اگر ایران 545 کودک را از والدین شان جدا می کرد واکنش آمریکا چه بود؟

به گزارش دوست داشتنی ها، استفان والت استاد دانشگاه و استراتژیست معروف آمریکایی در واکنش به گزارشها درباره جدا کردن صدها کودک مهاجر از پدر و مادرهایشان در آمریکا از این مساله به شدت انتقاد کرد.

اگر ایران 545 کودک را از والدین شان جدا می کرد واکنش آمریکا چه بود؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس؛ استفان والت، استاد دانشگاه و تئوریسین معروف آمریکایی در واکنش به جدا کردن صدها کودک مهاجر از والدینشان در آمریکا گفت، اگر همین کار را ایران می کرد واشنگتن چه واکنشی به آن داشت؟

والت در حساب توئیتری خود نوشت: اگر ایران 545 کودک را از پدر و مادرشان جدا می کرد و اجازه نمی داد اعضای خانواده آنها به هم ملحق شوند و رهبران این کشور می گفتند این چیز خوبی است، مایک پامپئو(وزیر خارجه آمریکا) از محکوم کردن مکرر این اقدام ایرانیها هرگز دریغ نمی کرد... این همان چیزی است که رئیسش(دونالد ترامپ) کرد.

وی در خاتمه از هشتگ این آمریکای من نیست استفاده نموده است.

دونالد ترامپ در سال 2018 سیاست ضد مهاجرتی تحمل صفر را اجرایی کرد که خانواده های زیادی را در مرز جنوبی این کشور از فرزندانشان جدا کرد.

شبکه ان بی سی نیوز اخیرا گزارش داد، وکلایی که از سوی یک قاضی فدرال برای شناسایی خانواده های مهاجرانی که دولت ترامپ آن ها را از یکدیگر جدا کرد منصوب شده اند، می گویند هنوز نتوانسته اند والدین 545 کودک را پیدا نمایند و تقریباً دو سوم خانواده ها بعد از جدا شدن از فرزندانشان به آمریکای مرکزی اخراج شدند.

اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا و سازمان های دیگر که بخشی از کمیته راهبردی منصوب دادگاه برای یافتن والدین بچه ها هستند، آگاه شدند که اعضای بیش از هزار خانواده در سال 2017 بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط وزارت امنیت میهن آمریکا از هم جدا شدند. از این تعداد با والدین بیش از 550 کودک تماس گرفته شده و تصور می گردد تنها 25 نفر از آن ها بتوانند برای پیوستن به بچه هاشان به آمریکا بازگردند.

ترامپ اخیرا نیز مجددا از این سیاست کاخ سفید در قبال بچه ها مهاجر دفاع نموده است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 20 آذر 1399 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 547

به "اگر ایران 545 کودک را از والدین شان جدا می کرد واکنش آمریکا چه بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر ایران 545 کودک را از والدین شان جدا می کرد واکنش آمریکا چه بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید