پشت پرده حضور ستارگان کی پاپ در کاخ سفید

به گزارش دوست داشتنی ها، اخیرا جو بایدن رئیس جمهوری امریکا با اعضای گروه موسیقی کی پاپ بی تی اس که شهرتی جهانی پیدا کرده اند در کاخ سفید دیدار کرد. آنان در مورد اهمیت مقابله با نژادپرستی ضد آسیایی و احترام به جوامع آسیایی صحبت کردند. این دیدار در شرایطی صورت گرفت که موجی از حوادث با ماهیت نژادپرستانه در ایالات متحده در ماه های اخیر در جریان بوده است.

پشت پرده حضور ستارگان کی پاپ در کاخ سفید

به گزارش خبرنگاران، با این وجود، دعوت بایدن از اعضای این گروه موسیقی از کره جنوبی پرسش هایی را در مورد استراتژی و انگیزه های اساسی پشت آن تصمیم مطرح کرده است. به طور منطقی، بایدن می توانست از ستاره های محلی امریکایی آسیایی تبار که به جوامع آسیب دیده تعلق دارند یا برای مثال، از ستاره های بریتانیایی آسیایی تبار که تجربه دست اول مشابهی در مورد این موضوع دارند کمک بخواهد. در واقع، بسکمک از افراد مشهور از هالیوود و سایر عرصه ها علیه افزایش موارد خشونت و تبعیض علیه آسیایی تبار ها اظهارنظر کرده بودند. دولت ایالات متحده هم چنین تعدادی از اقدامات قابل توجه مانند معرفی قانون جرایم نفرت قانونی کووید -19 را انجام داده است. بنابراین، ممکن است کمی گیج کننده به نظر برسد که چرا بایدن مجبور شد از شهروندان خارجی کمک بخواهد که ممکن است به عنوان نماینده ای ضعیف تر و کمرنگ تری برای شرایط داخلی امریکایی های آسیایی تبار قلمداد شوند.

توضیح شهودی همکاری مذکور این خواهد بود که ایالات متحده مایل است از قدرت ستارگان بی تی اس و موج کره ای (یا هالیو که به توسعه جهانی فرهنگ کره جنوبی از دههٔ 1990 میلادی به این سو اشاره دارد. این موج در مراحل آغازین خود با توسعه سریال های درام و موسیقی پاپ کره ای در آسیای شرقی، جنوبی و جنوب شرقی وسعت گرفت و بعدا با رشد اینترنت و رسانه های اجتماعی به ویژه قرار گرفتن کلیپ های موسیقی پاپ کره ای روی یوتیوب به مفهومی جهانی تبدیل شد، م.) استفاده کند.

اغراق آمیز نیست اگر بگوییم که بی تی اس به طور بالقوه می تواند حتی مجذوب کننده تر و تاثیرگذارتر از افراد مشهور داخلی درون امریکا برای گروه های خاصی از مخاطبان باشد. بی تی اس به دلیل محبوبیت خود دارای چند رکورد جهانی گینس است مانند گروه موسیقی ای که دارای بیش ترین فالوئر در اینستاگرام دارد. علاوه بر این، بی تی اس توانایی های خود را در دیپلماسی عمومی نشان داده است. اعضای آن گروه پیش تر به عنوان نمایندگان دیپلماتیک کره جنوبی در مجمع عمومی سازمان ملل در سال 2021 میلادی حضور یافتند جایی که به تقویت آگاهی رسانی در مورد اهداف توسعه پایدار سازمان ملل (SDGs) کمک کردند. در کانال یوتیوب سازمان ملل مشاهده می شود که یک کلیپ با بیش ترین تعداد بازدید همان کلیپی است که اعضای بی تی اس در آن ظاهر شده است.

با این وجود، توضیحات فوق به طور کامل مزایایی را که می توان از این همکاری به دست آورد نشان نمی دهد. هم چنین، در مقایسه با حضور اعضای بی تی اس در سازمان ملل می توان گفت که آن حضور منطقی به نظر می رسید، زیرا کره جنوبی بخشی از سازمان ملل است و مسئولیت کشور های عضو برای اجرای اهداف توسعه پایدار سازمان ملل را بر عهده دارد.

توضیح بهتر این است که بایدن تنها مسائل نژادپرستی داخلی را در فکر نداشت بلکه تاکتیک او آسیا به ویژه جنوب شرق آسیا را نیز هدف قرار داده است. بر اساس برخی ارزیابی های اجرا شده پایگاه هواداران بی تی اس عمدتا از منطقه ها آسیایی از جمله با هند، اندونزی و فیلیپین در رتبه های اول بوده اند که حتی از هواداران آن گروه در کره جنوبی و ایالات متحده نیز بیش تر است.

با در نظر گرفتن این موضوع، بایدن بسیار مشتاق است روابط نزدیک تری با منطقه ها آسیایی برقرار کند همان طور که از تحولات اخیر مانند چارچوب اقتصادی هند و اقیانوس آرام (IPEF) و اجلاس ویژه آمریکا و آسه آن در ماه مه می توان این هدف را درک کرد. همکاری با بی تی اس بر پایه این ابتکار عمل استوار است و ژست بایدن دوستی، مراقبت و همبستگی را با گروه ها و جوامع آسیایی فراتر از مرز ایالات متحده نشان می دهد. این شکل از دیپلماسی سلبریتی یا افراد مشهور در مقایسه با دیپلماسی سنتی که در آن مبادله در سطح دولت ها صورت می گیرد پیام های سیاسی را به صورت فراملی و به طور مستقیم به عموم مردم ارسال می کند.

علاوه بر این، انتخاب بی تی اس بیش تر نشان می دهد که بایدن مشتاق جلب توجه جوانان است. بایدن با بیان این موضوع که هوادار گروه بی تی اس است قصد دارد خود را به نسل جوان نزدیک تر سازد. طبق ارزیابی ها 50 درصد از هواداران گروه بی تی اس زیر 18 سال سن دارند و 40 درصد دیگر متعلق به گروه سنی 18 تا 29 سال هستند. جلب حمایت جوانان که عموما تعامل بالایی با رسانه های اجتماعی دارند می تواند به راحتی دامنه و تاثیر محلی و جهانی هر پیام سیاسی را چندین برابر افزایش دهد.

منبع: مادرن دیپلماسی

منبع: فرارو
انتشار: 26 تیر 1401 بروزرسانی: 26 تیر 1401 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1335

به "پشت پرده حضور ستارگان کی پاپ در کاخ سفید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پشت پرده حضور ستارگان کی پاپ در کاخ سفید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید