محرز: واکسن برکت در مقابل ویروس آلفا و بتا اثربخشی دارد

به گزارش دوست داشتنی ها، مجری طرح کارآزمایی بالینی واکسن برکت گفت: این واکسن در برابر دو نوع ویروس جهش یافته کرونا کارایی دارد.

محرز: واکسن برکت در مقابل ویروس آلفا و بتا اثربخشی دارد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مینو محرز، متخصص بیماری های عفونی و مجری طرح کارآزمایی بالینی واکسن برکت در گفت وگوی تلفنی با برنامه مثبت سلامت اظهار کرد: کارآزمایی بالینی مرحله اول، دوم و سوم واکسن برکت را طی نموده ایم.

او اضافه نمود: در واکسن برکت توانستیم هر سه مرحله را با رعایت ضوابط بین المللی و حتی بیشتر از آن انجام دهیم و آخرین تزریق مرحله سوم را سپری کردیم تا بتوانیم مقاله به مجلات خارجی ارائه دهیم، تا بتوانیم مجوز های بین المللی را هم دریافت کنیم.

این متخصص بیماری های عفونی با اشاره به اینکه خیلی از همکارانمان می گویند که چرا مقاله ای درباره واکسن برکت ارائه نداده ایم، ادامه داد: باید بگوییم که مقاله برای مجامع و مراکز بین المللی ارائه می گردد لذا برای استفاده در داخل تمام داده ها هم به وزارت بهداشت ارائه شده است.

او با بیان اینکه این واکسن به وزارت بهداشت تحویل داده شده و باید وزارت بهداشت برای واکسیناسیون تصمیم بگیرد، گفت: زیرساخت ها برای تزریق واکسن در ایران بی نظیر است، اما باید سرعت واکسیناسیون در ایران بالا برود.

محرز تاکید نمود: واکسن برکت بر روی جهش های بتا و آلفا موثر است، اما هنوز در مورد نوع دلتا نتوانستیم به نتیجه ای برسیم.

او توضیح داد: واکسیناسیون در کشور ما به کندی انجام می گردد و مردم کلافه شده اند. در روز های اخیر شاهد بودیم که بعضی برای تزریق واکسن به کشور ارمنستان می فرایند، ولی ما نمی دانیم که آن ها چه واکسنی را دریافت می نمایند، امیدواریم واکسنی که در ارمنستان دریافت می گردد مورد تایید مجامع بین المللی باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 949

به "محرز: واکسن برکت در مقابل ویروس آلفا و بتا اثربخشی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محرز: واکسن برکت در مقابل ویروس آلفا و بتا اثربخشی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید