالی نیست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1400 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 836

به "آمریکا و سعودی مانع از سفر حسان دیاب به عراق شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا و سعودی مانع از سفر حسان دیاب به عراق شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید