حسگر ها روی پوست چاپ می شوند

به گزارش دوست داشتنی ها، این حسگر علاوه بر آنکه به پوست آسیب نمی رساند قابل بازیافت نیز است. دانشمندان قصد دارند حسگری مجزا برای نظارت بر علائم خاص مرتبط با کووید-19 توسعه دهند.

حسگر ها روی پوست چاپ می شوند

جهت دریافت مشاوره خدمات هزینه طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

محققان موسسه فناوری هاربین چین از چاپ حسگر هایی به صورت مستقیم بر روی پوست انسان خبر داده اند. یک تیم بین المللی از محققان با چاپ حسگر های مستقیم بر روی پوست انسان و بدون گرما، گامی مهم در جهت پیشرفت این فناوری برداشته اند.

لینگ ژانگ (Ling Zhang) نویسنده ارشد این مطالعه از موسسه فناوری هاربین در چین و آزمایشگاه چنگ اعلام نمود که با استفاده از روش کاربردی سینترینگ (sintering) پیروز به چاپ مستقیم حسگر روی پوست بدن شده اند.

تف جوشی یا سینترینگ (Sintering) یکی از روش های شکل دهی مواد فلزی و سرامیکی است. تف جوشی چسباندن یا چسبیدن ذرات یک یا چند ماده به یکدیگر به وسیله ذوب سطحی بر اثر حرارت، همراه با فشار یا بدون آن، به طوری که به صورت یک توده جامد (solid mass) درآیند.

مسئله این است که سطح پوست نمی تواند چنین دمای زیادی را تحمل کند. برای حل این مسئله، دانشمندان یک لایه کمکی برای تف جوشی ارائه دادند که به پوست آسیب نمی رساند و می تواند در دمای پایین تر، مواد را به هم متصل کند. با افزودن یک ذره نانو به مخلوط، ذرات نقره در دمای پایین تری در حدود 212 فارنهایت (100 درجه سانتیگراد) تف جوش می شوند.

حسگر ها قادر به ثبت دقیق و مداوم دما، رطوبت، سطح اکسیژن خون و سیگنال های عملکرد قلب هستند. این حسگر برای چند روز قوی ضدآب است، اما دوش آب گرم به راحتی آن را از بین می برد.

همچنین قابل ذکر است این حسگر علاوه بر آنکه به پوست آسیب نمی رساند قابل بازیافت نیز است. دانشمندان قصد دارند حسگری مجزا برای نظارت بر علائم خاص مرتبط با کووید-19 توسعه دهند.

منبع: اسپوتنیک

منبع: فرادید
انتشار: 7 آبان 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 455

به "حسگر ها روی پوست چاپ می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسگر ها روی پوست چاپ می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید