برترین شغل جهان

به گزارش دوست داشتنی ها، غلت زدن در شن ها و سرگرمی 24 ساعته بادرآمد 100 هزار دلار در شش ماه بیشتر شبیه رویاست. اما بن ساوت هال از میان 34 هزاررقیب انتخاب شد تا شش ماه از زندگی در جزیره همیلتون لذت ببرد و احساسات اش را با دیگران در میان بگذارد.

برترین شغل جهان

برترین شغل دنیا

غلت زدن در شن ها و سرگرمی 24 ساعته باعایدی 100 هزار دلار در شش ماه

بیشتر شبیه رویاست. اما بن ساوت هال از میان 34 هزاررقیب انتخاب شد تا شش ماه از زندگی در جزیره همیلتون لذت ببرد و احساسات اش را با دیگران در میان بگذارد.

فرض کنید قرار باشد صبح تا شب در یکی از زیباترین جزایر دنیا برای شش ماه متوالی تنها یک وظیفه داشته باشید: لذت بردن از زندگی ، شنا کردن، صخره نوردی، دوچرخه سواری، نوشیدن و خوردن خوشمزه ترین نوشیدنی هاو غذاهای دنیا و در نهایت هم غلتیدن در شن های گرم و سفید ساحلی و بعد، آماده شدن برای فردایی مجذوب کننده تر و از همه مهم تر: داشتن 100 دلار عایدی!

این یک سرگرمی نیست، شغلی مجذوب کننده است که اکنون یک انگلیسی در آن مشغول به کار شده است!

بن ساوت هال اکنون برترین شغل دنیا را دارد. این ادعای این انگلیسی ماجرا جو و خبر ساز نیست، بکله در رقابت باده ها هزار رقیب سر سخت توانسته این عنوان جالب توجه را به دست آورد! در حالی که دنیا با بحران فزاینده مالی روبه روست، او در مسابقه ای جالب توجه به عنوان دارنده برترین شغل دنیا انتخاب شده تا بدین وسیله شاهد تغییر چشمگیری در زندگی اش باشد. او در حالی این عنوان را تصاحب نموده که به خبرنگاران می گوید: برای من کسب عنوان دارنده برترین شغل دنیا، یک افتخار غرور انگیز و بزرگ به شمار میرود.

اما بن ساوت هال کیست؟ بن یک فعال سرشناس انگلیسی در زمینه راه اندازی مؤسسات خیریه است. او در مسابقه ای جالب توجه بر حدود 34 هزار رقیب کوچک و بزرگ غلبه کرد تا به یک چهره دنیای تبدیل گردد.

اما این چه شغلی است؟

آقای بن هم اکنون با انعقاد قرار دادی به ارزش 74 هزار پوند به عنوان نگهبان مخصوص جزیره ای حاره ای و بسیار خوش آب و هوا و گردشگری در کوئینزلند استرالیا مشغول به کار است. بن 34 ساله است و از ساکنان همپ شایر انگلیس به شمار میرود. قرار است او کار خود را به زودی یعنی از اول ماه جولای شروع کند. اما کارها و وظایفی که در این شغل جالب توجه خواهد داشت نیز در نوع خود خواندنی است؛ او بر اساس آنچه در قرار دادش ذکر شده، باید در آب های زیبا وساحلی این جزیره شنا نموده و به ماجراجویی بپردازد....

این جزیره جایی نیست جز جزیره همیلتون. بن تنها باید در این جزیره از زندگی لذت ببرد و با نوشتن مطالبی در یک وب لاگ مخصوص، ویژگی های ممتاز و متمایز کننده این جزیره دیدنی را برای مردم سراسر دنیا باز گو کند!اما رقابت نهایی بن با سایر رقبایش بسیار مجذوب کننده وهیجان انگیز بوده است. در مرحله نهایی این مسابقه، او با 15 فینالیست دیگر از 15 کشور دنیا رقابت سختی را پیش رو داشت. درمرحله نهایی، آنها چهار روز متوالی را در این جزیره صرف انجام مصاحبه های مختلف نموده بودند. کاری که آنها در این چهار روز باید انجام می دادند، گشت و گذار در نقاط مختلف این جزیره و یادداشت تجربیات جالب توجه شان روی اینترنت بوده است.

بن پس از پیروزی در این رقابت مجذوب کننده گفت: بی شک این چهار روز آخر به عنوان یکی از زیباترین دوران های زندگی تمامی ما 16 نفر محسوب می گردد؛ دوران کوتاه اما مجذوب کنندهی که درآن کارهای جالب توجهی را انجام دادیم. به نظر بن این یک تجربه استثنایی بوده که او کارهای بسیار نو و بی سابقه ای را در آن تجربه نموده است.

او حرف های جالب توجه دیگری نیز دارد؛ بن می گوید: امیدوارم از وظایفی که بر عهده ام گذاشته شده ، یعنی گشت و گذار در جزیره و داشتن زندگی راحت و لذت بخش در آن و در نهایت ارائه تصویری واقعی از آن در دنیای اینترنت، به خوبی برآیم. فکر کنم در این جزیره ودر این مدت نسبتاً طولانی که حدود 6 ماه خواهد بود، برترین شناگر دنیا نیز بشوم!

بن در این جزیره می تواند یک دوست و همراه نیز داشته باشد؛ او میخواهد بری از دوستان قدیمی اش را با خود به این جزیره آورده و در ویلای بسیار شیک و زیبایی که در اختیارش گذاشته اند برای شش ماه طلایی از زندگی لذت ببرد. این ویلای مجهز دارای سه اتاق خواب، یک استخر شنای بزرگ و مدرن و سایر امکانات سرگرمیی دیگر است.... او در طول برنامه هفتگی اش باید در وبلاگ مخصوصی به نوشتن تجربیات روزمره اش در جزیره بپردازد. بعلاوه او باید در طول روز تصاویر مجذوب کننده و ویدئوهای جالبی از جزیره را نیز ثبت کند تا بدین وسیله بتواند گردشگر های بسیار بیشتری را جذب کند.

100 هزار دلار عایدی برای غلت زدن در شن های ساحلی!

بن بر اساس این قرار داد بی سابقه و در خاتمه شش ماه، مبلغی در حدود 100 هزاردلار دریافت خواهد نمود که به عنوان عایدی به او داده می گردد. او در حالی این پول هنگفت را دریافت می نماید که در این جزیره بیش ازهر کاری باید از زندگی لذت ببرد. او می تواند هر روز صبح تا شب در شن های سفید و گرم جزیره همیلتون غلت بزند و خود را برای روز بعد آماده کند. همین و بس!

اعطای این شغل جالب توجه تنها بخشی از یک پروژه بزرگ 833 هزار پوندی است که قرار است به واسطه آن ،جزیره همیلتون استرالیا به خوبی به گردشگران دنیا معرفی گردد ...

اما حرف های مسؤولان این جزیره و برگزار کنندگان این مسابقه جالب توجه نیز در نوع خود شنیدنی است؛آنا بیلگدر این خصوص می گوید :مسابقه برترین شغل دنیا،افراد بسیار زیادی را از سراسر دنیا به این منطقه کشاند و آنها کوشش زیادی را برای امتحان کردن شانس خود به خرج دادند .فکر کنم هیچ موقعیت شغلی در دنیا به این میزان دارای داوطلب و هوادار نبوده نباشد.من طی چند هفته گذشته از نزدیک این افراد را زیر نظر داشته ام و به خوبی دیده ام که چطور و با چه شور و هیجانی برای باقی ماندن در میان برگزیدگان کوشش می کردند.

بن در سال های اخیر در زمینه گردشگری فعالیت های زیادی داشته است.از جمله می توان به راهنمایی تورهای گردشگری در آفریقا اشاره نمود و از این رو به نظر می رسد که از هر حیث برترین گزینه برای این اعطای این فرصت شغلی باشد.او در اوقات فراغت(!)خود در این جزیره می تواند فستیوال های موسیقی هم برگزار کند تا هر چه بیشتر در معرفی این جزیره دیدنی مؤثر باشد.او بعلاوه به صخره نوردی ،راندن قایق های سرگرمیی در ساحل دیدنی جزیره پرش با بانجی و دوچرخه سواری سرگرمیی خواهد پرداخت.

او در برگه در خواست اش برای تصدی این شغل،این طور نوشته بود:مهم ترین نکته برای من این است که شغلی داشته باشم که در آن بتوانم خنده را بر صورت مردم نشانده ودر عین حال،خود نیز شاد و مسرور باشم و به اهداف بزرگی که در سر دارم،برسم.

امروز آدینه هشتم ماه مه است!

بن در وب لاگ مخصوص این جزیره این طور نوشته: در این جزیره و به خصوص در روزهای اخیر، همه اتفاقات با سرعت بسیار زیادی روی می دهند که البته برای من بسیار هیجان انگیز بوده است.

باید از شما عذر خواهی نیز بکنم ، چون در دو -سه روز گذشته، وب لاگ خود را به روزننموده و صحبتهای تازه ای نداشته ام؛ اما باور کنید که در این دو - سه روز واقعاً هیچ کاری برای انجام دادن نداشتم! اما در هفته گذشته هیجان انگیزترین و لذت بخش ترین روزهای زندگی ام را تجربه نموده ام.

اززمانی که از هواپیما پیاده و با انبوهی ازخبرنگاران روبه رو شدم، به نظر می رسد که همه چیز قرار است با هیجان و مسروری دنبال گردد.

منبع:نشریه زندگی ایده آل شماره 42 /س

منبع: راسخون
انتشار: 10 آذر 1400 بروزرسانی: 10 آذر 1400 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1116

به "برترین شغل جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین شغل جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید