دریاچه ولشت، جاذبه گردشگری مازندران

به گزارش دوست داشتنی ها، دریاچه ولشت از جاذبه های گردشگری و اثر طبیعی ملی در منطقه کلاردشت می باشد و محیطی بسیار زیبا و دلنشین برای علاقمندان به طبیعت شمال دارد.

دریاچه ولشت، جاذبه گردشگری مازندران

خبرنگاران | سرویس گردشگری - دریاچه ولشت در جنوب غرب شهر چالوس و در 7 کیلومتری شمال شرق کلاردشت می باشد. این دریاچه کوهستانی در نزدیکی شهر مرزن آباد در 25 کیلومتری جاده چالوس از جاذبه های گردشگری مازندران، 71اُمین اثر طبیعی ملی محسوب می گردد. و جزء 10 دریاچه آب شیرین کشور بوده که محیط زیست متفاوت با سایر نقاط کلاردشت از جهت اکسیژن و دما دارد و گونه های گیاهی و جانوری از جمله پرندگان و انواع آبزیان چون ماهی سفید، اردک ماهی، شاه کولی و حتی جلبک ها و پلانگتون ها در منطقه وجود دارد.

در جنوب غرب دریاچه، منطقه کوهستانی تخت سلیمان علم کوه بوده که این دریاچه، در ارتفاع یک هزار متری از سطح دریاچه خزردر یک گودال عظیم واقع شده است .

جهت دسترسی به آن از شهر چالوس و به وسیله کندوان و محور ارتباطی چالوس به تهران شروع و پس از طی بیست و سه کیلومتر و بعد از پل کجور و گذر از سربالایی ها و پیچ های جنگل تا کنار دریاچه ادامه می یابد. دریاچه ولشت به دلیل چشم انداز سبز و طبیعت منحصر به فرد آن از جمله دیدنی ترین میراث طبیعی کشور محسوب می گردد که این امر هر ساله بسیاری از گردشگران را برای بازدید از این منطقه جلب می نماید. حضور گردشگران بدون نظارت، طی سال های گذشته طبیعت این منطقه آسیب پذیر و اکوسیستم طبیعی آن را دگرگون نموده است.

هر چند نزول بارن و جوشیدن چشمه های زیر زمینی در وسط دریاچه تامین کننده آب دریاچه می باشد و هوای منطقه مرطوب و سرد بوده ولی بسیار مناسب برای گردش، کوهنوردی، ماهیگیری و اقامت یک روزه در فصل تابستان برای علاقمندان می باشد.

آب زلال و شیرین و دارا بودن عمق بیش از 40 متر، از دیگر ویژگی های دریاچه ولشت بوده و شناگران می بایست با توجه به عمق دریاچه هنگام شنا کردن در دریاچه، محطات عمل کنند.

در 15 مهر سال 1388 دریاچه ولشت در فهرست میراث طبیعی ایران، توسط سازمان میراث فرهنگی قرار گرفته است و با اینکه از سال 1384 این منطقه از طرف دولت منطقه توریستی اعلام گشته امکاناتی برای ماندن چند روزه مسافران نیست و می بایست سفر یک روزه به منطقه در فضای اندک کنار دریاچه داشت تا بتوان از محیط دنج و زیبا و در عین حال زیر آفتاب سوزان و یا باران رعد آسا با رعایت نظافت و نریختن آشغال در فضای کنار دریاچه از آن لذت برد.

منبع: setare.com
انتشار: 18 اسفند 1399 بروزرسانی: 18 اسفند 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 719

به "دریاچه ولشت، جاذبه گردشگری مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه ولشت، جاذبه گردشگری مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید