سواحل لنکاوی؛ معروف ترین و پر بازدیدترین جاذبه مالزی، عکس

به گزارش دوست داشتنی ها، این سواحل دیدنی که بخش وسیعی از طبیعت زیبای لنکاوی را در برگرفته و در جای جای این جزیره دیدنی پراکنده شده اند، از محیطی پاکیزه متشکل از شن هایی سفید و آب هایی زلال و لاجوردی و همچنین امکانات رفاهی مناسبی برای تفریح و استراحت بازدیدکنندگان برخوردار گشته اند. همراه ما باشید تا در ادامه با بعضی از این سواحل آشنا شوید.

سواحل لنکاوی؛ معروف ترین و پر بازدیدترین جاذبه مالزی، عکس

ساحل پنتای پاسیر تنگکوراک

این ساحل دورافتاده که در شمال غربی لنکاوی و در چهار کیلومتری شرقی ساحل داتای بی قرار گرفته، به خوبی از دیدرس جهانگردان پنهان گشته و به خلوتگاه ساکنان این منطقه مبدل شده است.

طبیعت و محیط ساحل پنتای پاسیر تنگکوراک (به انگلیسی: Pantai Pasir Tengkorak Beach) به حدی زیباست که بازدید از آن خود به تنهایی خرید بلیط ارزان هواپیما لنکاوی را توجیه می نماید.

این ساحل در لغت به معنای ساحل جمجمه شنی است و دلیل نامگذاری آن نیز برگرفته از رویداد تلخی است که در گذشته در این مکان به وقوع پیوسته است: به گفته بومیان این منطقه، سال ها قبل تعدادی ملوان نگون بخت در آب های این ساحل غرق شده و چندی بعد اجسادشان به ساحل بازگشته است.

بعضی مرگ این افراد را طوفان می دانند و بعضی دیگر اعتقاد دارند که مرگ آن ها بدلیل وجود هیولای دریایی خطرناکی است که در اطراف ساحل پنتای پاسیر تنگکوراک زندگی می نماید. بهرحال نقل چنین افسانه هایی از زبان بومیان این منطقه موجب شده که این ساحل در انتهای لیست بازدید بسیاری از جهانگردان قرار گیرد و به مکانی دنج و خلوت برای خوش گذرانی های آخر هفته ساکنان لنکاوی مبدل گردد.

آدرس: مالزی، لنکاوی، جنگل تفریحی هوتان لیپور پاسیر تنگکوراک

ساحل بلک سند بیچ لنکاوی

ساحل بلک سند بیچ (به انگلیسی: Black Sand Beach لنکاوی) تفرجگاهی است خوش منظره و تماشایی واقع در چهار کیلومتری جنوب غربی ساحل تانجونگ رهو که چند سالی است به لطف داشتن مناظری جذاب و چشم اندازهایی متفاوت و رویایی به مکانی محبوب میان جهانگردان تبدیل شده است.

این ساحل که فقط 20 دقیقه با تلکابین لنکاوی فاصله دارد، در اواخر هفته به مکانی شلوغ و پررفت و آمد تبدیل می گردد و مورد بازدید هزاران جهانگرد قرار می گیرد. بلک سند بیچ، برخلاف نام آن، از شن هایی یک دست مشکی رنگ تشکیل نشده، بلکه سطح آن از ترکیب شن هایی به رنگ سفید و مشکی پوشیده شده است.

شن هایی مشکی این ساحل به اعتقاد بومیان این مکان پیامد شوم عملی است که در قرن ها پیش توسط ماهیگیری در این مکان انجام شده است: بنا بر افسانه های محلی، در زمان هایی دور ماهیگیری انگشتر پری دریایی این ساحل را ربود و پری دریایی نیز برای انتقام از او، این مکان را با جادوی خود به شکل امروزی آن مبدل کرد.

لازم به ذکر است که آب این ساحل چندان برای شنا مناسب نیست، بنابراین چنانچه بلیط هواپیما ارزان لنکاوی را برای انجام تفریحات آبی در این ساحل خریداری می کنید، باید بدانید که این مکان صرفا برای پیک نیک خانوادگی و ماهیگیری مناسب است ولی برای شنا و فعالیت های درون آب بهتر است به سواحل دیگر لنکاوی مراجعه کنید.

آدرس: 4 کیلومتری جنوب غربی ساحل تانجونگ رهو

ساحل پانتای کوک

این ساحل خوش منظره که در دوازده کیلومتری ساحل محبوب پنتای سنانگ واقع شده، توسط بعضی از تفرجگاه های مجلل و پرزرق و برقی نظیر تفریحگاه شراتون و پناهگاه تانجونگ احاطه شده است.

تصاویر مناظر این ساحل چنان دلربا و تماشایی است که بعضی جهانگردان را ترغیب می نماید تا از مناطقی دور با رزرو آنلاین بلیط هواپیما خارجی به غرب لنکاوی قدم بگذارند تا از نزدیک شاهد زیبایی های وصف ناپذیر این ساحل دل انگیز باشند. لازم به ذکر است که آب دریای ساحل پانتای کوک (به انگلیسی: Pantai Kok) بسیار شفاف، پاکیزه و زلال بوده و برای شنا و آبتنی بسیار مناسب است. وجود اماکن تفریحی، امکانات رفاهی مناسب، مناظر شگفت انگیز و آب و هوای مساعد همگی دست به دست هم داده تا ساحل پانتای کوک به یکی از برترین سواحل لنکاوی مبدل گردد.

ساحل بیورا بی

اگر لنکاوی، جواهر گرانبهای کداح باشد، بی تردید ساحل بیورا بی (به انگلیسی: Burau Bay) نگین ارزشمند این جواهر است. چشم اندازهای رنگارنگ این ساحل چنان خارق العاده و حیرت انگیز به نظر می رسند که حقیقی بودن خود را زیر سوال می برند. این ساحل دو کیلومتری در بخش غربی لنکاوی واقع شده و بدلیل محصور شدن میان جنگلی زمردین، یافتن آن ممکن است اندکی سخت باشد.

لازم به ذکر است که این ساحل از طرفین میان بعضی از برترین اقامتگاه های لنکاوی و تفرجگاه های خصوصی احاطه شده و صرفا بخش میانی آن برای دسترسی عموم مردم آزاد است. برای آن دسته از افرادی که قصد دارند از این جزیره بازدید نمایند، شاید اقامت در تفرجگاهی مثل برجایا لنکاوی ریزورت که در این ساحل واقع شده، بسیار مناسب باشد، چراکه این تفرجگاه علاوه بر ارائه امکانات اقامتی و رفاهی بی شمار به جهانگردان، بخشی وسیع و خصوصی از ساحل بیورا بی را نیز در اختیار میهمانان خود قرار می دهد.

آدرس: دوازده کیلومتری جنوب فرودگاه بین المللی لنکاوی

ساحل پانتای سنانگ

اگر به دنبال مکان خلوت و دنجی برای استراحت می گشت، از این ساحل بگذرید، چراکه پانتای سنانگ (به انگلیسی: Pantai Cenang) شلوغ ترین ساحل لنکاوی محسوب می گردد. البته باید گفت که ازدحام زیاد جهانگردان در این ساحل بی دلیل نیست؛ پانتای سنانگ نه تنها از مناظری تماشایی تشکیل شده، بلکه امکانات رفاهی فراوانی را برای حضور جهانگردان مهیا ساخته است: از نوشگاه ها و کافی شاپ ها گوناگون و رنگارنگ گرفته تا تفرجگاه های دل انگیز و رستوران های ارزان قیمت و فضای بازی که طعم لذیذ غذاهای دریایی را با جلوه مسحورنماینده ای از دریای لنکاوی ضمیمه می نمایند، پانتای سنانگ همچون شهری مجهز قادر است کلیه نیازهای رفاهی جهانگردان را برطرف سازد.

ناگفته نماند که این ساحل از لحاظ موقعیت مکانی نیز در شرایط بسیار خوبی بسر می برد و در نزدیکی فرودگاه بین المللی لنکاوی واقع شده است.

بنابراین خریداران بلیت هواپیما لنکاوی پس از ورود به این جزیره دل انگیز قادر خواهند بود با طی مسافتی حدود ده دقیقه از این ساحل بازدید نمایند و خستگی سفر را در آب های پاکیزه و کریستالی این ساحل از تن بزدایند.

منبع: گردشبان
انتشار: 8 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 819

به "سواحل لنکاوی؛ معروف ترین و پر بازدیدترین جاذبه مالزی، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سواحل لنکاوی؛ معروف ترین و پر بازدیدترین جاذبه مالزی، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید