ممنوعیت گرفتن اسکرین شات به قابلیت View Once واتساپ اضافه می گردد

به گزارش دوست داشتنی ها، در آگوست سال گذشته، واتساپ یک ویژگی تازه به نام View Once را ارائه کرد که به کاربران اجازه می داد محتواهای تصویری و ویدیویی ناپدید شونده را در این پلتفرم به اشتراک بگذارند. اما این ویژگی تازه ممنوعیت ثبت اسکرین شات نداشت. در حقیقت کاربرانی که این چنین محتواهایی را دریافت می کردند، به راحتی می توانستند با گرفتن اسکرین شات این محتواها را قبل از ناپدید شدن برای خود ذخیره نمایند و عملاً این قابلیت کارایی نداشت. اما اکنون واتساپ در حال کار بر روی مسدود کردن گرفتن اسکرین شات برای محتواهای View Once است تا این مشکل فاحش را به همراه چند ویژگی حفظ حریم خصوصی دیگر رفع کند.

ممنوعیت گرفتن اسکرین شات به قابلیت View Once واتساپ اضافه می گردد

مارک زاکربرگ، بنیان گذار و مدیر عامل شرکت مالک واتساپ یعنی متا، اخیراً سه ویژگی تازه حریم خصوصی را برای این پیغام رسان محبوب معرفی نموده است. این سه ویژگی تازه شامل ممنوعیت گرفتن اسکرین شات برای پیغام های View Once، گزینه ای برای خروج بی صدا از گروه ها و امکان انتخاب افرادی که می توانند زمان آنلاین بودن شما را ببینند، می گردد.

ممنوعیت گرفتن اسکرین شات برای پیغام ها ناپدید شونده، به طور کلی اجازه انجام چنین کاری را به کاربران نمی دهد و دیگر آن ها نمی توانند محتواهای ناپدید شونده را با گرفتن اسکرین شات برای خود ذخیره نمایند. این قابلیت بسیار مفید هم اکنون در حال توسعه است و انتظار داریم بعد از عرضه آزمایشی، برای عموم کاربران این پیغام رسان در دسترس قرار بگیرد. واتساپ مدتی است روی قابلیتی کار می نماید که به کاربران اجازه می دهد شرایط آنلاین بودن خود را مخفی نمایند. حدود چند هفته پیش شاهد عرضه این ویژگی در نسخه بتای این اپلیکیشن بودیم و زاکربرگ در نهایت وجود آن را تأیید کرد. ظاهراً این ویژگی اواخر این ماه برای همه کاربران عرضه خواهد شد.

بعلاوه کاربران واتساپ به زودی می توانند بدون اطلاع سایر اعضا از گروه های مد نظرشان خارج شوند. با این حال، مدیران گروه همچنان هنگام خروج آن ها از گروه آگاه خواهند شد. مانند سایر قابلیت های مذکور انتظار می رود که این تغییر در اواخر ماه جاری در دسترس کاربران قرار بگیرد.

به طور کلی باید گفت که مهندسان این پیغام رسان متعلق به متا روی توسعه قابلیت های بسیار زیادی کار می نمایند؛ به طوری که هر چند روز شاهد انتشار خبرهایی در خصوص ویژگی های تازه واتساپ هستیم. مدیران این شرکت امیدوارند که این اقدامات مفید بتواند کاربران بیشتری را به سمت پیغام رسان خود بکشاند.

تازهترین خبرها در خصوص قابلیت های تازه واتساپ حاکی از آن است که این پیغام رسان روی قابلیت تازهی به نام نشانگر پاسخ به استاتوس کار می نماید که در واقع این قابلیت ریپلای های استاتوس کاربران را با نشان دادن علامتی از پیغام های عادی جدا می نماید. این قابلیت تازه واتساپ یک نشان منحصربه فرد را به پاسخ های استاتوس کاربران اضافه می نماید تا کاربران بدون ورود به صفحه چت بتوانند پیغام های عادی را از پاسخ های استاتوس تشخیص دهند. در واقع این به روزرسانی جزئی به شما یاری خواهد نمود تا سریع تر بتوانید به پاسخ های استاتوس سایر کاربران واکنش نشان دهید.

ویژگی Communities، یکی دیگر از قابلیت هایی است که قرار است به زودی در اختیار عموم قرار گیرد. این قابلیت به صورت تب اختصاصی در قسمت سمت چپ صفحه چت به جای آیکون دوربین قرار خواهد گرفت. تب Communities به کاربران واتساپ این اجازه را می دهد تا گروه های تازهی بسازند و بسیار آسان تر از قبل به این گروه ها دسترسی داشته باشند. در نهایت نیز باید به قابلیت Register Device as Companion اشاره کنیم که که کاربران به وسیله آن می توانند به وسیله چند گوشی یا تبلت به یک حساب کاربری دسترسی داشته باشند و با سایر کاربران چت نمایند.

منبع: xda-developers

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 مرداد 1401 بروزرسانی: 19 مرداد 1401 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1358

به "ممنوعیت گرفتن اسکرین شات به قابلیت View Once واتساپ اضافه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت گرفتن اسکرین شات به قابلیت View Once واتساپ اضافه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید