فناوری راهبردی موثر در تقویت گردشگری بین المللی است

به گزارش دوست داشتنی ها، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، فناوری راهبردی موثر در تقویت گردشگری بین المللی است.

فناوری راهبردی موثر در تقویت گردشگری بین المللی است

جریان چیست؟

سال 2020 و شیوع بیماری همه گیر کووید در سراسر دنیا و بحران های سلامتی بسیار با شرایط بی ثبات دنیای به انتها رسید. نتایج گزارشها نشان می دهد، همه گیری باعث تغییر اساسی در صنعت گردشگری و مسافرت دنیای شده است. آمادئوس، بزرگترین ارائه دهنده فناوری صنعت گردشگری و مسافرتی دنیای به تازگی نظرسنجی انجام داده تا شرایط بازار گردشگری سال 2021 را ثبت کند. این نظرسنجی (در مشاغل و مقاصد)، چند فرایند برجسته سفر در سال آینده را در نظر گرفته که در ذیل ذکر شده است.

کیفیت بیش از کمیت

در نظرسنجی شرکت آمادئوس مشخض شد که 55 درصد افراد حداقل 14 روز سفر می نمایند و 60 درصد اظهار کردند که سال 2021 کمتر به سفر می فرایند. این موضوع به این معنی است که افراد تمایل به انتخاب بهترین گزینه یا ماندن در خانه دارند. بعد از یک سال توقف سفر، افراد بدنبال تجربه های منحصربفرد در مکانهای شگفت انگیز هستند که پیش از این هرگز تجربه ننموده اند؛ بنابراین وقتی تصمیم به مسافرت بگیرند، مدت طولانی تری در مقصد می مانند و برای کیفیت سفرهای خود سرمایه گذاری می نمایند.

علاوه بر این، گردشگران انتظار بالاتری از کیفیت خدمات ارائه شده در سفر از جمله بهداشت، ایمنی و سلامت دارند. 40 درصد از پاسخ دهندگان اظهار کردند: خطوط هوایی، فرودگاه و هتل هایی را انتخاب می نمایند که بیشترین استانداردهای بهداشتی و ایمنی را داشته باشند و نسبت به موارد دیگر خدمات بهتری ارائه دهند؛ بنابراین، بسیاری از هتل ها و شرکت های هواپیمایی سیاست های خاص برای بهبود کیفیت خدمات و همچنین اطمینان از ایمنی و سلامتی مشتریان در طول سفر را فراهم نموده اند.

فناوری ارتقای گردشگری بین المللی

در نظرسنجی شرکت آمادئوس، 80 درصد از گردشگران اظهار داشتند: در 12 ماه آینده، فناوری هایی که منجر به بهبود ارتباطات و شفافیت می گردد و از پرداخت بی وقفه (یکپارچه) و ورودی های افراد حمایت می نماید، اعتماد آنان به سفر را افزایش می دهد.

در حال حاضر، بسیاری از خطوط هوایی و فرودگاه ها فناوری ورودی بدون تماس ایجاد نموده اند و احتمال ادامه این فرایند در سال 2021 نیز وجود دارد. مسافران برای ورودی، رها کردن چمدان، آنالیز های امنیتی و سوارشدن به هواپیما با دیگران هیچ تماسی هستند.

علاوه بر این، سفرهای تفریحی و عشایری با افزایش فناوری های ارتباط از راه دور محبوب تر می شوند. از آنجا که مشاغل بیشتر تمایل به انجام دورکاری دارند، فرصتی برای کارمندان در انجام وظایف خود از راه دور و در هرمکانی خواهد بود؛ بنابراین، افراد از بیشترین زمان برای لذت بردن از زندگی استفاده می نمایند و از انجام کار به موقع اطمینان دارند.

مقصد نیز پتانسیل این گرایش را در نظر می گیرد. بعنوان مثال، باربادوس سیاست گذرنامه ویژه تحت عنوان گذرنامه عشایر دیجیتال برای افرادی که قصد دارند به این کشور سفر نمایند و یک سال اقامت و کار نمایند را ارائه می دهد.

سفر مسئولانه

در سال 2021، گردشگران توجه بیشتری به نحوه سفر خود نشان می دهند و کوشش می نمایند تاثیر سفر خود در مقصد را به حداقل برسانند و ارزش های مثبت در سفر خود ایجاد نمایند.

68 درصد از پاسخ دهندگان این نظرسنجی اظهار کردند: ترجیح می دهند هزینه سفر را در مقصد سرمایه گذاری نمایند؛ بنابراین، در سال آینده سفرهای درآمدزایی که باعث تقویت توسعه محلی می شوند، افزایش می یایند.

از ابتدای سال 2020 بعضی از سازمان ها و مقاصد دریافتند که میزان گردشگری مسئولانه که مسافران انتخاب می نمایند، بسیار افزایش یافته است.

کمیسیون اروپا اظهار داشت: در سال 2021 سیستم راه آهن سفر اروپا سفر پایدار را در سراسر قاره ترویج می نماید و از تطبیق با معیارهای اهداف معامله سبز اروپا (برای مقابله با تغییرات اقلیمی) حمایت می نماید.

همانطور که آگاهی مسافران از تاثیرات زیست محیطی و اجتماعی سفر افزایش می یابد، مشاغل این صنعت نیز باید نه تنها برای کسب سود بلکه برای توسعه پایدار در آینده بلندمدت مسئولیت پذیری را در نظر بگیرند.

منبع: همگردی
انتشار: 24 بهمن 1399 بروزرسانی: 24 بهمن 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 668

به "فناوری راهبردی موثر در تقویت گردشگری بین المللی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری راهبردی موثر در تقویت گردشگری بین المللی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید