دیدنی های شهر دالات ویتنام

به گزارش دوست داشتنی ها، شهر دالات ویتنام در مقایسه با دیگر شهرهای ویتنام مانند هوشی مین، هانوی و … شهری جدید به حساب می آید که در اواخر دهه 1980 میلادی تاسیس شده است. اما این شهر مملو از زیبایی های طبیعی، تاریخی و فرهنگی است که باعث شده شهر دالات ویتنام جذابیت زیادی برای گردشگران داشته باشد و بعضی آن را سوئیس آسیایی بدانند.

دیدنی های شهر دالات ویتنام

سفر به دل زیباترین منطقه آسیا را با تور ارزان ویتنام تجربه کنید.

اگر دوست دارید بدانید دلیل محبوبیت شهر دالات چیست؟ تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

همانگونه که گفتیم شهر دالات شهری تازه تاسیس است و توسط فرانسوی ها در اواخر دهه 1890 میلادی تاسیس شده است. استعمارگران فرانسوی به دلیل آب و هوای خوب این منطقه، شهر دالات را به عنوان تفرجگاهی در مناطق کوهستانی ویتنام تاسیس کردند. همچنین شهر دالات ویتنام مدتی نیز پایتخت فدراسیون اندوچین بوده است.

شهر دالات ویتنام به داشتن دریاچه ها و آبشارهای متعدد شهره است و همچنین در کنار این جاذبه های طبیعی، کاخ تابستانی امپراتور Bao Dai و معابد بودایی نیز محبوبیت قابل توجهی در میان گردشگران این شهر دارند. با توجه به تاریخ این شهر و استفاده فرانسویان از آن به عنوان یک تفرجگاه، تعداد زیادی ویلا و کلبه کوهستانی در این منطقه ساختند که امروزه بسیاری از آنها به خوبی محافظت شده و به عنوان یک جاذبه گردشگری در منطقه فرانسوی شهر دالات قابل بازدید است.

در ادامه تعدادی از مهمترین و برترین جاذبه های گردشگری طبیعی، تاریخی و فرهنگی شهر دالات ویتنام که نمایانگر تاریخ غنی این شهر هستند را برای شما معرفی می کنیم. بازدید از این جاذبه ها در تور ویتنام می تواند تجربه ای هیجان انگیز و لذت بخش برای شما رقم بزند.

آبشار فیل (Elephant Falls)

آبشار فیل در نزدیکی روستای Nam Ban شهر دالات قرار گرفته است. این نام توسط اهالی محلی بر روی این آبشار گذاشته شده است زیرا به نظر آنها، صخره ای که در کنار این آبشار قرار گرفته مانند سر یک فیل است. این آبشار چند طبقه یکی از جذاب ترین و زیباترین جاذبه های طبیعی شهر دالات به شمار می رود که به دلیل فاصله آن از شهر، در بسیاری از اوقات خلوت و آرام است.

برای رسیدن به آبشار فیل می توانید از اتوبوس های شهر دالات که ساعت های 6 و 18 به سمت روستای Nam Ban حرکت می نمایند بهره ببرید. پس از طی 45 دقیقه به مقصد می رسید و با 5 دقیقه پیاده روی، آبشار فیل درست در روبروی شما خواهد بود. برای بازدید از این آبشار باید 10 هزار دانگ (واحد پول ویتنام) بپردازید. البته در نظر داشته باشید که در ایام جشن های ویتنامی مانند سال نو، این ورودی دو برابر خواهد شد.

دره عشق (Valley Of Love)

یکی دیگر از جاذبه های مطرح شهر دالات ویتنام، دره عشق در 5 کیلومتری شمال این شهر است. این جاذبه در میان اهالی شهر دالات به خصوص جوانان نیز محبوبیت بسیاری دارد و به خصوص آخر هفته ها، دره عشق مملو از بازدید نمایندگان خواهد شد.

این منطقه با داشتن یک دریاچه زیبا، تپه های سرسبز و باغ های زیبا، محل مناسبی برای یک پیک نیک دلپذیر به شمار می رود. علاوه بر دوچرخه سواری و قایق سواری در دریاچه، یک جهت مخصوص پیاده روی نیز در این دره وجود دارد که شما را به بالای تپه Von Canh خواهد برد. از بالای این تپه می توانید منظره زیبایی از دره عشق و شهر دالات داشته باشید.

معبد Linh Phuoc

معبد Linh Phuoc شهر دالات یکی از بهترین معابد سنتی بودایی در سرتاسر ویتنام است زیرا بلندترین برج ناقوس کشور را در خود جای داده است. تنها با 20 دقیقه رانندگی از شهر دالات ویتنام می توانید خود را به این معبد زیبا برسانید.

بسیاری از اهالی ویتنام و شهر دالات، این معبد را با نام معبد بطری نیز می شناسند زیرا در این معبد یک مجسمه اژدهای 49 متری وجود دارد که تماما با 12 هزار بطری شیشه ای بازیافتی ساخته شده است. تالار مرکزی این معبد با نقاشی های زیبایی که زندگی بودا را به تصویر کشیده اند تزئین شده و یکی از بهترین نمونه های هنر ویتنامی به شمار می رود.

همانگونه که گفتیم، برج ناقوس این معبد با 37 متر، بلندترین برج ناقوس ویتنام است. می توانید آرزوهای خود را بر روی کاغذ کوچکی یادداشت کنید و پس از چسباندنش به ناقوس، سه دفعه آن را به صدا دربیاورید تا بودا آرزوی شما را دریافت کند.

کاخ تابستانی امپراتور Bao Dai

شهر دالات ویتنام همیشه به دلیل آب و هوای خوب و طبیعت شگفت انگیز، مورد توجه اعیان و اشراف بوده است و آخرین امپراتور ویتنام نیز از این قضیه مستثنی نیست. امپراتور Bao Dai آخرین امپراتور ویتنام بود که در سال 1933 این کاخ را برای خود ساخته است.

امروزه این کاخ به موزه تبدیل شده است و می توانید با بازدید از آن، با زندگی این امپراتور آشنا شوید زیرا تقریباً تمام وسایل مانند همان زمان نگهداری شده اند. نقاشی ها و مجسمه های خاندان سلطنتی ویتنام، تالار اصلی، دفتر کار و اتاق خواب امپراتور، سالن غذاخوری و محل زندگی ملکه از جمله بخش های جذاب کاخ تابستانی امپراتور Bao Dai هستند که می توانید از آنها بازدید کنید. البته متاسفانه امکان عکسبرداری از داخل این کاخ را ندارید و تنها باید به دریافت تصاویر از نما و باغ این کاخ بسنده کنید. هزینه ورودی این کاخ 20 هزار دانگ است.

ایستگاه قطار شهر دالات

ساختمان ایستگاه قطار شهر یکی از شاخص ترین و زیباترین بناهای شهر دالات است که در منطقه فرانسوی این شهر قرار گرفته است. این ساختمان بین سال های 1935 تا 1938 توسط فرانسوی ها ساخته شده که به داشتن شیشه های رنگی، سه سقف شیروانی و یک قطار قدیمی ژاپنی مشهور است.

علاوه بر بازدید از این ایستگاه، شما می توانید سوار این قطار نیز شوید و مسافت کوتاه 7 کیلومتری تا روستایTrai Mat را سفر کنید و از زیبایی های جهت لذت ببرید. این قطار در ساعت های 07:45، 09:50، 11:55، 14:00 و 16:05 دقیقه حرکت می نماید و هزینه بلیت آن 106 هزار دانگ است.

شهر دالات ویتنام یکی از زیباترین شهرهای این کشور است با داشتن جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی متعدد گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می نماید. در این مقاله سعی کردیم شما را با مهمترین دیدنی های شهر دالات آشنا کنیم تا بتوانید برنامه ریزی مناسبی برای تور ویتنام خود داشته باشید.

منبع: ققنوس
انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 2 آذر 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 511

به "دیدنی های شهر دالات ویتنام" امتیاز دهید

1 کاربر به "دیدنی های شهر دالات ویتنام" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های شهر دالات ویتنام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید