صحرای شگفت انگیز تاتاکوآ

به گزارش دوست داشتنی ها، صحرای تاتاکوآ دومین منطقه خشک کلمبیا پس از شبه جزیره گواجیرو است. تاتاکوآ باغ وسیعی از هزاران گل و درخت بود که کم کم خشک شدند تا اینکه تبدیل به بیابان شد.

صحرای شگفت انگیز تاتاکوآ

به گزارش خبرنگاران، در منطقه ای که دارای دو رنگ معین سرخ و خاکستری است، تعداد کمی از جانوران و گیاهان توانسته اند خود را با رطوبت ناکافی و دمای بالا در نتیجه فرسایش های اتفاق افتاده در منطقه سازگار نمایند.

صحرای تاتاکوآ مقصدی منحصربه فرد و دور از دسترس در کلمبیا با تپه های ماسه ای ماورایی قرمز و خاکستری است. این بیابان در واقع یک جنگل خشک استوایی است که باد و باران در آن اشکال عجیبی در خاک ایجاد نموده است. در راستا های خیره نماینده و از میان هزارتو ها که پیاده روی کنید در آن انواع بسیاری از درختان کاکتوس، بز ها و پرندگان را خواهید یافت.

صحرای تاتاکوآ از دو بخش تشکیل شده است، بیابان قرمز و خاکستری که هر دو را می توان در یک روز کاوش کرد. بعلاوه یکی از گرم ترین مکان های کلمبیا با میانگین دمای 35 درجه است. با این حال، بارندگی شدید در این منطقه در ماه های آوریل و می وجود دارد و در نتیجه بیابانی سبزتر می گردد. به همین علت از نظر فنی بیابان نیست.

صحرای سرخ تاتاکوآ معروف ترین قسمت است (بعلاوه به نام کوزکو شناخته می گردد). بعلاوه صحرای خاکستری تاتاکوآ حدود 30 دقیقه با ماشین از صحرای سرخ فاصله دارد. چشم انداز در این قسمت از صحرا حتی سوررئال تر به نظر می رسد. به علت شکل های منحصر به فردش به آن دره ارواح لقب داده اند.

به علت موقعیت دورافتاده و طبیعت ناشناخته آن، به ندرت آلودگی نوری در صحرای تاتاکوآ وجود دارد. این امر آن را به یکی از برترین مکان ها در آمریکای جنوبی برای تماشای ستاره تبدیل می نماید.

منبع: فرارو
انتشار: 7 شهریور 1401 بروزرسانی: 7 شهریور 1401 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1369

به "صحرای شگفت انگیز تاتاکوآ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صحرای شگفت انگیز تاتاکوآ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید