قوانین مهم برای خرید خانه در ترکیه!

به گزارش دوست داشتنی ها، خرید خانه در ترکیه برای خارجی ها با محدودیت ها و شرایط خاصی امکان پذیر است. ماده 35 قانون ثبت اسناد و املاک مربوطه نه تنها خرید، بلکه توانایی تملک ملک را به هر نحو تنظیم می نماید. بنابراین، شرایطی که باید تعیین شود، نه تنها در خصوص خرید، بلکه در خصوص تحصیل مال به وسیله هبه یا ارث نیز اعمال می شود. در ادامه با قوانین مهم و بعلاوه نکات مهم برای خرید خانه در ترکیه بیشتر آشنا می شوید.

قوانین مهم برای خرید خانه در ترکیه!

اخذ تابعیت و اقامت با خرید خانه در ترکیه

شرایط خرید خانه برای اتباع خارجی در ترکیه به وضوح تنظیم شده است. اتباع خارجی در صورت خرید خانه در ترکیه تحت شرایط خاصی می توانند تابعیت ترکیه را دریافت نمایند. علاوه بر این، به خارجی هایی که در ترکیه خانه خریداری می نمایند، اجازه اقامت نیز داده می گردد.

قیمت خانه باید ارزش اخذ اقامت را داشته باشد

بر طبق قانون قدیم، خرید ملک بر اساس بیعانه بود؛ اما امروزه خرید خانه در ترکیه برای خارجی ها معامله متقابل پیش بینی نشده و فقط شرایط و محدودیت هایی در نظر گرفته شده است. در واقع ماده 35 قانون ثبت اسناد و املاک نه تنها خرید، بلکه توانایی تملک ملک را به هر نحوی تنظیم می نماید. بنابراین، شرایط توضیح داده شده برای اتباع خارجی در ترکیه به وضوح تنظیم شده است.

اتباع خارجی قبل از خرید خانه در ترکیه باید آنالیز نمایند که آیا در املاکی که قصد خرید دارند وثیقه یا رهن وجود دارد یا خیر. فروش با صدور سند رسمی در دفاتر ثبت اسناد و املاک انجام می گردد. برای خرید خانه احتیاجی به داشتن اجازه اقامت نیست. خارجی ها از جمله ایرانی ها حتی اگر مجوز اقامت نداشته باشند می توانند خانه بخرند. حق شهروندی برای خارجی هایی که در ترکیه خانه خریداری می نمایند اعطا شده است. اما خانه باید بالاتر از یک ارزش خاص باشد.

شرایط خرید خانه در ترکیه برای اتباع خارجی چیست؟

شرایط اتباع خارجی برای خرید خانه در ترکیه و به دست آوردن املاک و مستغلات یا همان حقوق محدود به توضیح زیر است؛

  • مساحت کل املاک و مستغلات و حقوق منقول محدود نمی تواند از ده درصد مساحت منطقه مشمول ملک شخصی و سی هکتار برای هر نفر در سراسر کشور تجاوز کند. با این حال، دولت این اختیار را دارد که مبلغی را که در سراسر کشور برای هر نفر می توان دریافت کرد، دو برابر کند.
  • در مواردی که مصلحت کشور ایجاب می نماید، دولت می تواند محدودیت و ممنوعیتی برای خانه های مورد خرید از نظر کشور، شخص، منطقه جغرافیایی، مدت زمان، تعداد، نرخ، نوع، کیفیت، مساحت و وسعت ایجاد کند.
  • شهروندان کشورهای همسایه ترکیه نمی توانند از استان های ترکیه که هم مرز با کشور خود هستند، املاک و مستغلات خریداری نمایند.
  • قبل از خرید املاک و مستغلات به وسیله اتباع خارجی، لازم است از مقامات نظامی و نیز منطقه ها قرمز منطقه مجوز دریافت کنید. اگر املاک مورد نظر در محدوده امنیتی واقع شده باشد، امکان فروش به خارجی ها وجود ندارد. بعلاوه امکان اخذ اقامت به وسیله خرید ملک در منطقه ها قرمز وجود ندارد.

مدارک مورد احتیاج خرید خانه در ترکیه برای اتبع خارجی چیست؟

  • مدارک هویتی یا پاسپورت
  • سند مالکیت غیر منقول یا اطلاعات منطقه، قطعه و ساختمان
  • گواهی ارزش فعلی املاک از شهرداری مربوطه
  • بیمه نامه اجباری زلزله ساختمان های مرتبط
  • ترجمه و اصل یا کپی وکالتنامه
  • عکس فروشنده و خریدار

مراحل خرید خانه در ترکیه برای اتباع خارجی با یاری وکیل حقوقی اداری انجام می گردد؛ زیرا این روند بسیار پیچیده است. هنگامی که خارجی ها خرید خانه و اخذ تابعیت را با هم در نظر می گیرند، مشاوره حرفه ای لازم است. برای اطلاع از قیمت آپارتمان در استانبول از سایت اطلس مهاجر بازدید نمایید.

فرآیند پس از خرید خانه در ترکیه

پس از خرید خانه در ترکیه، فرد خارجی در صورت داشتن شرایط و ارائه درخواست می تواند برای تابعیت ترکیه اقدام کند. بعلاوه فرد می تواند برای اجازه اقامت بدون درخواست تابعیت ترکیه اقدام نماید. خارجی هایی که هر دو کار را انجام نمی دهند؛ زمانی که برای مقاصد گردشگری به ترکیه می آیند از املاک خود در ترکیه می توانند استفاده نمایند.

به عنوان یک قاعده کلی؛ داشتن شماره شناسایی معتبر جهت اشتراک برق، آب و گاز طبیعی منزل الزامی است. در بسیاری از استان ها، این کار برای تراکنش های اشتراک اجباری است. شما می توانید با تماس با شرکت های توزیع برق، آب و گاز طبیعی استان خود، اطلاعات دقیقی در خصوص این موضوع دریافت کنید.

منبع: اتاق
انتشار: 20 اسفند 1401 بروزرسانی: 20 اسفند 1401 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1461

به "قوانین مهم برای خرید خانه در ترکیه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوانین مهم برای خرید خانه در ترکیه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید