عجایب اقیانوس: یک ماهی مرکب با دو زاویه دید

به گزارش دوست داشتنی ها، در محیط پیرامون ما موجودات زنده بی شماری وجود دارند که به نحوی راه بقا را یافته اند. یکی از انواع این موجودات ماهی مرکب کاکایی است.

عجایب اقیانوس: یک ماهی مرکب با دو زاویه دید

عجایب اقیانوس بی شمارند: جهانیی سرشار از رمز و راز دور از چشمان ما. جهانی دیگر که انواع موجودات در ابعاد و شکل های مختلف کنار هم زندگی نموده یا برای بقا با هم مبارزه می نمایند. با کشفی نو از این عجایب اقیانوس همراه ما در مجله اینترنتی خبرنگاران باشید.

عناوین مطلب

  • کشف شده در اعماق: ماهی مرکبی که در یک زمان هر دو طرف را می بیند
    • مکانیزم چشم های ماهی مرکب کاکایی
    • بعلاوه بخوانید:

کشف شده در اعماق: ماهی مرکبی که در یک زمان هر دو طرف را می بیند

منطقه گرگ و میش در اقیانوس ها جایی است سرشار از ماهی ها و جانوران ناشناخته که آموخته اند خود را با هر دو جهان بالا و پایین خود در نورهای مختلف هماهنگ نمایند. ماهی مرکب کاکایی یکی از این جانورانی است که در منطقه گرگ و میش اقیانوس زندگی می نماید.

این جانور بین دو جهان شناور است و برای زندگی در هر دو جهان مطابق شده است. این ماهی مرکب با چالشی عجیب روبه روست.

این ماهی صدها متر زیر آب و در بین دو جهان و در دل عجایب اقیانوس زندگی می نماید. در بالای آن ها سطح اقیانوس واقع شده است، سطحی آبی رنگ که نور خورشید در آن فیلتر می شود. پایین آن ها دریای عمیق، بی آفتاب و سیاه است. آن ها باید به کدام سمت نگاه نمایند؟

چشمان ناهماهنگ آن ها این مشکل را حل می نماید، چشمان این موجودات این امکان را به آن ها می دهد که در آن واحد به هر دو جهان خیره شوند.

مکانیزم چشم های ماهی مرکب کاکایی

ماهی مرکب کاکایی با دو چشم یکسان به جهان می آید، اما کره چشم چپ بسیار سریع تر رشد می نماید و در نهایت یک لوله بلند، اغلب با عدسی زرد روشن، تشکیل می شود.

این چشم بزرگ و بسیار حساس به سمت بالا خیره می شود و در پی غذا یا دشمنانی است که از بالای سرش عبور می نماید. رنگ زرد نور پس زمینه را فیلتر می نماید و استتار حیواناتی را که سعی می نمایند با آبی اطراف خود همرنگ شوند، شناسایی می نماید.

در همین حال، کره چشم راست کمتر از نصف قطر چشم چپ است. ماهی مرکب کاکایی آن را به سمت پایین می چرخاند و در پی حیوانات درخشان آب های تاریک پایین پای خود می شود.

جان آبلت، متصدی ارشد نرم تنان در موزه تاریخ طبیعی لندن، می گوید: ماهی مرکب کاکایی نمونه ای دوست داشتنی از عجایب اقیانوس است که نحوه تطبیق پذیری و سکونت در دو محیط بسیار متفاوت را به ما می آموزد.

پیشنهاد مطالعه: عکس های جالب از حیوانات را در مطلب وقتی حیوانات مقابل دوربین ژست می گیرند ببینید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 5 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1402 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1477

به "عجایب اقیانوس: یک ماهی مرکب با دو زاویه دید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجایب اقیانوس: یک ماهی مرکب با دو زاویه دید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید