با خودروی برقی 111 ساله آشنا شوید، جد تسلا چه شکلی بود؟، عکس

به گزارش دوست داشتنی ها، وسایل نقلیه الکتریکی اغلب به عنوان یک ساخته مدرن در نظر گرفته می شوند، اما در واقع قدمت آن ها به بیش از یک قرن می رسد. یکی از قدیمی ترین خودروهای برقی متعلق به سال 1913 اکنون به حراج گذاشته شده است.

با خودروی برقی 111 ساله آشنا شوید، جد تسلا چه شکلی بود؟، عکس

امیرمسعود عابدین- خودروی Waverly مدل 93 برقی متعلق به سال 1913 یکی از قدیمی ترین خودروهای برقی در دنیا است. Waverly از روزهای اولیه رانندگی با اتومبیل حضور دارد. این خودرو با ظاهر کالسکه مانند، دارای یک بدنه و یک صندوق عقب و بعلاوه یک سقف سخت قابل جابجایی است. از دیگر نکات برجسته می توان به چراغ های جلو، سیستم تعلیق فنر برگی و چرخ های چوبی پیچیده شده در لاستیک اشاره نمود.

با حرکت به داخل، می توانیم یک صندلی مبل مانند قرمز و پنجره های کناری جمع شونده را ببینیم. فرمان و یک کیلومترشمار بسیار کوچک که ولت و آمپر را نشان می دهد، در این بخش حضور دارند.

طبق فهرست حراجی، این خودرو در اصل به وسیله Ann Peace Rawls از ویرجینیا خریداری شده است. این خودرو نزدیک به 100 سال در خانواده او باقی ماند و در نهایت در سپتامبر 2002 از او خریداری شد.

برای این خودرو در طول دهه ها، چندین سیستم الکتریکی و مکانیکی بازسازی یا جایگزین شده اند، از جمله باتری ها، موتور، چرخ دنده های محرک و سیستم کنترل. علاوه بر این، این مدل به یک شارژر باتری داخلی مجهز شده است که باتری ها را قادر می سازند به وسیله یک خروجی استاندارد 120 ولت دوباره پر شوند. زمانی که Waverly برای اولین بار معرفی گردید، طبق گزارش ها برد تقریبی 129 تا 161 کیلومتری داشت.

این خودرو قرار است در حراجی Mecums Monterey در ماه آگوست به فروش برسد، اما تقریبی از قیمت آن وجود ندارد.

منبع: carscoops

227322

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 2 تیر 1403 بروزرسانی: 2 تیر 1403 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1554

به "با خودروی برقی 111 ساله آشنا شوید، جد تسلا چه شکلی بود؟، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با خودروی برقی 111 ساله آشنا شوید، جد تسلا چه شکلی بود؟، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید