حمل و نقل عمومی در لیسبون، پرتغال

به گزارش دوست داشتنی ها، با سیستم حمل و نقل عمومی راحت و آسان لیسبون به جاذبه های دیدنی و گردشگری این شهر بروید. بعلاوه می توانید از وسایل نقلیه مجذوب کننده و قدیمی در بعضی نقاط لیسبون بهره ببرید که بسیار لذت بخش هستند.

حمل و نقل عمومی در لیسبون، پرتغال

گشت و گذار در لیسبون، پرتغال را با سیستم حمل و نقل عمومی این شهر تجربه کنید. اگرچه سرعت حرکت وسایل نقلیه عمومی مختلف شهر لیسبون فرق دارد اما با این وجود سیستم حمل و نقل عمومی لیسبون بسیار منظم و دقیق است و به شما این اطمینان را می دهد که با آرامش و امنیت به مقصد خود برسید.

تراموا

تراموا یکی از آسان ترین و راحت ترین راه ها برای گشت و گذار در شهر لیسبون است و بسیار مورد توجه جهانگرد ها قرار گرفته است. اکثرا برای رفت و آمدهای بین شهری خود از این سیستم حمل و نقل استفاده می نمایند.

تراموا شهر لیسبون

تراموا در شهر لیسبون تنها به عنوان یک سیستم حمل و نقل راحت و به صرفه مطرح نیست بلکه یکی از جاذبه های جهانگردی این شهر محسوب می گردد و هر ساله جهانگرد های زیادی را به خود جلب می نماید. لیسبون مرکز کشور پرتغال دارای 5 راستا ارتباطی مختلف و 58 دستگاه تراموا است که چهل دستگاه در محدوده درون شهری فعالیت دارند. ترامواهای قدیمی نوستالژیک و به عبارتی نماد این شهر محسوب می شوند.

از بین 5 راستا اصلی ما 2 راستا را پیشنهاد می کنیم:

تراموا نوستالژیک در 28 درجه شمالی

تراموا نوستالژیک در 28 درجه شمالی خود یک موسسه است. با این تراموا چوبی شما می توانید به منطقه ها اطراف سفر کنید. این تراموا با بوق به عابرین حواس پرت هشدار می دهد تا هنگام عبور از خیابان های طویل و باریک شهر از راستا تراموا خارج شوند. این تراموا قلعه های باریو آلتو و سائو خورخه را به هم مرتبط می نماید و حدود 6/2 مایل (10 کیلومتر) از بین منطقه ها مجذوب کننده جهانگردی مختلف از جمله گراکا، موراریا، آلفاما، بیکسا، کیادو، مادرا گوآ گذر می نماید. هزاران جهانگرد روزانه این تراموا را برای سفر خود انتخاب می نمایند.

تراموا 15 درجه شمالی

این ترموا نیز مرکز شهر را به منطقه بلم متصل می نماید که بسیار مورد استقبال مسافرین قرار گرفته است. این تراموا یکی از مدرن ترین ترامواها است، همواره شلوغ است و اکثرا جهانگرد ها بخش اعظمی از مسافرین آن را تشکیل می دهند. بنابراین می بایست بسیار مراقب اموال خود باشید تا دزدیده نشوند. این تراموا از ایستگاه سی ای آیس دی سودرا به سمت ایستگاه بزرگی در نزدیکی های پراکا و کومرسیو حرکت می نماید.

نقشه راستاهای عبوری تراموا

سیستم های مختلف حمل و نقل را آنالیز کنید، شما می توانید اتوبوس، مترو و بعلاوه ترموا را برای پیمودن راستا خود انتخاب کنید.

سیستم اتوبوس رانی

سیستم اتوبوس رانی لیسبون بسیار حیاتی و مهم است زیرا که منطقه ها گسترده ای از جمله حومه شهر و فرودگاه را در بر می گیرد.

اتوبوس های لیسبون

از آنجایی که شبکه مترو در لیسبون خیلی محدود است تا همین اواخر استفاده از اتوبوس های محلی برای سفرهای خاص از جمله رفتن به فرودگاه ضروری به شمار می آمد. ناوگان اتوبوس رانی لیسبون دارای 758 دستگاه اتوبوس و 88 راستا فرق دارد که 11 دستگاه از آنها اتوبوس های شبانه هستند. جهانگرد ها معمولا در طول اقامت خود در شهر زیبای لیسبون معمولا از اتوبوس های شهری زیر استفاده می نمایند:

اتوبوس شماره 91 (Aerobús)

این سرویس ارتباطی مرکز شهر لیسبون را به فرودگاه متصل می نماید. این اتوبوس سریع ترین اتوبوس از بین اتوبوس هایی است که به سمت فرودگاه حرکت می نمایند و غالبا مسافرین از این سرویس استفاده می نمایند.

اتوبوس های شماره 5، 22، 44، 45 و 83

این خط اتوبوس در راستا فرودگاه و مرکز شهر فعالیت دارد و شما را از فرودگاه به مرکز شهر یا بالعکس راهنمایی می نماید. این اتوبوس ها به طور منظم توقف می نمایند بنابرین ممکن است برای رسیدن به مقصد نهایی کمی معطل گردد.

اتوبوس های شماره 5، 25، 28، 44، 708، 750، 759، 782 و 794

همه این خطوط، پارک ملی را به مرکز شهر متصل می نمایند و در مهم ترین ایستگاه راه آهن لیسبون (ایستگاه ارینت) توقف می نمایند. اگر نمی خواهید از مترو بهره ببرید اتوبوس ها برترین جایگزین هستند و می توانند شما را به مدرن ترین منطقه ها لیسبون راهنمایی نمایند.

اتوبوس های شماره 28، 714، 727، 729 و 751

چنانچه قصد سفر با قایق یا تراموا را ندارید این خطوط شما را به منطقه بلم می رسانند. اما به عقیده ما قایق و تراموا برترین گزینه هستند.

ساعات کار اتوبوس ها

اتوبوس های لیسبون ساعات کاری یکسانی ندارند و هر یک از خطوط، برنامه زمانی خاصی را دنبال می نمایند. با این حال بیشتر اتوبوس از ساعت 6 صبح تا 9 بعدازظهر حرکت می نمایند. خطوطی که در نیمه شب فعالیت دارند جزو محبوب ترین ها هستند.

اتوبوس های شبانه

دو نوع اتوبوس شبانه در شهر لیسبون وجود دارد: رید دا مادروگا (خطوط 201 و 210) و بعلاوه اتوبوس های شبانه خطوط 1 و 2. ساعت کاری اتوبوس رید دا مادروگا هر روز بعد از اتمام ساعات کاری اتوبوس های روز آغاز می گردد. اتوبوس های شبانه عمدتا در روزهای تعطیل فعالیت دارند و بعلاوه در روزهای تعطیل عمومی رایگان هستند.

ترامواها (مخصوص سربالایی های شهر)

انواع مختلفی از ترامواها در شهر لیسبون وجود دارند که عمدتا جهانگرد ها و مردم محلی برای بالا رفتن از سراشیبی ها و شیب های تند از آن استفاده می نمایند. این ترامواهای خاص مختص این شهر و کاملا شبیه ترامواهای دیگر هستند.

خطوط کابلی شهر لیسبون

ترامواهای شهر لیسبون عمدتا کابلی هستند. مردم محلی برای بالا رفتن از سراشیبی ها و شیب های تند از آنها استفاده می نمایند که مختص این شهر است. مرکز کشور پرتغال سه خط کابلی مجزا دارد که رائول مسنیر مهندس پرتغالی آن را طراحی نموده است. او بعلاوه مسئول ساخت تراموا سانتا جاستا نیز بوده است. این سه تراموا به این نام ها خوانده می شوند: تراموا لاورا، تراموا گلوریا (افتخار) و تراموا بیکا.

تراموا لاورا

تراموا لاورا در سال 1884 افتتاح شد و قدیمی ترین ماشین کابلی این شهر به شمار می آید. این تراموا خیابان های کیمارا پستانا و لارگو دان آنون سیادا را به هم متصل می نماید.

تراموا گلوریا (افتخار)

از بین این سه خط کابلی، برترین و محبوب ترین آنها تراموا گلوریا است که میدان رستورادوس و روا سان پدرو د الکانتارا در منطقه باریو آلتو را به هم متصل می نماید. در این خط کابلی شما از بالا، از تماشا منظره ها مجذوب کننده لذت خواهید برد که جزو برترین ها است. تراموا گلوریا از 24 اکتبر 1885 برای استفاده عموم مردم آزاد شد.

تراموا بیکا

تراموا بیکا از روآبیکادی آرت بیلو به سمت باریو آلتو حرکت می نماید و روآ دی سائوپائولو را به کالسادا دو کامرو متصل می نماید. این تراموا 7 سال بعد از تراموا گلوریا در 28 ژوئن سال 1892 افتتاح شد و دومین تراموای محبوب بعد از تراموا گلوریا است.

منبع: کجارو / lisbon.net
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 2 خرداد 1402 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1195

به "حمل و نقل عمومی در لیسبون، پرتغال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمل و نقل عمومی در لیسبون، پرتغال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید