پاکسازی دریچه های ورودی سد شاه قاسم یاسوج

به گزارش دوست داشتنی ها، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد در راستای آمادگی و آماده سازی برای سیلاب های احتمالی پیش رو، پاکسازی دریچه های آبگیر سد شاه قاسم و ورودی سیفون سرآبتاوه، از طریق اداره منابع آب شهرستان بویراحمد، انجام گرفت.

پاکسازی دریچه های ورودی سد شاه قاسم یاسوج

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، پوراکبری، رییس اداره منابع آب شهرستان بویراحمد، گفت: سد شاه قاسم از نوع سد خاکی با هسته رسی است که با حجم مخزن 9میلیون مترمکعب، ارتفاع 47 متر از پی و طول تاج 220 متر در 5 کیلومتری شهر یاسوج قرار گرفته که علاوه بر کنترل و ذخیره آب چشمه های فصلی شاه قاسم، سیلاب رودخانه پریکدان را نیز از طریق بند انحرافی پریکدان و کانال انتقال، کنترل می کند.

وی، اضافه کرد: طول کانال انحرافی انتقال 2 کیلومتر، عرض کف کانال 3.1متر و عرض بالای کانال 4.4متر است که به منظور انحراف دبی 3 مترمکعب بر ثانیه، اجرا شده است.

پوراکبری، اظهارکرد: آبیاری حدود 1800 هکتار از اراضی دشت سروک، سرآبتاوه و موردراز در مجاورت شهر یاسوج و ایجاد یک مرکز تفریحی، توریستی برای جذب گردشگری و همچنین تاثیر غیرمستقیم در تغذیه چاه های آب شرب حفر شده در پایین دست آن، از دیگر مزایا و فواید این سد است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1401 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1269

به "پاکسازی دریچه های ورودی سد شاه قاسم یاسوج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاکسازی دریچه های ورودی سد شاه قاسم یاسوج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید