انتقال پایه ستون های سنگی مسجد روستای برده رشان به موزه مردم شناسی مهاباد

به گزارش دوست داشتنی ها، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد گفت: دو پایه ستون سنگی مسجد روستای برده روشان برای نگهداری به موزه مردم شناسی مهاباد انتقال یافت.

انتقال پایه ستون های سنگی مسجد روستای برده رشان به موزه مردم شناسی مهاباد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، غلامرضا عبده، 4 مرداد با اعلام این مطلب اظهار کرد: در جریان بازدید و سرکشی رئیس و همکاران یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد از آثار تاریخی روستای برده رشان در حیاط مسجد قدیمی روستا، دو پایه ستون سنگی جالب توجه نیز شناسایی شد.

او اضافه کرد: با توجه به سطح ایستایی کم، به احتمال زیاد این پایه ستون ها، پایه های ساقه ستون های چوبی مسجد بوده که اثری ارزشمند محسوب می گردد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد ادامه داد: پایه ستون های مذبور از دو قسمت شامل یک پایه مکعبی شکل و شال ستون استوانه ای به صورت یکپارچه ساخته شده است.

او بیان نمود: این پایه ستون ها پس از انجام هماهنگی های لازم با دهیار و شورای اسلامی روستای برده رشان و با همراهی یگان حفاظت میراث فرهنگی برای نگهداری و نمایش به موزه مردم شناسی مهاباد انتقال داده شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 373

به "انتقال پایه ستون های سنگی مسجد روستای برده رشان به موزه مردم شناسی مهاباد" امتیاز دهید

2 کاربر به "انتقال پایه ستون های سنگی مسجد روستای برده رشان به موزه مردم شناسی مهاباد" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال پایه ستون های سنگی مسجد روستای برده رشان به موزه مردم شناسی مهاباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید