پیشنهاد فدراسیون راهنمایان گردشگری اروپا برای بقای این حرفه پس از کرونا

به گزارش دوست داشتنی ها، فدراسیون راهنمایان گردشگری اروپا پیشنهاد داد که دولت ها حمایت خود از راهنمایان گردشگری را پس از محدودیت های سفر هم ادامه دهند.

پیشنهاد فدراسیون راهنمایان گردشگری اروپا برای بقای این حرفه پس از کرونا

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگار به نقل از تراول دیلی نیوز، چند ماه از تعطیلی کامل گردشگری دنیا می گذرد. در این مدت قرنطینه همه کشورها، بسته شدن مرزها، محدودیت سفر، تعلیق تقریبی همه پروازها و تعطیلی هتل ها و رستوران ها گردشگری را با بحران بی سابقه ای روبرو نموده است.

راهنمایان گردشگری گروهی از فعالان عرصه گردشگری به حساب می آیند و آسیب پذیرترین فعالان این عرصه هستند.

فدراسیون راهنمایان گردشگری اروپا (FEG) با آنالیز تأثیر سه ماه گذشته بر درآمد، ساعات کاری از دست رفته و جبران دریافتی اعضایش متوجه شد که 23.67 درصد از افرادی که در نظرسنجی شرکت نموده اند، حداقل ده سال به عنوان راهنمای گردشگری فعال بوده اند.

83.58 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی منابع اقتصادی دیگری بجز فعالیت به عنوان راهنمای گردشگری ندارند. آنها بسیار آسیب پذیر هستند و در ماه های اخیر به دلیل کنسل شدن تورهای رزروی بخشی از ساعات کاری خود را از دست داده اند.

البته در زمان برگزاری نظرسنجی فدراسیون راهنمایان گردشگری اروپا بسیاری از دولت ها اعلام کردند که اقداماتی را برای حمایت اقتصادی از فعالان عرصه گردشگری انجام می دهند اما هیچ کدام از راهنمایان گردشگری که در نظرسنجی شرکت کردند، جبران خسارتی دریافت نکردند. پس از اتمام نظرسنجی بعضی از دولت های ملی توزیع بازپرداخت را آغاز کردند؛ اما مبلغ 800 یورو که به طور معمول ارائه می گردد، تقریباً در حد متوسط سطح درآمد مورد انتظار برای راهنمایان گردشگری نیست. علاوه بر این یاری اقتصادی در زمانی محدود ارائه می گردد و خسارت درآمدها را برای ماه های آینده پوشش نمی دهد. این در صورتی است که از دست رفتن درآمد در آغاز فصل گردشگری و بعضی دیگر از موارد تأثیرگذار باید مورد توجه قرار بگیرند؛ زیرا تأثیرشان روی کار و زندگی راهنمایان گردشگری در ماه های آینده همچنان مشهود خواهد بود.

فدراسیون راهنمایان گردشگری اروپا برای بقای حرفه راهنمایان پیشنهاداتی را عنوان نمود؛ این فدراسیون پیشنهاد کرد که یاری های اقتصادی برای راهنمایان گردشگری حتی پس از برطرف محدودیت های سفر ادامه داشته باشد و اتحادیه اروپا با بهره گیری از وام های کم بهره آموزش دادن به راهنمایان گردشگری را ادامه بدهد.

ارتقای صندلی راهنمایان گردشگری به عنوان یک الگوی خدمات پایدار، یکی دیگر از پیشنهادهای فدراسیون راهنمایان گردشگری اروپا به دولت ها بود.

لازم به ذکر است راهنمایان گردشگری آلبانی، اتریش، قبرس، چک، دانمارک، استونی، فرانسه، فنلاند، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایرلند، ایتالیا، کوزوو، مالت، مونته نگرو، هلند، لهستان، پرتغال، رومانی، روسیه، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، اوکراین و انگلستان اعضای فدراسیون راهنمایان گردشگری اروپا هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 230

به "پیشنهاد فدراسیون راهنمایان گردشگری اروپا برای بقای این حرفه پس از کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد فدراسیون راهنمایان گردشگری اروپا برای بقای این حرفه پس از کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید