وزیر حمل و نقل کانادا از وضع قوانین نو در حمایت از حقوق مسافران هوایی خبر داد

به گزارش دوست داشتنی ها، طبق مقررات نهایی که روز جمعه منتشر شد، قوانین پیشنهادی نو که برای حمایت از مسافران کانادایی وضع شده از شرکت های هواپیمایی می خواهد تا در صورت تاخیر یا لغو پروازها، هر 30 دقیقه یکبار شرایط پرواز را به روز رسانی نمایند.

وزیر حمل و نقل کانادا از وضع قوانین نو در حمایت از حقوق مسافران هوایی خبر داد

Marc Garneau، وزیر حمل و نقل فدرال گفت:مقرراتی که من امروز اعلام می کنم شامل استانداردهای عملکرد و پرداخت خسارت می باشد که شرکت های هواپیمایی باید در زمان بروز تاخیر، لغو پرواز، فروش بیش از حد ظرفیت و سایر موقعیت ها آنها را رعایت کنند.

Garneau که در فرودگاه بین المللی پیرسون (Pearson) در خارج از تورنتو صحبت می کرد، نسخه تازهی از مقررات حمایت از مسافران هوایی را منتشر کرد که اولین بار در دسامبر گذشته رونمایی شده بود.

این مقررات، عملا با آنهایی که حدود دو ماه قبل برای ارزیابی عمومی و نظرسنجی 60 روزه منتشر شده اند، یکسان بوده و در روز 29 ماه می در روزنامه کانادایی Canada Gazette منتشر خواهند شد و هنوز به نام قانون لحاظ نمی شوند.

این تغییرات از روز 15 جولای به مرحله اجرا گذاشته خواهند شد. در روز 15 دسامبر، سایر مقررات به قانون تبدیل می شوند و معین می کنند در صورتی که یک پرواز تاخیر داشته باشد، مسافران در چنین شرایطی چقدر خسارت دریافت می کنند و چه خدماتی از سوی شرکت هواپیمایی باید به آنها ارائه شود.

Garneau به خبرنگاران گفت:خدمات ارائه شده در طول زمان تاخیر پرواز شامل مقادیری خوراکی و نوشیدنی، تامین تهویه مناسب و سیستم سرمایش یا گرمایش مطبوع می باشد. چنانچه تاخیر بیش از 3 ساعت باشد، مسافران باید اجازه پیاده شدن از هواپیما را داشته باشند.

Ian Jack، سخنگوی انجمن اتومبیل کانادا گفته که از این بابت شادمان است که قوانین تازه، حقوق مسافران را بسیار شفافتر نموده است. وی می افزاید:خطوط هوایی بطور سنتی این امکان را برای مردم فراهم ننموده اند تا تعرفه ها را به صورت آنلاین پیدا کنند.

بر اساس قوانین تازه، خطوط هوایی می توانند به طور قانونی مسافران را حداکثر تا سه ساعت در هواپیما نگه دارند، به این شرط که با غذا و نوشیدنی از آنها پذیرایی کنند.

علاوه بر این، یک شرکت هواپیمایی می تواند مسافران را تا 45 دقیقه دیگر هم نگه دارد، به شرطی که در این مدت زمان بتواند پرواز کند و خطوط هوایی هم بتوانند به ارائه استانداردهای مورد نیاز ادامه دهند. با این حال، قوانین کشور در هیچ شرایطی به شرکت ها اجازه نمی دهند که از حداکثر زمان سه ساعت و 45 دقیقه تجاوز کنند.

شرکت های هواپیمایی باید بابت تاخیرها یا کنسلی هایی که تحت اختیار آنهاست و به مسایل امنیتی ارتباط ندارد، خسارت بپردازند.

خسارت تاخیر پروازها برای خطوط هوایی بزرگ عبارتند از:

  • 3 تا 6 ساعت: 400 دلار
  • 6 تا 9 ساعت: 700 دلار
  • بیشتر از 9 ساعت: 1000 دلار

خسارت تاخیر پروازها برای خطوط هوایی کوچک عبارتند از:

  • 3 تا 6 ساعت: 125 دلار
  • 6 تا 9 ساعت: 250 دلار
  • بیشتر از 9 ساعت: 500 دلار

طبق قوانین تازه، مسافران تا یک سال فرصت خواهند داشت تا نسبت به دریافت خسارت اقدام کنند. بر اساس قوانین قبل، مسافران تنها 120 روز مهلت داشتند تا ادعای خسارت کنند.

اگر یک پرواز به هر علتی تاخیر داشته باشد، خطوط هوایی ملزم خواهند بود در اولین فرصت علت تاخیر را به مسافران اعلام کنند.

سپس، هر 30 دقیقه، شرکت هواپیمایی موظف خواهد بود تا اطلاعات مربوط به شرایط پرواز را به روز رسانی کند، که این کار می تواند از طریق اعلام صوتی، تصویری و یا از طریق ایمیل و یا پیام متنی، بسته به این که مسافر چگونه تمایل دارد؛ صورت پذیرد.

این قوانین معین می کنند که در صورت فروش بیش از حد ظرفیت بلیط، مسافران چه حقوقی خواهند داشت.

غرامت فقط در شرایطی به مسافران پرداخت می شود که تاخیر ایجاد شده تحت کنترل خطوط هوایی قرار داشته باشد که شامل تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده هواپیما برای مطابقت با الزامات قانونی است.

بر اساس کنوانسیون مقررات هوایی مونترال، خطوط هوایی باید در صورت گم کردن یا آسیب زدن به چمدان مسافران در سفرهای بین المللی، 2،100 دلار به مسافر غرامت بپردازند. قوانین تازه شرکت های هواپیمایی را ملزم می کند مبلغ 2،100 دلار هم برای بار گم شده یا آسیب دیده در پروازهای داخلی پرداخت کنند.

اگر چمدان گم شده باشد، مسافر باید در عرض 21 روز ادعا کند. همچنین اگر چمدان آسیب دیده باشد، باید ظرف مدت هفت روز گزارش آن تنظیم شود.

با این حال، Gabor Lukacs بنیانگذار گروه حمایت از حقوق مسافران هوایی، باور ندارد که قوانین تازه برای راضی کردن منتقدان کافی باشد. وی می گوید مقایسه مقررات تازه سفرهای هوایی با مقررات اروپا نشان می دهد که این قوانین با استانداردهای طلایی اروپا فاصله زیادی دارند.

به خدمات اخذ ویزای تحصیلی بورسیه اخذ اقامت دائم نیاز دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1017

به "وزیر حمل و نقل کانادا از وضع قوانین نو در حمایت از حقوق مسافران هوایی خبر داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر حمل و نقل کانادا از وضع قوانین نو در حمایت از حقوق مسافران هوایی خبر داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید