تاکسی خودران رباتیک در چین شروع به کار کرد

به گزارش دوست داشتنی ها، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، شرکت چینی بایدو سرویس تاکسی خودران پولی را از روز گذشته در پکن افتتاح کرد. این نخستین شرکتی است که سرویس های تجاری خودروی خودران را در چین راه اندازی نموده است.

تاکسی خودران رباتیک در چین شروع به کار کرد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

برخلاف آزمایش خودروهای خودران پیشین در پکن، این بار هیچ راننده ای پشت فرمان خودرو حضور نداشت. در عوض فردی در جایگاه یاری راننده نشسته بود تا در مواقع اضطراری شرایط را کنترل کند.

اکنون حدود 10 تاکسی رباتیک آپولو به طور همزمان در منطقه ای با مساحت 3 کیلومتر مربع فعالیت می نمایند و مسافران را در 8 ایستگاه واقع در پارک شوگانگ (در غرب پکن) جابه جا می نمایند. هزینه هر سفر 30 یوان (4.60 دلار) است و مسافران 18 تا 60 سال می توانند از آن استفاده نمایند.

مسافران می توانند با استفاده از یک اپلیکیشن به نام آپولو گو یک تاکسی رباتیک سفارش دهند. پس از رسیدن تاکسی به محل، مسافران باید قبل از سوار شدن هویت خود را احراز نمایند. خودروی خوران پس از تأیید آنکه مسافران کمربند ایمنی خود را بسته اند، سفر را شروع می نماید.

این پارک قبلاً یک کارخانه فولادسازی بوده که اکنون به یک مکان تفریحی تبدیل شده و قرار است المپیک زمستانی پکن 2022 در این محل برگزار گردد.

هرچند ترافیک در این منطقه سنگین نیست اما در دومین روز تعطیلات روز جهانی کارگر، جمعیت زیادی از گردشگر های در محل حاضر بودند.

به همین دلیل تاکسی های باتیک مجبور بودند مرتباً هنگام برخورد با عابران پیاده یا گردشگر های کنجکاو که به قصد عکاسی با خودرو نزدیک می شدند، توقف نمایند.

شرکت بایدو که برای ارائه سرویس جستجوگر اینترنتی مشهور است، از سال گذشته آزمایش خودروی خودران در جاده را شروع نموده است. سرویس تاکسی رباتیک این شرکت در سه شهر چین بیش از 210 هزار مسافر را جابه جا نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 خرداد 1400 بروزرسانی: 22 خرداد 1400 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 888

به "تاکسی خودران رباتیک در چین شروع به کار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکسی خودران رباتیک در چین شروع به کار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید